obey-robots.txt
03 December 2016, 14:35
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wegvallen verbinding naar 0,5 mbps

paras1te
Hallo,

Mijn verbinding valt willekeurig weg van een normale 7mbps naar 0,5mbps.
Na langdurig heen en weer gebel met de helpdesk heeft vandaag een monteur de lijnen doorgemeten en er was niks mis.
Het lijkt er op dat het probleem ontstaat bij langer gebruik van internet (en misschien ook streaming), maar ik heb nog geen echt patroon kunnen ontdekken.
Ik moet mijn modem dan wel 10 keer aan en uit zetten voor de verbinding weer normaal is.
Erg vervelend als je aan het werk bent.
Momenteel ondervind ik het probleem en zie ik in 25 minuten tijd dit staan bij de Xdsl status:
Downstream CRC fouten 15371
Upstream FEC errors 92705
Downstream FEC errors 95176
Lijkt mij heel veel.
Ik heb het HUAWEI modem.
Hoop dat iemand me kan helpen.

Bedankt
 
oppie
Ging de monteur het niet terugkoppelen voor vervolgonderzoek of wordt het onderzoek afgesloten?
 
paras1te
Jawel, maar met de mededeling dat het lang kon gaan duren. +- 6 weken.
Vandaar mijn post en hopelijk weet iemand hier wat het probleem is.
 
oppie
6 Weken? Dat is wel erg lang. Wat heeft hij als oorzaak aangewezen dan?
 
paras1te
Oorzaak onbekend. Ze gingen het verder onderzoeken.
 
azsxdc
De monteurs geven meestal in twee gevallen zulke lange perioden aan:

* Er moet flink gegraven worden door KPN Ondergronds om je probleem te verhelpen;

* er moet een poort migratie plaatsvinden. Kan niet zomaar gebeuren, duurt helaas enkele weken.
 
paras1te
Ik heb een downstream ruiswaarde van 28.9 en er is hier nergens corrosie te zien, dus het lijkt erop dat er ergens van de straat naar mijn woning iets mis gaat.
Wel gek vind ik dat ik soms gewoon op een prima 7mb zit..
 
I R Baboon
Gooi eens alle intrainwaardes hier neer op het forum.
Dan kunnen we misschien iets meer zeggen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
paras1te
Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 03:15:59

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1014
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 583
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB) 8.3
Downstream SNR (dB) 28.7
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 4120
Upstream FEC errors 702031
Downstream FEC errors 732465

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dB) 19.5
Downstream demping (dB) 37
 
I R Baboon
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 583
Downstream SNR (dB) 28.7


Dat ziet er niet goed uit.

Hoe heb je het modem aangesloten aan je ISRA punt?
En zit er geen aftakkingen van de telefoonlijn voor het modem?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallen verbinding naar 0,5 mbps', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 17 17 november 2016, 11:48
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:39:37
| Tiger03:00:58
| dutch flash04:04:46
| Roroko04:15:16
| Wanabo04:24:08
| Lutz08:11:32
| Ronsworld15:08:21
| ronald schuit15:14:22
| okkie_199417:10:15
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?