obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Oplevering niet gelukt; verkeerde ISRApunt/aderpaar
timp
Mijn verbinding is 28Dec 'opgeleverd' maar werkt tot op heden niet.

Ik woon op huisnummer 17A, maar dit stond niet vermeld in het kpn systeem. Heb destijds navraag bij KPN gedaan en het is zo dat er twee ISRA punten geregistreerd staan op huisnummer 17 (zonder toevoeging). Dit zijn 001 en 002; waarbij kpn aangaf dat er signaal staat op 001. Gemakshalve ben ik ervanuit gegaan dat 002 mijn punt is. Dus de aanvraag moet op huisnummer 17 met notitie dat het tweede ISRA punt gepakt moet worden.

Dit heb ik meegegeven bij de aanvraag van mijn verbinding en dit was volkomen duidelijk. Nog geen minuut na mijn aanvraag krijg ik een melding; uw huisnummer is niet bekend (17A dus). Is het dus toch verkeerd in het systeem gezet en dit is toen hersteld en er werd mij bevestigd dat het nu echt goed stond.

Gister mijn verbinding testen, geen signaal. Helpdesk gebeld; ik zie het al! Verkeerde huisnummer...........................Dan denk ik echt, het is toch niet te geloven, doe je er werkelijk alles aan om dit te voorkomen lukt het nog niet. Nu gaan ze mij 5 of 6 januari terugbellen; maar dit is niet acceptabel voor mij.

Wat te doen????? Ik heb de verbinding hard nodig.

Gr Tim
 
timp
Oké dat kan ik begrijpen. Daarom heb ik er zelf ook alles aan gedaan om uit te zoeken wat ik eigenlijk heb.

Het betreft een woonruimte. Het gebouw bestaat uit twee woningen (gezamenlijke voordeur), te weten: 17 (verdieping één) en 17A (verdieping twee). Ik woon op 17A. Bij de voordeur bij de trap op de begane grond, daar zie ik twee dikke blauwe kabels naar boven gaan. Verder geen aansluitpunt oid, alleen twee dikke kabels.

Eén van deze kabels komt uit in mijn eigen meterkast op de eerste verdieping. Aan het uiteinde zit een ISRApunt type één. Ik zag wel dat de telefoonkabel die achter was gebleven aangesloten zat op aderpaar twee.
 
timp
Tot op heden nog geen internet... Mijn vermoeden was juist, ze hebben bij de buren geleverd. En dat terwijl ik zo nadrukkelijk heb aangegeven waar ze op moesten leveren (gaat 't nog fout).

Ik werk (toevallig) bij kpn en heb 't eea laten uitzoeken. Ik heb invoerkabel 002 (2e verdieping) en moet geleverd worden op aderpaar 2 (die heeft verbinding met de centrale). Ook dit heb ik nu alweer een ruime week bij ze neergelegd en er is nog steeds niks gebeurd.

2 terugbel afspraken zijn niet nagekomen en ik heb vandaag terugbel afspraak 3. Ik ben benieuwd!

Spijtig dat er gewoon niks wordt ondernomen, terwijl ik mijn verbinding hard nodig heb! Komende week thuiswerken, dus dat gaat zoals het nu lijkt niet lukken.

Stukje onmacht? Als iemand nog een suggestie heeft, dan is het van harte welkom. Nog beter als iemand van Online gewoon mijn internet verbinding kan opleveren natuurlijk Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 16 2012 20:26:50:
Update: Modem/router getest bij de buren en inderdaad er is geleverd op het 2e aardepaar. Eindelijk ben ik teruggebeld, echter niet met goed nieuws. Leveren op israpunt/invoerkabel 002 valt buiten procedures??? Oftewel er kan niet geleverd worden (op dit punt). Oh, en er werd nog wel even bij verteld dat ik niet kan annuleren. Maar ze gaan intern een onderzoek instellen om te bekijken wat mij wel/niet is beloofd. Leuk voor online, maar ik heb er natuurlijk helemaal niks aan. Bovendien een tikje laat om 6 week na aanvraag te komen met een verhaal, dat het buiten procedures valt.

Nu is het voor mij niet echt moeilijk om te bewijzen dat ik wel degelijk een verbinding heb aangevraagd op 17A en niet 17. Aangezien ik direct nadat ik heb afgesloten een e-mail heb ontvangen waarin stond, uw huisnummer klopt niet bel zsm terug. Vervolgens nogmaals alles opnieuw uitgelegd en het was echt geen probleem, waarna mij de aansluiting gewoon verkocht is op 17 met de aantekening van het 2e israpunt.

Voor mij resteren twee keuzes; 1) telefoonkabel trekken vanaf de buren en aansluiten op hun 2e aardepaar en de modem op mijn eigen verdieping plaatsen. 2) annuleren en bekijken of KPN wel kan leveren.

Optie 1 levert mij het snelste een werkende verbinding, maar voelt verkeerd en je begrijpt dat mijn relatie met online niet TOP is. Optie 2; ik betaal Online niks meer en ik kan (hoogstwaarschijnlijk) gewoon geleverd krijgen op mijn eigen aansluiting/verdieping.

Moge duidelijk zijn, dat als ik voor optie 2 kies ik geen cent meer aan Online betaal en elke cent zal declareren. Want dan maak ik er echt serieus werk van.

Ik zou zeggen, trek zelf je conclusies!
Gewijzigd door timp op 16 januari 2012, 20:26
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplevering niet gelukt; verkeerde ISRApunt/aderpaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie