obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Sitecom Modem&Router WL2500 installeren?
Dafkeb
Ik probeer mijn sitecom te installeren en dit lukt tot mijn verbazing niet. Het lijkt alsof de verbinding van Online naar Modem niet tot stand wil komen. Laptop naar modem is wel aanwezig.
Waarschijnlijk moeten er specifieke instellingen gewijzigd worden maar ik heb al van alles geprobeerd en tot nu toe zonder succes. De wizard van sitecom lukt niet.. keuze online (family).
Hopelijk hebben jullie een aantal tips&tricks voor me? Van Online kunnen ze me tot nu toe niet helpen.... Alvast bedankt.
 
I R Baboon
Je wilt twee routers met elkaar verbinden.
Dat moet je allemaal goed instellen om dat mogelijk te maken.

Deactiveer de DHCP server in de Sitecom en steek de netwerkkabel in een van de
LAN poorten. Dus niet meer in de WAN of internetpoort.
Herstart alles een keer en er moet internet zijn via de Sitecom.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Dafkeb
Bedankt voor je reacrie. Alleen wil ik een modem en router van sitecom wl2500 ineen installeren. Dit lukt niet; ik krijg geen connectie met internet adsl van online(tmobile). Denk dat ik handmatig instellingen in modem deel moet wijzigen, bijv gegevens van provider. Alleen weet ik niet wat te veranderen......
 
I R Baboon
Dus als ik je nu goed begrijp wil je het Online modem/router dus vervangen door de Sitecom?

Dan kijk een in de FAQ (linksboven in het menu van deze pagina).
Daar staan de instellingen die bij je abonnement horen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Dafkeb
Helaas nog geen succes. De wizard van de Sitecom modem/router geeft bij keuze providers voor online alleen online (starter/family) optie aan. Als ik deze toepas krijg ik geen connectie tussen provider en modem. Het lampje brand ook knipperend geel.
Ik heb manueel instelling bij wizard geprobeerd met de gegevens van FAQ maar helaas nog zonder succes. Waarschijnlijk vul ik de verkeerde gegevens in. Om voor jullie het beter inzichtelijk te krijgen heb ik een printscreen gemaakt van de wizard manual. Welke gegevens dien ik waar in te vullen? En ben ik er dan wel of vergeet ik nog iets anders? PS: prettige feestdagen.
Dafkeb voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Welk lampje knippert geel?
Je hebt "modem only" gekozen. Waarom?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Dafkeb
Het lampje van adsl. Maar ik heb nog geen keuze gemaakt voor modem only. Dit is een printscreen van het scherm zoals het opent. Nu kan ik instellingen gaan wijzigen alleen weet ik niet wat ik bij elke regel moet invullen zodat het modem deel wel contact krijgt met provider online. Kan jij aangeven wat ik per regel moet invullen?
 
I R Baboon
ADSL lampje moet branden als de DSL kabel in de DSL poort zit.
Ook als er geen instellingen gepleegd zijn in het modem, moet dat lampje groen worden.
Check je aansluiting. Misschien zit er iets niet goed.

Als het lampje groen is, gewoon de wizard gebruiken. Dat moet voldoende zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Dafkeb
Ik weet het niet zeker omdat buitenzijde niet zichtbaar is waar er lampjes kunnen branden. Internet- adsl en wlan zitten naast elkaar. Eerste lampje dat brand is groen en knippert niet. Tweede lampje is hroen en knippert. Ik dacht ook dat het aan verbinding provider ligt. Heb kabel er tussen al verwisseld maar zonder succes. Ik heb zowel met oude modem van online en mijn nieuwe gebeld naar online maar zij geben in beide gevallen aan contact te kunnen maken met ons huis kortom volgens online is verbinding adsl goed. Oude modem is volgens online kapot (ethernet lampje bleef knipperen lijkt ook op huidige probleem). Krijgen donderdag nieuwe. Maar mocht verbinding goed zijn waarom krijgt mijn zelfgekochte modem/router van sitecom geen verbinding met provider afsl? Weet je geen instellingen die ik bij wizard en handmatig moet invullen?
 
I R Baboon
Je kan dit eens proberen. Of het werkt is nog afwachten...

VPI 8
VCI 35
Encapsulation LLC
Channel Mode RFC1483 of routed 1483?

PPP settings moet blanco blijven.
Bij WAN ip settings moet DHCP aan staan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom Modem&Router WL2500 installeren?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie