obey-robots.txt
11 December 2016, 08:58
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

HUAWEI en WIFI

the finger
Ik heb een HUAWEI HG655D gekregen van online. Aanzetten en bedraad werkt alles prima.
Nadat ik wifi geconfigureerd had liep ik tegen een probleem op. zodra ik iets anders kies dan WEP (bv. WPA of WPA2) krijg ik met mijn laptop geen WIFI verbinding terwijl ik op het oude modem wel netjes WPA2 heb kunnen gebruiken met dezelfde laptop.
Ik zie mijn WIFI netwerk wel (naam bevat trouwens geen spaties) en zodra ik connect en de sleutel invoer zie je dat probeert te connecten maar stopt op een gegeven moment en dan is er geen connectie met het wifi.
- Wps is uitgeschald
- wifi filter is uitgeschakeld

Heeft iemand ervaring met dit issue of weet hij/zij een oplossing hoe ik WPA of WPA2 kan gebruiken voor mijn WIFI.
Gewijzigd door the finger op 16 januari 2012, 12:14

Rob1305
Ik herken je probleem. Ben zelf nu ook al enkele dagen bezig ook met WPS etc. In huis verschillende laptops tablets etc.
De ene laptop en tablet zonder problemen direct verbinding en de andere krijg ik niet aan de praat (op mijn voorgaande modem geen problemen). Daarnaast 4 telefoons, waarvan de ene met een T mobile abonnement direct werkt en de de andere niet (2* blackberry en een android HTC).
Inderdaad op WEP krijg ik de bewust laptop wel aan de praat. De telefoons gewoon niet.
Ben nu al aardig aan het stoeien geweest dus ik hoop dat jij het antwoord krijg waar ik ook mee geholpen ben.

Wat mij ook verbaasde als ik die laptop met de software van online wil instellen deze doodleuk zegt dat er geen wifi modem inzet, terwijl deze gewoon alle wifi netwerken van de buurt kan zien (en via WEP dus wel werkt).

the finger
Ik heb niet zo'n complexe omgeving. 2 laptops met wifi en 1 desktop dus niks met telefoon. Maar heb je pc's aan de gang gekregen met wifi en WPA/WPA2?

Rob1305
jawel, ik had ssid en wachtwoord in WPA2 gelijk gehouden aan mijn oude router. Hierdoor herkent dus nu de helft het modem gelijk en hoefde ik verder niets in te stellen.

Via het modem kan je je ssid en wachtwoord aangeven voor WPA2 en dat is alles wat ik tot nu toe veranderd heb.
Kies wel PSK ipv enterprise WPA.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 17 2012 10:34:18:
Iemand die nog een oplossing heeft voor het Wifi probleem (waarom helft wel en helft niet) zeker met andere mobiele profiders ipv T-moile?
Gewijzigd door Rob1305 op 17 januari 2012, 10:34

I R Baboon
Ik had hetzelfde probleem bij een laptop.
Ik heb net zolang de netwerksleutel ingegeven tot hij hem wel pakte.
Zeker 20 keer geprobeerd.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

the finger
Het antwoord van mijn provider kwam op het volgende neer: het maakt niet uit welke beveiliging je gebruikt , WPA of WPA2, zolang dat de WPA-versleuteling maar TKIP is, dus geen AES of TKIP/AES. Beetje raar want AES is een betere versleutelingtechniek dan TKIP. Heb het getest en idd het werkt maar om te zeggen ik voel me veilig met TKIP niet echt nee. Hopelijk zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe ik AES in combi met WPA2 kan gebruiken want gewoon selecteren en configureren, werkt niet.

I R Baboon
Hier is WPA2 met AES actief. Dus AES is op zich geen probleem.
Ik vermoed dat er issues zijn met de router in combinatie met het wlan chipset van de laptop.
Heb je ook aan een driver update gedacht?

Tiger
Ik heb ook een HUAWEI HG655D van online ontvangen en na ontvangst en aansluiting wifi beveiliging op WPA2-PSK gezet WPA versleuteling op AES daarna WPA sleutel ingevoerd en verder geen problemen werkte meteen perfect en heb geen software van Online op mijn laptop.

Rob1305
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ja toen ik geen verbinding kreeg (Dell latitude 6500 serie) direct nieuwe driver geselecteerd. Het is WIFI met dual band. Zal eens thuis checken of die niet standaard op 5 ipv 2,4 is ingesteld. Misschien hierdoor conflict.
Verklaard alleen niet waarom mobiele telefoons geen toegang meer kunnen krijgen (had hier de opgeslagen verbindingen al weggegooid en alles opnieuw ingesteld). Tips?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 20 2012 08:48:50:
Ben nog even aan het stoeien geweest. Laptop stond op 2,4 ingesteld.
Dan maar even weer met de instellngen stoeien (want op WEP had ik wel verbinding). Ik heb de oplossing gevonden.Grin
Bij de beveiling AES gewijzigd in TKIP+AES en plotst doen alle telefoons en laptops het wel. Op alle apparaten staat AES ingesteld en geen enkele op TKIP. Vreemd gezien #6 maar blij dat het werkt. Misschien dat andere met hetzelfde probleem dit ook eens kunnen testen.
Gewijzigd door Rob1305 op 20 januari 2012, 08:48

I R Baboon
Goede tip. Aan die info hebben we iets aan.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HUAWEI en WIFI', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Slome wifi Snelheid 2 05 december 2016, 16:47
Firmware Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 5 11 oktober 2016, 12:16
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen 400 07 september 2016, 21:04
voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''. Eigen modem configuratie en problemen 5 31 augustus 2016, 00:51
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:31:05
| vdbits06:42:16
| Wanabo09:39:53
| Carlovanlent11:28:29
| Matthy Alblas13:45:03
| ronald schuit14:13:11
| famcai14:47:14
| cdb19:26:27
| peukevreugd21:52:28
| johan32421:53:22
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.