obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Het grote Huawei poort openen topic
CnC

Quote

I M Weasel schreef:

M.i. maakt het niet uit of de Sitecom een eigen netwerk maakt of niet. Uiteindelijk zijn er 2 devices aangesloten op de modem; 1. de Sitecom en 2. de TS-server.

Met de Cisco modem van de vorige provider had ik, met dezelfde opzet, WEL een verbinding met de TS server. Ik gebruikte de externe IP om in te loggen op de TS server, dus van binnen (LAN) naar buiten (WAN) en weer terug = NAT loopback. En dat werkte perfect.

De nieuwste versie firmware is inmiddels opgedrongen. Ik kon na de eerste keer instellen de portforwards niet meer vinden.
Ik vond de tab poort toewijzingen terug achter Basis, echter waren de portforwardregels verdwenen.
Deze heb ik daarna (meerdere malen inmiddels) nieuw ingegeven.

Zoals gemeld: met de Cisco ging het wel. Is er -überhaupt- een mogelijkheid dat het met de Huawei modem ook kan?

NB Ik maak géén gebruik van de WIFI van Huawei. Hiervoor heb ik een WIFI Access Point (3e device Wink)


Tegenwoordig is het te vinden onder de optie firewall, waar het voorheen onder de optie NAT zat.
 
Rumboon
Ik heb een standaard modem/router van Online (Huawei HG655d). Daarachter een D-Link DHP-1565 router (onder ander omdat deze betere wifi dekking en powerline heeft waar een aantal apparaten bij ons thuis gebruik van maken). Aan de D-Link is een Synology DS213+ verbonden. Schematisch ziet dit er dus als volgt uit.

Huawei modem/router (192.168.1.1) --> D-Link router (192.168.0.1) --> Diskstation (192.168.0.110).

Het probleem is dat de diskstation niet van buiten mijn netwerk benaderbaar is. De diskstation is verbonden met internet (o.a. NZBGet werkt uitstekend en met de DS apps op mijn telefoon via quickconnect krijg ik wel toegang). Ik wil echter via een webbrowser en op andere manieren gebruik maken van de funtionaliteit van de NAS van buiten mijn thuisnetwerk. Dit krijg ik niet aan de praat.

:5000 in mijn browseradres typ gebeurt er niks. In de Syno apps probeer ik van buiten mijn netwerk toegang te krijgen met het domeinnaam of IP adres. Werkt ook niet. Ik heb de volgende zaken geprobeerd (na onder andere dit en andere forums doorzocht te hebben):

• Ik heb EZ internet doorlopen op de NAS.
• Ik heb de router instellingen in de NAS ingevoerd. Daar klikt ik op verbinding testen voor de relevante poorten en dat mislukt.
• Ik heb handmatig op beide routers poorten 80 en 5000 opengezet (op de huawei voor IP 192.168.0.1 en later voor 192.168.0.110 – moet ik daar de tweede router of NAS gebruiken? i.i.g. beide geprobeerd.). Opvallend: als ik handmatig in de D-Link poorten openzet geeft de DSM wizard bij het instellen van de router aan dat er een poort conflict is. Wanneer deze regel niet actief is op mijn D-Link krijg ik deze foutmelding niet. Hieruit leid ik af dat de DSM software dus wel toegang heeft tot de poorten op de D-Link en dat ze wel met elkaar communiceren. Kan dit er op duiden dat het probleem in de Huawei zit?
• Ik heb de D-Link en Diskstation als DMZ’s ingesteld op de huawei
• Ik weet dat de Huawei router niet in bridge-modus is in te stellen omdat telefonie via de landlijn dan niet meer werkt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem te lijf kan gaan?
 
I R Baboon
@ I M Weasel

Met de nieuwe firmware kan je dus NAT loopback vergeten. Je kan dat niet meer zelf instellen.
Alleen als Online een nieuwe firmware beschikbaar maakt met NAT Loopback actief, werkt het weer.
Aangezien men anderhalf jaar nodig had voor de eerste zeer dringende firmware update, denk ik dat je lang zal moeten wachten op die bewuste firmware update.

