obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
TP-link router aansluiten achter mijn Thomson TG712
quelake
Gezien het feit dat mijn WIFI verbinding over de TG712 ontzettend onstabiel is, wil ik het WIFI gedeelte (of zowel WIFI als LAN als dat makkelijker is) nu via een TP Link router (TP-Link TL-WR1043ND) laten verlopen.

Wat gaat er nu mis:
Mijn PS3 knalt er vaak uit bij online game sessies, mijn Apple TV laat haperingen zien in video, mijn TimeMachine backups raken vaak corrupt, etc. Tijd om wat nieuws te proberen dus! Omdat ik ook telefonie heb, moet ik wel de Thomson als entrypoint voor de telefoonlijn blijven gebruiken helaas.

Nu is mijn vraag; wat is de beste methode om de TP-Link werkend te krijgen achter mijn TG712? Ik kan volgens mij maar heel weinig instellen aan de TG712 (bijv firewall uitzetten gaat al niet, toch?). Kan ik volstaan met een kabeltje ertussen (ethernet - ethernet)? Vast niet. Ik kan de combo die ik wil installeren nergens vinden op dit forum, vandaar dat ik een nieuw topic start.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 02 2011 12:06:58:
UPDATE:

TP-link aan de praat gekregen, door simpelweg de TP-link aan de ethernet 1 poort van de Thomson te hangen. Ik heb hem aangesloten op de WAN poort, en de rest ging eigenlijk vanzelf. De Thomson deelt netjes IP adressen uit in de range 192.168.1.xxx, en de TP-link in de range 192.168.0.xxx. So far so good dus!

Enige probleem is -uiteraard- de PS3. Die staat nu weer op NAT type 3. uPnP staat op 'Not Available', terwijl die op beide apparaten aan staat.

Suggesties?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 03 2011 15:34:43:
Nog even wat data verzamelt over de Thomson, wellicht helpt het zaken verduidelijken.


Actief: 10 dagen, 14:21:31

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.022 / 15.164

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 1,09 / 10,78

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 22,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 8,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 89.563

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 110

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 995 / 87

Ik zie wel een hoop fouten dus...
Gewijzigd door quelake op 03 december 2011, 15:34
 
I R Baboon
De fouten zijn verwaarloosbaar op je verbinding.
Ik vind je intrain waardes er prima uitzien.

Je PS3 heeft het probleem dat hij achter twee routers met dito NAT en firewall zich bevindt.
Normaal is UPnP de aangewezen methode om je poorten te openen, maar dat werkt niet goed met twee routers.

Het beste is om met de hand alle poorten te openen.
Open eerst alle poorten in de Thomson naar je TP toe. (poort 1 tot 65535).
En zet dan je PS3 in de DMZ van de TP.
Let er op dat je de juiste ip adressen gebruikt.
Je zit nu immers in twee gescheiden subnetten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
quelake
Hey I R,

bedankt voor je reply, erg verhelderend! Sowieso goed om iemand te hebben die kaas heeft gegeten van die data die de router geeft, want ik heb geen idee!! Grin

1 vraagje; wat is de DMZ precies?

Ik zal waarschijnlijk vanavond gaan proberen om alles aan de gang te krijgen!

UPDATE: Never mind, al gevonden wat DMZ inhoudt. Ik geef in de TP-link dus aan dat al het verkeer voor de PS3 gewoon doorgelaten moet worden. Ik denk dat ik al mn apparaten dan sowieso maar statische IP adressen ga toewijzen. Dat is nu dus nodig voor de PS3, maar mijn QNAP vind dat ook stukken prettiger. Ik zag dat ik op de TP-link dan DHCP gewoon aan kan laten staan, maar IP adressen kan toewijzen ("reserveren") aan elk apparaat (aan de hand van het MAC adres). Goed plan?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 06 2011 17:49:53:
Ok, dat valt vies tegen. Ik krijg het NIET aan de gang! Hij begint steeds DNS errors te geven als ik alles instel zoals je hierboven beschrijft.

Wat heb ik gedaan:
- UPnP staat op beide apparaten aan. Ik heb dit ook geprobeerd aan en uit te zetten (1 aan, andere aan, alles uit).
- Op de TP-Link router heb ik het IP adres van mijn PS3 (192.168.0.105) toegewezen als "reserved address". DHCP staat dus nog aan, maar wijst altijd eerdergenoemd IP adres aan.
- Vervolgens heb ik hetzelfde IP adres 192.168.0.105 (van mn PS3) ingevuld bij DMZ.

UPnP blijft altijd op "Unavailable" staan. Moet ik dit nog wel gebruiken bij het instellen van de PS3?

Als ik dan ook nog instel:
- Poorten 1-65535 (any, dus TCP en UDP) ingevuld en daar een "definitie spel of toepassing" van gemaakt. Die heb ik vervolgens toegewezen aan mijn TP-Link router, op IP 192.168.1.81.

Dan krijg ik een DNS error (en internet valt in zijn geheel weg).
Gewijzigd door quelake op 06 december 2011, 17:49
 
I R Baboon
Dus pas alleen als de poorten opent in de Thomson, valt je verbinding weg?
Dan vermoed ik dat de Thomson een zo uitgebreide poort regel niet kan verwerken.
Het is jammer dat op de Thomson geen admin toegang is.
Nu wordt je beperkt in de mogelijke oplossingen.

Alternatief plan is om TP als switch/access point in te zetten, in plaats als router.
Je moet daarvoor alleen de DHCP server uit zetten in de TP en het ip adres van de TP aanpassen naar het subnet van de Thomson. Bv. 192.168.1.1
De netwerkkabel moet dan in een LAN poort van de TP, niet in de WAN!
Herstart daarna van alle apparatuur is dan nuttig.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
iScripters
Hey,

Ik zit met hetzelfde probleem. Net de TL-WR1043ND ontvangen en via een kabeltje aangesloten aan de Thomson TG712. Thomson LAN1 naar TP-Link WAN.
Wanneer ik via de TP-link verbonden ben krijg ik steeds een timeout, ik vermoed een probleem met de DNS. In de TP-link heb ik de Thomson ingesteld als DNS server, maar ook dat heeft geen resultaat.

Is er iemand met dezelfde opstelling waarbij het wel werkt? Of iemand met nog andere suggesties?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TP-link router aansluiten achter mijn Thomson TG712', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie