obey-robots.txt
05 December 2016, 03:20
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Help !!! ? "Apache "

delilalkanli
Hallo ,

Ik had een paar vraagjes ?

-1: Ik wil graag weten hoe ik een website kan runnen met me livebox
via FTP,MYSQL enz enz . Ik had gehoord dat je "apache" nodig had .

-2: Indien ja ? Waar kan ik "Apache" Downloaden want op de site snap ik er niks van www.apache.org

-3: Hoe moet ik het installeren ik heb Orange ADSL Family 20 mb

-4:Kan iemand me alle uitleg er bij geven a.u.b. :$

Alvast bedankt , Delil

pinnhead31
probeer deze link eens:
http://httpd.apac...wnload.cgi

en klik op de :
Win32 Source: httpd-2.2.3-win32-src.zip [PGP] [MD5]
Gewijzigd door pinnhead31 op 01 oktober 2006, 16:38

mischa
Om te beginnen zal je een webserver (aparte pc) nodig hebben. waar je de server software op installeert. deze server moet dus eigenlijk altijd aanstaan. ( voor de stroom kosten dat je dat per jaar kost kan je ook een hosting account nemen bij een hosting provider)

Ik gebruik DotNetNuke (www.dotnetnuke.com) voor mijn sites. en het maakt gebruik van een Microsoft SQL database & .Net . deze zul je dus ook moeten installeren. let op dotnetnuke en MicrosoftSQL is niet echt voor beginners.

Bij de hosting provider waar dit forum en mijn sites worden gehost (www.directwebhosting.nl) kun je een windows hosting pakket krijgen waarbij je dotnetnuke door de server kunt laten installeren.
erg gemakkelijk als je er niet veel verstand van hebt.

Daarin tegen zijn er mensen die liever PHP met mysql gebruiken, daar heb ik niet veel verstand van dus informatie daarover laat ik graag aan de anderen over.

Omwat verschillen te kunnen zien: dit forum maakt gebruik van php en mijn sites www.bommer.nl en www.dansschoolbiersteker.com maken dus gebruik van DotNetNuke.
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800

Wanabo
Heb zelf ook lang lopen klooien voordat ik een website op mijn eigen pc had draaien. Ik had het toenderdtijd met sokkit draaien. Een mooiere en makkelijkere oplossing kun je vinden op XAMPP

Dit pakket heeft alles en een uitgebreide stap voor stap instruktie!

Binnenkort ga ik weer met dit pakket experimenteren.

Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Richard
Als aanvulling kan ik zeggen dat php en mysql vaak gebruikt worden in die combinatie om forumsoftware te draaien.
Doch als ik al lees dat je niet wijs komt uit www.apache.org zou ik zeker het advies van Mischa volgen en ergens goedkope webhosting nemen die dat ook kan.
Hij heeft namelijk gelijk met het feit dat er 24/7 een pc moet draaien. Daarnaast moet Apache als webserver goed ingeregeld zijn. Je kunt ook IIS nemen, maar de combinatie IIS met php/mysql is ook niet van het gemakkelijkst.

Daarnaast luistert php en mysql heel erg nauw. Er zijn talloze leuke scriptjes verkrijgbaar, maar als je totaal geen kaas gegeten hebt van php, dan zul je al vlug zien (vooral met gastenboeken) dat er vreemden op je pc rondneuzen en wellicht de zaak zelfs formatteren, rootkits achterlaten, noem maar op, oftewel zeer inbraakgevoelig als je niet weet waar je mee bezig bent en regelmatig alles up2date houdt.

Je kunt hier eens gaan kijken naar een goede Nederlandstalige uitleg omtrent het opzetten van een Apache webserver met php en mysql, maar nogmaals.... het is slechts een opzet. Controle, updaten en beveiliging steekt veel werk in en ik zou dus als leek wel installeren, maar niet de toegang vanaf internet er naartoe open zetten, zonder me eerst goed in de materie en beveiliging verdiept te hebben.

Vandaar ook mijn advies om het advies van Mischa over te nemen.Smile
Greetings, Richard.

delilalkanli
Oke bedankt voor jullie tips om het niet te doen .. :$
Maar tog wil ik het risico nemen (Sorry :$ )
Maarjah ik heb xaml gedownload .
Wat moet ik nu verder doen ?
-bijv in de livebox
-op me pc

geo
Apache server eerst installeren en uitproberen in je eigen netwerk.
Veiligheids-instellingen goed controleren op je interne netwerk zodat je weet hoe het werkt.

In de livebox naar firewall: toevoegen: de poort 80 voor je website doorvoeren, je webserver moet je dus 'n vast IP toewijzen.

Veiligheids-instellingen goed controleren op , b.v. op grc.com.

Je buitenpoort elke keer weer sluiten todat je zeker weet dat het werkt.

Suc6

op http://webserver.wetenschap.serverthuis.nl/ heb ik mijn linkjes staan die ik gebruikt heb om m'n apache draaiende te krijgen.

delilalkanli
Hallo weer ik met me vragen ?

Ik bak er niks van ...

Kan je een lijst maken van welke poorten ik moet openen allemaal graag..

Ik doe dit alleen voor een site !!
dus niet voor servers of dergelijke !!
Dus volgens mij alleen ( Mysql.FTP,HTTP )
Als ik op apache install click staat hij uren lang op dezelfde plaats..

delilalkanli
Oke ben nu stappen verder : Kijk maar op http://85.144.x.x

Wat moet ik nu doen ik kan niet op mijn FTP account ...

Moet ik dat ergens in de live box instellen ..
Mijn buitenaf bereikbare poort is poort 80

??

HELP PLS Grin

MVG
Gewijzigd door Richard op 03 oktober 2006, 20:01

Richard
Om van buitenaf op je FTP account te komen moet je ook poort 21 in de Livebox forwarden.

FORWARD OOK Z.S.M. POORT 80!!! Want ik kan nu gewoon je Livebox instellingen wijzigen!
Daarom heb ik even je bericht ge-edit en je ip adres van kruisjes voorzien.
Gewijzigd door Richard op 03 oktober 2006, 20:02
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help !!! ? "Apache "', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Rangschikken en verwijderen "loze" tvzenders Zyxel configuratie en problemen 2 29 oktober 2015, 19:56
DSL-instellingen abonnement "Snel"? Eigen modem configuratie en problemen 2 24 februari 2014, 23:58
Nieuwe "alles-in-een" pakket van Online vandaag, internet snelheid is dramatisch Snelheid 6 29 mei 2013, 00:44
Pfffffff Sim blokkering en niet in mijn "My T-Mobile" kunne ! Algemeen 3 10 juni 2012, 00:05
Klachten "service" Online nav verdubbeling starttarief - Klacht over Online 10 12 april 2011, 23:52
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:26:04
| frankvdz04:29:53
| ronald schuit05:02:56
| Wanabo07:09:19
| dutch flash07:13:55
| RichieB07:45:08
| Roroko08:59:51
| Hans10:52:51
| Lutz11:50:46
| Sambala13:58:10
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?