De extra router fungeert nu als barrière in je netwerk. Daarom zie je geen TS server in de rest van je netwerk dat aangesloten is op je Sitecom.
De enige mogelijkheid om dat wel voor elkaar te krijgen is om de Sitecom als switch/access point te laten fungeren.

Ik begrijp dat het probleem met de dichte poorten voor de TS server opgelost zijn?



@ Rumboon

Jouw probleem is hier al vaak behandeld. Twee routers is dubbel NAT plus twee firewalls.
Je bent op de goede weg om in beide routers de poorten te openen.
De DMZ is een goede manier om dat te doen. Wel moet je uitkijken dat je de juiste ip adressen gebruikt. Daar gaat het fout namelijk.
Je kan in de Huawei geen gebruik maken van 192.168.0.1. Zoek het WAN ip adres op in de D-Link. Iets met 192.168.1.xxx.
Dat moet je invullen in de DMZ van de Huawei.
Doe dan met de hand de poorten openen in de D-Link naar je NAS toe. 192.168.0.110
Als je beveiliging in orde is op je NAS, kan je ook gebruik maken van de DMZ in de D-Link.

Ook voor jou geldt dat NAT loopback niet werkt op de Huawei.
Je kan dus geen gebruik maken van je WAN/internet ip adres op je eigen interne netwerk.
Je kan alleen via proxies of een andere verbinding je poorten testen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I M Weasel

Quote

I R Baboon schreef:

Met de nieuwe firmware kan je dus NAT loopback vergeten. Je kan dat niet meer zelf instellen.
Alleen als Online een nieuwe firmware beschikbaar maakt met NAT Loopback actief, werkt het weer.
Aangezien men anderhalf jaar nodig had voor de eerste zeer dringende firmware update, denk ik dat je lang zal moeten wachten op die bewuste firmware update.

De extra router fungeert nu als barrière in je netwerk. Daarom zie je geen TS server in de rest van je netwerk dat aangesloten is op je Sitecom.
De enige mogelijkheid om dat wel voor elkaar te krijgen is om de Sitecom als switch/access point te laten fungeren.

Ik begrijp dat het probleem met de dichte poorten voor de TS server opgelost zijn?



Huawei HG655d: Wat een suffe kast.
Na twee dagen (niets gewijzigd) heb ik nu wel via LAN verbinding met de TS-server !?! Frown Grin
De optie NAT loopback heb ik in de ijskast gezet.

en Ja, de poorten gingen open nadat ik met de TS-server vanuit veilige modus met netwerkverbindingen de poort toewijzingen nieuw had ingegeven in de Huawei.

Quote

I R Baboon schreef:

De poort problemen die je met de Huawei en TS server had, kan gewoon aan het feit liggen dat het soms even duurt voor de poorten daadwerkelijk open gaan.
Ook kan een herstart van de Huawei soms nodig zijn.
Het werkt allemaal wel, maar de firmware is niet zonder fouten.


OK, het werkt allemaal wel, maar neem het mij niet kwalijk dat ik de Huawei HG655d nog steeds kwalificeer onder 'hakkitakki' Pfft

Dank voor alle suggesties Baboon Thumbs Up
 
Rumboon
@IR Baboon, dank voor je reactie. Het WAN IP is inderdaad hetgeen ik miste. Inmiddels werkt een en ander. Dank!
 
I R Baboon
@ I M Weasel

Is een eigen modem/router geen optie?

@ Rumboon

Thumbs Up
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
freax
Goedendag.

Ik heb een probleem met mijn Huawei hg655d.
Ik heb met freeNas een server opgezet die ik wil gebruiken als ftp. Nou kan ik binnen mijn netwerk wel op de server komen via 192.168.*.*. Als ik het met een verbinding van buitenaf (vrienden) probeer kan ik er niet in komen.
Nu heb ik dus poort 21 geforward naar het ip-adres van de server maar dit werkt dus niet. Verder draaid de server ook gewoon op poort 21 e.d.

