obey-robots.txt
08 December 2016, 06:56
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Modem maakt geen contact...

Ilias
Hallo allen,

Ik heb 2 dagen geleden internet aangesloten van Online. Ik heb echt alles goed aangesloten maar er brandt geen licht bij DSL of Internet op de modem. Kort samengevat ik heb geen Internet en ik maak ook geen gebruik van telefoon abbonement.

Modem= Huawei hg655d

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het zoeken naar een oplossing.

Mvg, Ilias

oppie
Heb je de installatieposter bekeken, welk aansluitpunt heb je?

Ilias
ik gebruik de telefoonstekker.

jpt
er is mij ooit verteld door een helpdesk medewerker.
dat het wel eens kan voorkomen , dat het signaal op het andere aderpaar staat.
standaard zou dit rood en blauw moeten wezen anders is het oranje wit!

als je gewoon het stopkontakt in je huis gebruikt moet er nog ergens een israpunt zijn waar de telefoonlijn het huis binnenkomt.(meterkast ofzo)
kijk daar eens welke draden zijn aangesloten naar het kontakt waar je de stekker hebt ingestoken.

grts

Ilias
Ik kan namelijk geen ISRA punt vinden in de meterkast. Waarschijnlijk heb ik dat niet nodig omdat ik precies hetzelfde heb gedaan als wat mijn vriend heeft..

oppie
Als je niet in een bovenwoning oid woont en je contactdoos zit weggewerkt in de muur (en niet erop geplakt) dan kan het goed je ISRA zijn. Lees de tip van jpt eens. Schroef het afdekplaatje van je contactdoos eraf en kijk welke 2 draden er aangesloten zijn bij de bovenste 2 punten. Nu rood en blauw? Haal die los en probeer oranje en wit. Modem aansluiten (kabel in de DSL poort) en dan weer proberen. Heb je op beide aderparen geen DSL dan zou ik eens met Online bellen.

Ilias
Ik heb op de modem geen Internet en DSL en jullie moeten weten dat ik geen gebruik maak van telefonie abbonement..
Maar is het wel verstand om met die draden te gaan werken want ik weet nog steeds niet waar dat ISRA punt ligt..

oppie
Lees mijn bericht nog eens rustig over en voer het stap voor stap uit. Laat daarna je bevindingen maar weten.

Ilias
Kan je namelijk zeggen wat ik het beste kan doen want ik wil namelijk niet gaan schroeven etc.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 20 2011 13:21:03:
Word ik nog verder geholpen??
Gewijzigd door Ilias op 20 oktober 2011, 13:21

jpt
@ILias
dit is een on afhankelijk forum heeft niets met online zelf te maken.
en bestaat uit mensen (leden) die elkaar proberen te helpen en leden met problemen!
dus het kan even duren voordat er weer iemand langskomt en probeert te helpen!

zoals oppie zegt probeer de kontaktdoos te openen en de draden te wisselen!
is eenvoudiger dan het lijkt.

andere optie (als je dit niet wilt) is online bellen en om een monteur vragen,
wat geld gaat kosten!
mocht je na het wissellen van de draden nog geen signaal hebben,alles weer terug in oude staat brengen.
en toch online bellen dat jouw verbinding is opgeleverd maar je geen signaal hebt.
dan heb je zelf alles gedaan wat nodig is(kan zijn dat in de centrale draden verwisselt zijn.

grts

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem maakt geen contact...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 7 07 december 2016, 20:26
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:20:26
| Ronsworld07:50:37
| earlgrey7209:14:04
| Hans09:59:29
| Wanabo10:15:01
| Ano10:29:36
| dutch113:11:56
| RichieB13:58:13
| Memooh18:45:10
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.