obey-robots.txt
09 December 2016, 18:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

modemtype voor Online met telefonie

dhamhuis
Welk merk/type modem kan ik kopen waarmee zowel internet als telefonie via Online kan functioneren?
Er is enkele weken geleden een Huawei modem door Online geleverd. Alleen maar ellende. Ik wil niet veertien dagen wachten op allerlei testen en eventueel een volgend exemplaar Huawei-modem.
Is er een type Fritzbox waarmee ook de Online-telefonie kan functioneren? Wie kan me helpen aan de gouden tip?

Dick
 
jpt
ik gebruik zelf de fritz.box 7270
werkt bij mij perfect.
voor een tot 20 mb abb.






grts
 
Tiger
@dhamhuis,
Ik weet niet welk probleem jij hebt met de modem en de telefonie.
Zelf heb ik vorige week het nieuwe Huawei modem geleverd gekregen.
Heb de oude modem verwijderd alle kabels weer aangesloten en toen de stroom erop en alles werkt gewoon perfect ook de telefonie.
Dit is dus de ervaring van mij met het nieuwe Huawei modem en het traint in op 30467 kbit/s.
Hoop voor jou dat je probleem vlug opgelost wordt.

Groet Tiger.
 
dhamhuis
Bij mij ging dat ook zo: Livebox verwijderd en Huawei aangesloten. Alleen de splitter toegevoegd omdat ik ook nog binnenkomende telefonie op KPN lijn heb.
De eerste vijf/zes dagen heeft het perfect gewerkt. Probleemloos. Toen begon het uitvallen. Op de meest onvoorspelbare momenten (ook als er helemaal geen compu of telefoonverkeer is). Online gebeld. Zij bevestigen de problemen.
Echter, ze sturen dan niet meteen een ander modem op, maar nemen eerst 8 dagen (ik wacht nog op reactie) de tijd om van alles testen in centrales en schakelkasten (via KPN etc.).
Hopelijk wordt ik binnenkort gebeld (op m'n mobiele nummer, want de vaste lijn doet 't niet) met de uitkomst van deze testen. Mocht daar uit blijken dat het niet aan de verbindingen ligt maar aan het modem, dan sturen ze een nieuwe op: nog eens minstens vier dagen wachten. Al die tijd geen fatsoenlijke internetverbinding en ik kan niet bellen. Soms kan ik na herstart een half uur op internet, meestal valt de verbinding na een paar minuten weg. Dan zit er niets anders op dan herstarten. Inmiddels al van alles geprobeerd (andere adapter, splitter er tussen uit, ipv wifi alleen één compu aan de IP-kabel), niets helpt.

Hopelijk ben ik een van de weinigen met deze ervaring met de omzetting van Livebox naar Huawei . . .
 
meeuwen
Dag dhamhuis,
Ik heb ook problemen met het gratis toegestuurde Huawei modem. Heb 5 dagen de tijd om het modem in te stellen en dan wordt mijn Livebox buiten werking gesteld door Online. Is dat eigenlijk rechtsgeldig als je als bedrijf een niet werkend modem levert aan je abonnee?
Ben nu al drie dagen bezig met het installeren van dit vreselijke Huawei modem. Verlang wel terug naar de oude Livebox. Tevens al een uur gebeld met 4 medewerkers van de helpdesk, ook zij komen er niet uit.
Mijn probleem met het modem is dat bij het opstarten van de computer het modem wordt gevonden maar dat de snelheid steeds blijft hangen op 11 Mbps, hierdoor geen internetverbinding. Als ik hierna de meegeleverde CD van het Huawei modem opstart en de installatiestappen doorloop dan wordt de internetverbinding alsnog tot stand gebracht. Rara, hoe kan dat.
Suggesties waren: kanaal in modem veranderen van auto naar kanaal 1,6,11. Modus modem veranderen van 802.11b/gn naar 802.11b/g. beveiliging modem veranderen naar WPA2-PSK. Heeft U windows XP met servicepack 3. Servicepack 3 is noodzakelijk voor dit Huawei modem.
Geen enkele van deze aanwijzigingen werkten.
Mijn desktop heeft Windows XP versie servicepack 3 en de Orange Dongle netwerkapapter WIFi Sagem 802 11b/g.
De laatste suggestie van Online helpdesk was om maar een nieuwe Dongle aan te schaffen!
Gaat dat helpen?
Wie kan mij een oplossing aan de hand doen, alvast bedankt
 
dhamhuis
@Meeuwen
Sterkte!
Ik kan je helaas niet helpen, anders dan met nog meer klaagverhalen over de diepgang waarmee de Online-helpdesk ondersteuning levert in lastige situaties. Daarmee help ik je van de drup in de regen. Misschien dat iemand anders op het forum ervaringen heeft die je wèl kunnen helpen.