Ook heb ik om even snel te testen mijn firewall uitgezet maar ook dan kom ik er niet in. Ook als ik poort check websites of ftp check websites gebruik krijg ik geen verbinding of ik krijg de melding dat de poort nog dicht is.

Heeft iemand misschien een idee waar dit probleem kan zitten?
Nou is het misschien niet geheel onbellangrijk om te melden dat het allemaal werkte totdat ik de firmware van de huawei heb geupdate. En een factory reset heb gedaan om alles weer even schoon op te zetten.

(Na wat rondspeuren op het internet kwam ik ergens tegen dat het van bellang is dat bij het forwarden de 'interface' op WAN1 moet staan in plaats van WAN3. Klopt dit? Ik kan dit namelijk niet aanpassen en als bij de verbindingstatus van de WAN kijk zie ik dat WAN3 verbonden is met het internet. )
 
Donpedro
Heb je wel de correcte WAN interface gekozen die ook daadwerkelijk op het internet is aangesloten.
Dit kun je controleren om te gaan naar Status > WAN en achter de gebruikte inteface staat 'verbonden'.
WAN1 = ADSL en WAN3 = VDSL.

Extern IP adres opgeven is niet nodig ... tenzij je vanuit 1 unieke IP alleen verbindingen wil toestaan.
Dus hier niet je Online IP invullen !!!
Van-, tot- en naar poort nstellen op 21.
Lokaal IP adres naar je NAS IP.

Als laatste een vinkje aanvinken bij 'ingeschakeld' en dan opslaan.

Heb het hier net getest via GRC.COM met ShieldsUP, poort gaat zeker open.
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
freax
Dag Donpedro,

Bedankt voor je snelle reactie. Als ik naar Basis>WAN ga zie ik bij 'VDSL2' staan dat deze verbonden is. Onder IP adres staat dan mijn publieke IP-adres. Is dit op een of andere manier ook aan te passen of is dit iets wat wordt bepaald door Online?
Verder heb ik poort 21 inderdaad op die manier geforward zoals je zei.
Ik heb de externe ip niet opgegeven.
Poort van en naar: 21
Bij lokaal Ip: het statische ip-adres van mijn FreeNas server
naar poort: 21
Naam: ftpServer
Ingeschakeld: aangevinkt.

Nu ik dit allemaal dubbel check zie ik dat er bij 'Interface' WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35 staat.
Als ik het goed begrijp komt dit niet overeen met de WAN waar het internet op binnen komt. Dat is namelijk WAN3.
Als ik bij het forwarden bij de interface drop down menu, WAN3 invul en de aanpassingen submit. Dan krijg ik de meldig

"Parameter-intstellingen zijn ongeldig"
"Probeer het opnieuw."

Hopelijk is het probleem zo makkelijk te verhelpen? :-)

Wat een mooie website trouwens Smile Een stuk uitgebreider dan al die andere poortCheck websites.
Als ik bij de most common ports kijk dan geeft hij bij poort 21-FTP het volgende aan.

There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address
 
Donpedro
Het publieke IP adres is door Onine vasgesteld en kun je niet wijzigen.
Het modem schijnt echt voor alles te worden gebruikt, of heeft in ieder geval de mogelijkheden in zich. Zodoende dacht ik dat je wel eens op de verkeerde WAN interface zou kunnen zitten.

Zelf heb ik hier ADSL (WAN1), dus of WAN3 anders zou moeten, wat ik niet verwacht, daarmee kan ik je dan even niet verder helpen.

Wat ik wel heb ondervonden, als er andere items in de lijst staan met dezelfde poort binnen dezelfde WAN, gaat hij ook lopen klagen.
Weet niet of dat het geval is bij jou.

Die website van GRC.COM komt nog uit mijn windowstijdperk van voor 2006.
Die heeft mij toen al een hoop dingen geleerd over z.g.n. freeware wat achterdeuren openzette.
Een computer met vreemd gedrag ... GRC.COM en probleem zo gevonden.
Had zelfs op een bepaald moment een firewall applicatie waarbij gewoon 1 poort niet dicht te slaan was ... perfect ogende applicatie, maar gelijk naar de prullenbak.
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het grote Huawei poort openen topic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie