obey-robots.txt
03 December 2016, 14:39
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Huawei modem

johnwouterse
Nog niet zo lang geleden een Huawei modem van T-Mobile ontvangen als vervanger voor de Livebox.
Prima, zolang je er maar niet mee wil doen wat met de livebox peace of cake was. Zoals een NAS toegankelijk maken vanaf het net.
In de tijd van de livebox werkte mijn dyndns account perfect en kon ik waar ik me ook bevond op deze aardkloot altijd bij mijn NAS komen. Nu echter met het Huawei apparaat krijg ik het niet voor elkaar ditzelfde te kunnen.
Enige ondersteuning van T-Mobile in deze wordt niet gegeven. Hun service gaat volgens de helpdesk niet verder dan het leveren van het apparaat en verder bekijk je het maar. Ik ga er vanuit dat wanneer ik een vervangend apparaat krijg ik hiermee toch op z'n minst hetzelfde kan als met het "oude" apparaat, zeker daar mijn abonnement omhoog gegaan is.
Nee hoor (volgens de helpdesk) livebox verdwijnt, daarvoor hebt U een nieuwe Huawei gekregen en zoek het daarmee maar uit.
Fijne provider, moesten we er meer van hebben, alleen dan niet op deze aardkloot.

J.W.Wouterse

azsxdc
Twee keer een topic is overbodig, wacht geduldig af zou ik zeggen, er zal vast iemand zijn die je er mee gaat helpen. Helaas heb ik zelf geen Huawei en kan het niet testen

I R Baboon
De andere dubbelpost is al verwijderd.

Poorten openen is ook prima mogelijk met de Huawei.
Bijna elke provider ondersteunt randapparatuur niet. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt, maar dat je zelf moet uitzoeken hoe het werkt.
Dus een normaal verschijnsel op deze aardkloot..

Als je precies zou beschrijven hoe de instellingen zijn die je gemaakt hebt in je NAS en router, kan ik misschien iets meer zeggen.
Controleer ook je WAN ip adres. Die kan veranderd zijn met de komst van een nieuw modem.
Als dan nog DynDNS de oude waardes heeft staan, werkt het dus niet.
Gewijzigd door I R Baboon op 08 oktober 2011, 16:31
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

johnwouterse
Oke, mijn externe IP is inderdaad veranderd maar dat heb ik aangepast in mijn dyndns account.
Mijn USB schijf / stick (direct op de Huawei) kan ik benaderen via ftp vanaf iedere plaats. Hiervoor een portforward gedaan in de NAT van poort 1024 naar poort 21 (192.168.1.1).
In de firewall ftp toegestaan op poort 21.

Alleen dyndns lukt me niet, dwz niet via mijn externe ip of door mijn dyndns naam in een browser in te tikken.

John

I R Baboon
Je krijgt geen toegang tot je interne netwerk via je eigen WAN ip adres.
Deze functie ondersteunt de Huawei niet.
Je zult dus moeten gebruik maken van een andere verbinding.

DynDNS verandert je DynDNS naam in je WAN ip adres.
Dus daarvoor geldt hetzelfde probleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

pwissink
Hallo allen,

Misschien is deze post niet in de juiste groep, maar ik ben nieuw hier. Ook ik heb de Huawei modem ontvangen als vervanging van de livebox. Het ding werkt op zich prima, echter ons KPN nummer is onbereikbaar. Omdat ik geen zin heb om iedereen het wanadoo nummer te sturen, wil ik graag ons oude nummer blijven gebuiken. Dit zou normaal ook het geval (moeten) zijn. Dus contact gehad met Online (wanadoo of T-mobile) en zij vertelden mij dat ik nu een splitter nodig heb de de DSL lijn split naar de telefoon en naar de modem (?). Ik betwijfel of dit noodzakelijk is en wil deze vraag nu aan dit forumj stellen. Heeft er iemand ervaring mee? Huidige situatie: DSL komt binnen via ISRA punt, gaat naar aansluitbox (blauw op groen, rood op rood) en van de box naar de modem. In de modem HTP kabel CAT 5 naar de pc en telefoon zit in Phone 2 (groen gekleurd volgens handleiding). Telefoon werkt met het verkregen wanadoo nummer (in en uitgaande calls) geen ingaande calls op KPN nummer (wat wel met de livebox ging).