groet,
Dick
 
oppie
@dhamhuis: Wel apart dat na ontvangst van het nieuwe modem je problemen begonnen zijn. Dat je telefonie niet werkt bedoel je je telefonie van Online neem ik aan of heb je ook problemen met je KPN telefonie, zonder dat het modem is aangesloten? Dat zou toch kunnen wijzen op een lijnprobleem. Sluit dan ook de splitter uit door je telefoontoestel direct op je hoofdpunt aan te sluiten, zonder tussenkomst van de splitter.

@meeuwen: Is wat rechtsgeldig, het proberen te verbeteren van de dienst? Als ik je verhaal zo lees is het een probleem met de draadloze verbinding. Hierin zijn een aantal factoren van belang die online niet in de hand heeft. Netwerken in de buurt en de apparatuur die je gebruikt.
Je zou kunnen proberen:

A. Wat staat er ingesteld als IP en gateway op je PC? Dit kun je achterhalen via eigenschappen van je draadloze netwerk verbinding, om vervolgens te klikken op TCP IP Protocol. Staat daar handmatig iets ingevuld (vanuit je oude situatie nog) dan zou ik het op automatisch zetten, ondanks het feit dat LB en Huawei modem hetzelfde gateway adres hanteren.
B. Ik zou tijdelijk met een kabel verbinden en zo via http://192.168.1.1 BASIS - WIFI de beveiliging op WEP zetten (mogelijk dien je een nieuwe sleutel te verzinnen) en een ander SSID (netwerknaam kiezen). Kies op toepassen onderin en probeer nog eens te verbinden. Mogelijkt werkt je oudere LB dongle niet goed met de WPA2 beveiliging van de Huawei.
 
meeuwen
@Oppie,
Dank voor de suggesties.
In het TCP IP Protocol staat zoals altijd automatisch.
De verandering van beveiliging naar WEP was rampzalig. Nu weigert het modem Huawei helemaal, ook niet meer op te starten vanaf cd van Online.
Totaal geen internet meer, ook installeren via de ethernetkabel lukt niet.
Als laatste redmiddel gewoon weer de Livebox geinstalleerd en direct na installatie met de CD internet, probleemloos! Binnen enkele minuten, met het Huawei modem ben ik al 3 dagen bezig!!! Vandaar dat ik dit nu kan schrijven.
Heb geen enkele behoefte aan dat nieuwe Huawei modem. Het ligt dus niet aan mijn computer maar aan het modem en meegeleverde software die ook niet is te installeren op de pc.
Zou graag willen dat Online of T-Mobile mijn telefoon-internetverbinding nu intact laat.
Guido
 
dhamhuis
Ja, ik bedoel uitgaande telefonie via Online. Binnenkomende oproepen op KPN-lijn gaan wel goed.
Het verwijderen van de splitter had niet tot gevolg dat de internetverbinding stabiel wordt …
 
tjoll
Is het z'n ramp met die nieuwe box van huawei? Kreeg inderdaad een mailtje dat we de livebox konden ruilen voor de huawei. Nou ben ik ook niet tevreden met de livebox omdat deze oud is en de nieuwe standaarden niet dekt. Ook als ik volle snelheid download valt de telefonie verbinding weg. Ik zit er dus eigenlijk naar uit te kijken om die nieuwe modem te installeren.
Maar ik zie dat jullie dus alleen maar problemen ondervinden met die nieuwe huawei! Ik zal hem over een paar dagen ontvangen en hoop dat hij het goed zal doen. Geen weg vallende verbindingen zoals jullie hebben. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen!

Groeten Mitch
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modemtype voor Online met telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
Lees dit! Regel voor gebruik onderdeel Tweedehands apparatuur. Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 29 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:37:07
| Wanabo01:14:33
| jms31901:32:45
| Hans01:34:40
| gvmelle03:24:32
| MBroertjes03:43:48
| dutch flash07:06:02
| Franx09:53:33
| Lutz11:24:39
| Johan418:07:40
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.