obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Het grote Huawei poort openen topic
I R Baboon
Graag gedaan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
matheus156
ik kan de poorten niet openzetten 25i7sk9
 
I R Baboon
Kijk eens bij Basis -> Firewall
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
matheus156

Quote

I R Baboon schreef:

Kijk eens bij Basis -> Firewall


super, dankjewel ! Thumbs Up
 
pjisonline
Goedemorgen, ik heb een vraag over het forwarden van poorten op de Huawei. Waarom is het niet mogelijk om voor verschillende apparaten (dus verschillende IP adressen) dezelfde poort open te zetten? Ik heb meerdere computers met dezelfde kwestie, nl dat ik poort 554 wil openzetten voor IP TV. Echter, het lukt maar voor 1 ip adres. Als ik een nieuwe regel toevoeg met een ander IP adres, geeft de router een gele waarschuwing. Is er een manier om dit toch voor elkaar te krijgen? Alvast bedankt.
 
I R Baboon
Dat heeft te maken hoe je interne netwerk beheerd wordt door de router.
Je kan elke poort meerdere keren uitdelen in je netwerk, maar al die poorten kunnen niet tegelijk open zijn.
Dat ligt eraan dat je router niet weet, waar precies je data naar toe moet.

Een voorbeeld.
PC 1 moet poort 100 open hebben. Een programma op die pc luistert naar die poort voor data.
PC 2 heeft ook poort 100 open, want daar zit hetzelfde programma te luisteren naar die poort.
Hoe weet nu een router naar welk ip adres die pakketjes op poort 100 naar toe moet?
Die pakketjes hebben wel een afzender, maar geen ontvanger geregistreerd.
Dus zal de router die pakketjes droppen, want hij kan er niets mee aanvangen.
Als nu PC 1 alleen aan zou staan, weet de router wel voor wie de data bedoeld is. En dan gaat alles naar PC 1 toe.
Datzelfde geldt dus ook als alleen PC 2 aan zou staan, dan gaat alles daar naar toe.

En daarom zie je een waarschuwing verschijnen als je een poort toewijst die al vergeven is aan een ander ip adres.

Er bestaat een klein pleistertje voor dit dilemma.
Je kan gebruik maken van de DMZ functie om toch twee apparaten met dezelfde poort te openen.
Dan open je voor PC 1 poort 100 in de 'poort toewijzen' en zet je het ip adres van PC2 in de DMZ uit het bovenstaande voorbeeld.
Dan kunnen tenminste twee apparaten wel gebruik maken van poort 100.
Wel is van belang dat je beseft dat het apparaat in de DMZ helemaal open staat.
De DMZ is een aparte functie die de firewall van een router omzeilt en dus los staat van 'poort toewijzen'
Op zijn minst een goede firewall op dat apparaat is dus zeker noodzakelijk.
Gewijzigd door I R Baboon op 09 september 2013, 23:10
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
cornycor
Hallo,

Mijn vraag zal vast al eerder gesteld zijn, maar ik zie door de bomen even het bos niet meer, aangezien ik een totale leek ben op dit gebied.

Ik heb een Synology DS212j. Wil ik deze benaderbaar maken vanaf het internet, dan zou ik port forwarding moeten toepassen. Helaas staat mijn Huawei HG655d router niet op de support list van Synology (http://www.synology.com/support/router.php). Ik zou handmatig port forwarding moeten toepassen. Nu heb ik een link gevonden met instellingen: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Huawei/HG655d/Synology_DS212j.htm.

Mijn vraag is, kan ik deze instellingen klakkeloos overnemen, of loop ik dan het gevaar dat ik de voordeur openzet voor de boze buitenwereld. Verder ben ik bang de huidige configuratie zodanig te overschrijven dat ik niet meer terug kan als het fout gaat. Zoals gezegd, ik ben een leek. Hoop alleen dat ik op een goede dag mijn Disk Station kan benaderen vanaf buitenshuis (zoals op de doos wordt beloofd, grrr...)

Alvast bedankt voor welke reactie dan maar ook!

Vriendelijke groeten,
Cor
 
I R Baboon
Om met het eerste te beginnen: JA! Je opent de voordeur naar de boze buitenwereld.
Dat is ook juist de bedoeling van poorten openen.
Maar dat hoef niet gelijk te betekenen dat je ook last krijgt ervan.
In algemeenheid geldt dat je alleen die poorten moet openen van diensten die je ook daadwerkelijk gebruikt.
En zorg ervoor dat je beveiliging op je NAS goed op orde is.
Beveilig alles met een login en pak dan geen zwakke wachtwoorden.
Dan hoef je geen angst meer te hebben.

Die pagina op forward.com die je gevonden hebt is op zich prima.
Maar dat is alleen copy/paste van screenshotjes. Vergelijkbaar met post #1.
Zo te zien doen ze poort ranges openen, maar die zijn helemaal niet mogelijk met de Huawei.

Dus hoe wil je de NAS benaderen vanaf het internet?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
cornycor
Ha Baboon,

Hartelijk dank voor je reactie. Om te beginnen zou ik al blij zijn met slechts FTP toegang van buitenaf. Als ik wat ga proberen in de router, neem ik aan dat ik de huidige configuratie vooraf kan backuppen?

Van binnen mijn thuisnetwerk kan ik op mijn Android telefoon de user interface van de NAS benaderen via het interne vaste IP adres van de NAS. Het zou mooi zijn als dat ook van buitenaf kan, maar ik weet niet hoeveel voeten dat weer in de aarde heeft. Er bestaat ook een DS File android app bijvoorbeeld, lijkt me erg handig.

Maar goed, met FTP zou ik al heel blij zijn.

Vriendelijke groeten,
Cor
 
I R Baboon
Als je alleen met FTP wilt beginnen hoef je normaal gesproken alleen poort 21 te openen.
Dan gebruik je de how-to van de openingspost of die link van portforward.com om te zien hoe dat gaat.
Eventueel moet je in je NAS aangeven dat je externe connecties wilt accepteren vanaf het internet.

Je mag zeker alles van te voren backuppen. Is sowieso altijd een goed idee.
Maar je hoeft niet bang te zijn dat je als je iets fout doet opeens alles stopt met werken.

Denk je dat het zou lukken?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het grote Huawei poort openen topic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie