obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Combi TG712, Cisco E2500 router en NAS server
Hensepens
Vanwege de tegenvallende wifi kwaliteit van de TG712 heb ik een router van Cisco gekocht.

Hoewel deels werkend, heb ik het toch niet zoals ik het wil.

Situatie:
Thomson TG712 hangt aan internet en is primair verbonden via UTP kabel aan PC.
Internet poort op de Cisco E2500 router is verbonden met TG712 lan4 aansluiting.

Wifi op Thomson TG712 is uitgeschakeld.

In deze configuratie heb ik zowel internet op PC als op tablet die gebruik maakt van Wifi

Echter.

1. Ik heb aan de TG712 een NAS hangen. Die is wel bereikbaar via PC, maar niet draadloos.
2. Indien ik de NAS aansluit op de Cisco is het de andere kant op. Dan wel bereikbaar via WIFI, maar niet op de PC.


het was de bedoeling om de TG712 als modem richting ISP te gebruiken, maar de Cisco als wifi acces point. In beide gevallen, PC bekabeld/tablet wifi, zou ik mijn NAS willen kunnen benaderen.

Is dit mogelijk?
ZO ja, zijn er dan instellingen op de TG712 die ik hiervoor moet aanpassen?
 
Hensepens
Ik heb een android tablet en gebruik mynet. Deze herkent automatisch de mediaserver van mijn nas. Weet eigenlijk niet of ip-adres wordt gebruikt of niet.
 
I R Baboon

Quote

Hensepens schreef:

Internet poort op de Cisco E2500 router is verbonden met TG712 lan4 aansluiting.



Met die config creëer je twee aparte subnetten. En dat is de reden waarom de apparaten aangesloten op de Thomson en de Cisco elkaar niet zien.

Zet in de Cisco de DHCP server op UIT.
Als de Cisco zelf een ip adres heeft buiten het subnet van de Thomson (192.168.1.xxx), is het raadzaam om dat te veranderen.
Pak bijvoorbeeld dan 192.168.1.1 voor de Cisco. Dan kan je die daarop bereiken en de Thomson op 192.168.1.254
Als laatste moet je de netwerkkabel van de Internet/WAN poort in één van de LAN poorten duwen van de Cisco.
Herstart Thomson en Cisco en alle aangesloten apparatuur.

Klaar.
Gewijzigd door I R Baboon op 29 januari 2012, 00:27
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Hensepens
Ok. Ben nu al een stap verder.

Heb nu volgens mij een werkende configuratie. Maar zit nog even met dat subnet vergaal.

Thomson hangt aan internet.
Cisco via UTN kabel aan LAN1.
PC en NAS bekabeld via LAN1 en LAn2 aan Ciscso.

Alles werkt in die zin dat zowel bedraad als wireless alles bereikbaar is.

Echter, DHCP staat nu nu nog aan en gezien jouw opmerking zou ik die beter uit kunnen zetten.

Met ipconfig krij ik te \zien standaardgateway 192.168.1.254. Hier bereik ik inderdaad mijn Thomson mee in de browser.

De Thomson geeft echter mijn Ciscso aan als 192.168.1.71. Die is op dat adres dan ook inderdaad te vinden is.

Moet ik dat dan niet vermelden op de Cisco ipv bijv. 192.168.1.1. Hierbij is DHCP dan natuurlijk uitgezet.
 
I R Baboon
Dan gebruikt de Cisco een subnet dat niet collideert met dat van de Thomson.
Je hoeft nu niets meer aan te passen.

Als je poorten wilt openen, gebeurt dat nu uitsluitend op de Thomson.
De Cisco speelt nu geen rol meer met een firewall of NAT.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Hensepens
Top. Het werk nu allemaal. Dank voor de hulp. Laat het nu allemaal zo staan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Combi TG712, Cisco E2500 router en NAS server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Advertentie