obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Alarminstallatie & Livebox
mischa
Als er door uw verzekerings-maatschappij om een borg-opleveringsbewijs of borg-certificaat voor uw alarminstallatie gevraagd wordt, mag de doormelding naar het PAC (particulier Alarm Centrale) niet via de Livebox geschieden.

De gouden regel is : Dat er geen borg-document wordt afgegeven door uw alarminstallateur als in de transmissie weg tussen uw alarminstallatie en de binnen komende telefoonlijn een apparaat zit met 220v aansluiting er aan (bijv. de Livebox, bij ISDN bijv. de quatrovox, bij een kabelmodem,ect.)

Dit zal in de toekomst wel veranderen, omdat heel nederland langzaam overgaat op VOIP.
Op het moment dat de eisen hier voor bekend zijn zal ik deze Faq aanpassen.

Overigens werkt het wel gewoon over de Livebox.
Alleen valt de spanning van de Livebox weg, dan kan er geen doormelding naar het PAC plaats vinden. Dit is ook de reden waarom u van het installatie bedrijf geen borg-document krijgt.

Ik test nu al een aantal maanden de doormelding naar het PAC uit via de Livebox.
Op wat storingen na werkt het prima. Wanadoo geeft aan dat er *33* voor het nummer van het PAC geprogrammeerd moet worden in de alarminstallatie, dit houd in dat de doormelding niet via wanadoo maar via de KPN verloopt, wat weer hoge kosten met zich mee brengt.
Ook al zou u dit doen dan nog is er geen zekerheid dat de doormelding naar het PAC ook daadwerkelijk altijd plaats vind.

Mijn test opstelling bestaat uit een Galaxy 16+ alarmcentrale welke doormeld naar het PAC via het SIA MPRO protocol op level 0. andere alarm panelen en protocollen heb ik niet getest.

Dus voor alle duidelijkheid als uw vragen heeft over doormelding naar een Particuliere Alarm Centrale via de Livebox. Raadpleeg uw eigen alarminstallateur of stel mij een vraag.

Mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alarminstallatie & Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie