obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box Fon en het nieuwe modem HUAWEI HG655d
dutch1
Dank je voor het bericht.
Eigenlijk wil ik terug naar de basis instellingen en dan weer opnieuw.

Voordat ik verder ga en dit ga uitproberen heb ik de volgende vraag, dit ter voorkoming van misverstanden.

Beneden heb ik dus het inkomende modem, nu verbonden vandaar uit met ene kabel naar de Belkin router, waar ik inmiddels ben ingekomen. ( de Huawei zal dit dan wireless moeten gaan doen)

heb je dit mee genomen in mijn ondersteuning of wil je dat ik vanuit de Huawei direct nu een verbinding maak met de computer?

Wees svp niet boos.

Anders moeten we maar even bellen.
Of met Teamview werken.

Dank wederom

Hans

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 26 2011 11:39:53:
dom dom dom
dat is het enige dat voor mij geldt

ik heb gehoord van en ""kenner"" (toevallig werkend bij scarlet) dat je toch tussen het modem benden en de belkin boven een vaste kabel zou moeten hebben omdat 2 wireless routers/modems niet met elkaar kunnen communiceren.

mocht dit juist zijn dan moet ik inderdaad de kabel blijven gebruiken.
maar dan is de vraag verder wat is dan het plus aan een wireless modem in mijn situatie, omdat de inkomende telefoonlijn beneden is en de computer met andere computers Boven staan
Bovendien heb ik geen wireless situatie in mijn computer voor zover ik weet
de laptop van mijn vrouw zou het wel zonder lijn moeten doen

mijn excuses voor mijn gekloot zonder enige kennis

duidelijk is nu dat als ik dit soort vragen weer eens zou stellen, ik veel meer informatie moet geven dan ik in dit geval heb gedaan.
Hans
Gewijzigd door dutch1 op 26 oktober 2011, 11:39
 
I R Baboon
Je extra router aansluiten aan de Huawei via een netwerkkabel verdient de voorkeur.
Een netwerkkabel is sneller en betrouwbaarder.

Het is bij sommige modellen WIFI routers mogelijk dat ze verbonden worden met elkaar enkel en alleen over WIFI.
Maar ik weet niet of de Belkin of Fast routers dat ondersteunen.
Dat is vrijwel altijd een extra functie die normaal de duurdere merken alleen kennen.

Om je extra router aan te sluiten moet je maar drie dingen uitvoeren.
Daarmee maak je de extra router een onderdeel van je interne netwerk.

Dit zijn de stappen:
* Zet de DHCP SERVER UIT in die extra router.
* Controleer of het interne ip adres van de extra router. Dat is het ip adres waarmee je inlogt (bv. 192.168.2.1)
Dat moet in het subnet vallen van de Huawei. De Huawei zelf heeft 192.168.1.1.
Dus de extra router moet je eventueel veranderen naar bv. 192.168.1.200.
* Stop de netwerkkabel van de Huawei naar de extra router in een LAN poort. Niet in de Internet/WAN poort.
Herstart Huawei en extra router en je bent klaar.

Als het werkelijk niet lukt, kan ik Teamviewer wel een uitkomst bieden.
Teamviewer gebruik al lang voor mijn computers te beheren over mijn netwerk.
Wel kan Teamviewer niet altijd helpen.
Bijvoorbeeld is het onmogelijk om die extra router zo te configureren.
Daarbij die procedure is de internet verbinding uitgeschakeld.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
allereerst mijn excuses voor de lange tijd dat ik niet iets liet horen.
ben ziek en gewoon even geen tijd om verder te testen.
daarnaast ben ik alles op een rij aan het zetten en de essenties uit het mailverkeer halen.
ik kom zeker terug op onze zoekerij.
Nu nogmaals al dank voor de hulp tot dusver.
Hans Minekus
 
I R Baboon
Beterschap Hans!

Ik wacht af tot je je weer meld.

Groetjes..
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
hoi, gelukkig weer een beetje beter.
dus conform je instructies de huawei en de belkin router geconfigureerd.
het gevolg is dat de verbinding was verbroken en ik ook niet in staat was de router weer in de oude config terug te zetten.

Gelukkig had ik mijn chinese fast-router nog en die heb ik nu weer in gebruik in combinatie met mijn fritzbox.

ongetwijfeld zal ik iets verkeerd hebben gedaan.
maar ik heb besloten de huawei niet meer te gebruiken en mijn oude suysteem (fritzbox+fast) terug te zetten.
misschien langzamer maar het werkt.

hartelijk dank je voor de goede begeleiding en het mee denken
Hans
 
I R Baboon
OK.

Succes ermee!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
dag,
nog een laatste vraag.
heb je enig idee hoe ik de belkin weer in de oude config kan terug zetten?
ik kom er niet meer in
en hopelijk weet je dat ik je erg dankbaar ben voor het geduld waarmee je al mijn antwoorden en vragen hebt verwerkt, besproken en beantwoord.
Jammer dat het verder niet lukte.
De belangrijkste reden om terug te gaan naar de oude situatie (hopelijk ook weer met de belkin router) is overigens dat ik tussen het modem en de router toch een kabel nodig schijn te hebben. En dat houdt in dat in vergelijk met de oude situatie de kabel blijft. Ik dacht altijd dat 2 apps met draadloos dan geen kabel meer nodig haddenb.
Deze vragen zal ik dus in de toekomst niet meer stellen. Wel weet ik, maar dan heb je dure apparatuur, dat ook in huis de kabel dan niet nodig zou zijn.
Verder heb ik ook wel eens gedacht om e.e.a. via het lichtnet te gaan doen.
Maar of dat werkt weet ik niet.
Nogmaals mijn hartelijke dank.
Hans
 
I R Baboon
Vaak vind je aan de achterkant van veel routers een resetknop.
Daarmee kan je het apparaat weer terugzetten naar fabriekswaarden.

Er bestaat een mogelijkheid om draadloos beide routers te verbinden.
De router(s) moeten die functie ondersteunen om dat mogelijk te maken.
Of je Fast of Belkin router dit aankunnen, weet ik niet.
Maar een bekabelde verbinding verdient de voorkeur.
Stroomnetadapters zijn een alternatief voor een netwerkkabel.
Maar dan moeten beide routers ook correct ingesteld worden. Net als bij de kabel.

Als je echt niet meer verder komt, moet je hulp inschakelen van iemand die dit
persoonlijk bij jouw komt regelen.
TeamViewer is alleen een optie als er permanent een internet verbinding is op je pc.
En dat is een probleem als je routers in aan het stellen bent. Dan is vaak geen internet mogelijk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
dank je voor alle zorg
de reset-knop werkt niet goed.
had dat al geprobeerd.zal wel eens wat langer aanrommelen met het ding.
soms gaat het dan ineens wel.
nogmaals dank

hans
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box Fon en het nieuwe modem HUAWEI HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie