obey-robots.txt
06 December 2016, 13:05
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Apple TV en Airplay problemen met Huawei HG655d verzameltopic

jord
Ik heb vorige week ook zo'n "fantastisch" Huawei modem van Online ontvangen. Inclusief een Apple TV.
Ik had al een apple TV, die werkte prima met mijn Thomson router. Die tweede kan dan mooi op de slaapkamer.
Maar sinds mijn Huawei modem werkt mijn eerste Apple TV niet meer naar behoren. Internet gaat wel goed.
Maar verbinden met mijn MacBook, zodat ik in mijn Bibliotheek kan lukt maar sporadisch. Evenals het streamen
vanaf een iphone of ipod. Het Airplay logo'tje komt gewoon niet in beeld op die devices. Uiteraard zijn ze allemaal
verbonden met dezelfde router. Hoe los ik dit op? Want ik gebruik Airplay echt vaak. En ze geven nota bene zelf een
Apple TV bij de nieuwe router cadeau.
Gewijzigd door I R Baboon op 12 maart 2012, 20:05

oppie
Je eerste AppleTV werkt niet naar behoren, de tweede dus wel? Beide AppleTV 2? Dan lijkt het me zaak om te kijken wat het verschil is qua instellingen tussen beide apparaten. Heb je iOs op de eerste al geupdate via Itunes, netwerkinstellingen nagelopen etc? het Huawei modem heeft namelijk een ander IP adres dan de Thomson. 192.168.1.1 ipv 192.168.1.254. Indien je op de eerste Apple TV in het verleden een vast ip hebt ingesteld zul je dat moeten aanpassen.

jord
Mijn eerste Apple TV (een 2e generatie) werkte prima met het Thomson modem. Mijn tweede Apple TV zit nog in de doos. Maar sinds ik de Huawei router heb werkt mijn Apple TV niet goed meer. Mijn iPhone en iPod krijgen maar de sporadisch de mogelijkheid om Airplay te activeren. En de bibliotheek van mijn MacBook kan hij ook maar af en toe benaderen. Het hele systeem is dus behoorlijk onstabiel geworden. Wat kan ik hier aan doen.

EDIT: Internet (YouTube, trailers, gehuurde films streamen) werkt overigens wel prima op de Apple TV

I R Baboon
De verklaring kan je op de site van Online vinden:

HG655d: problemen met Bonjour protocol

Door een bug in de HG655d kunnen klanten problemen ondervinden met het gebruik van het Bonjour protocol. Hierdoor kunnen klanten problemen ondervinden met het gebruik van sommige Apple toepassingen. Wij verwachten dat dit probleem met de volgende firmware release verholpen wordt. Deze stond geplanned voor november/december 2011. Zie hieronder de uitleg van Wikipedia. Helaas weten we nog niet wanneer de nieuwe release zal plaatsvinden.

Bonjour, voorheen Rendezvous, is de handelsnaam van de software voor het implementeren van het netwerkprotocol Zeroconf in Mac OS X. Bonjour stelt gebruikers in staat om op een lokaal netwerk apparaten zoals, andere computers, printers, etc., te ontdekken zonder configuratie. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt door iTunes om gedeelde muziek te vinden op andere computers in een Local area network.
Er is ook een versie van Bonjour voor Microsoft Windows. Deze wordt onder andere meegeleverd bij de webbrowser Safari, iTunes en Adobe Photoshop voor Windows. De applicatie kan in Windows problemen veroorzaken met een LAN-verbinding. In sommige gevallen opent het een additionele LAN-verbinding onder de naam "Openbaar netwerk" waardoor de LAN-verbinding in het geheel niet functioneert.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

jord
Met andere woorden: Eerst had ik 1 Apple Tv en een Thomson modem en werkte het prima. Nu heb ik een Huawei en 2 Apple Tv's en kan ik niks meer... Fijn zo'n cadeau van Online...

I R Baboon
Ja, daar is goed over nagedacht...

Als je telefonie niet via Online hebt lopen, kan je weer je oude Thomson gaan gebruiken.
Dan zet je de Huawei in de kast tot er een firmwareupdate uitkomt.... ooit ...
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

jord
Ik had die Thomson graag terug gehangen, maar die heb ik op "advies" van Online gewoon weggegooid. Stom van me. De helpdeskmedewerker adviseerde me als work around er een eigen router achter te hangen tot de firmwareupdate er is. Maar ik heb helaas geen router meer liggen en heb weinig zin om er een te kopen als tussenoplossing.

oppie
Een andere oplossing is er niet.

jord
Ik heb net op marktplaats zo'n Thomson modem/router gekocht. Dat moet dan toch gewoon weer wel werken?

oppie
Als je geen telefonie van Online hebt wel ja.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Apple TV en Airplay problemen met Huawei HG655d verzameltopic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen 14 06 december 2016, 08:03
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 6 05 december 2016, 17:43
Problemen na Upgrade Algemeen 16 27 november 2016, 19:21
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing 7 13 november 2016, 00:23
Firmware Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 5 11 oktober 2016, 12:16
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:15:20
| Tiger02:56:31
| dutch flash03:13:59
| Ano03:21:22
| RichieB04:51:35
| funkyduck05:01:49
| frankvdz12:56:36
| Hans13:17:24
| mountainmaster14:10:09
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?