Groet,

azsxdc
pwissink schreef:

Hallo allen,

Misschien is deze post niet in de juiste groep, maar ik ben nieuw hier. Ook ik heb de Huawei modem ontvangen als vervanging van de livebox. Het ding werkt op zich prima, echter ons KPN nummer is onbereikbaar. Omdat ik geen zin heb om iedereen het wanadoo nummer te sturen, wil ik graag ons oude nummer blijven gebuiken. Dit zou normaal ook het geval (moeten) zijn. Dus contact gehad met Online (wanadoo of T-mobile) en zij vertelden mij dat ik nu een splitter nodig heb de de DSL lijn split naar de telefoon en naar de modem (?). Ik betwijfel of dit noodzakelijk is en wil deze vraag nu aan dit forumj stellen. Heeft er iemand ervaring mee? Huidige situatie: DSL komt binnen via ISRA punt, gaat naar aansluitbox (blauw op groen, rood op rood) en van de box naar de modem. In de modem HTP kabel CAT 5 naar de pc en telefoon zit in Phone 2 (groen gekleurd volgens handleiding). Telefoon werkt met het verkregen wanadoo nummer (in en uitgaande calls) geen ingaande calls op KPN nummer (wat wel met de livebox ging).

Groet,

heb je een splitter van Online meegekregen, anders hoor je er naar te vragen. Zij sturen dit kosteloos mee. Het is inderdaad nodig wanneer je telefonie hebt én van Online én van de KPN.

de lijnen horen eerst gescheiden te worden (ADSL en telefonie) vervolgens kunnen ze samengevoegd worden. Het scheiden gebeurt door middel van de splitter en het koppelen gebeurt weer op je modem. Bij de Livebox zat er een interne splitter inbegrepen.

de installatie hoort als volgt zijn:

Binnenkomende ADSL lijn ---> lijn poort op splitter

Phone poort splitter ---> Line poort modem

Modem poort splitter ---> DSL poort modem

Telefoon poort splitter ---> Phone 2 poort modem

succes !

pwissink
Hoi Azsxdc,

Zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt voor je uitleg, super. Heb Online gisteren gebeld en ze zouden een splitter opsturen.

Ik laat je het je weten als alles goed werkt.

Groet,-

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 12 2011 20:04:55:
Hallo Azsxdc,

Splitter is vandaag netjes afgeleverd en volgens jou aanwijzingen geinstalleerd. Het werkt prima. Alleen 1 correctie, telefoon ingang op phone 2 modem ;-)

Nogmaals bedankt!

Groet,-
Gewijzigd door pwissink op 12 oktober 2011, 20:04

azsxdc
owh verrek, ik zie het, verkeerd getypt.

nadeel is dat inkomende nummers bij je kpn lijn niet zichtbaar zijn. bel niet naar online ofzo, is een constructiefout op modem

pwissink
inkomende bij mijn KPN lijn zijn wel zichtbaar. alleen nu heb ik een ander probleempje. Ik wil thuisdeling gebruiken op mijn ipod en pc. Dat deed het voorheen goed. Nu met de Huawei modem dus niet. Waarschijnlijk moet ik TCP-poort 3689 en UDP-poort 5353 open zetten, maarre waar doe ik dat bij de Huawei??

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 30 november 2016, 20:19
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:44:10
| Tiger03:05:31
| dutch flash04:09:19
| Roroko04:19:49
| Wanabo04:28:41
| Lutz08:16:05
| Ronsworld15:12:54
| ronald schuit15:18:55
| okkie_199417:14:48
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?