obey-robots.txt
07 December 2016, 17:17
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

speedtouch 780wl(i)

brother
Ik heb deze modem vandaag aangeschaft voor o:a mij laptop en 2,3 pc
Alleen ik kom niet op internet via dit modem als ik de draadloze verbinding gebruik.

ik heb vanaf de livebox een UTP kabel naar de ethernet poort ( 1) van mijn modem gebracht?
in mijn laptop zit al een ingebouwde wifi kaart

is dit wel juist of doe ik wat verkeerd!

Lizard
Ehm, die speedtouch is zelf een modem.
Dus als vervanging voor je livebox.
Als je de livebox niet wil vervangen heb je aan een accesspoint ook genoeg.

Richard
Zoals hij het beschrijft heeft hij de speedtouch nu als switch in gebruik, waarom dan een 50 euro uitgeven voor een accespoint als het hiermee ook kan?

Volgens mij is het gewoon een kwestie van even in de configuratie van die speedtouch kijken en zorgen dat de ip range voor het wireless deel op de juiste manier word aangepast, incl. de DNS en gateway instelling.

Greetings, Richard.

brother
Richard schreef:
Zoals hij het beschrijft heeft hij de speedtouch nu als switch in gebruik, waarom dan een 50 euro uitgeven voor een accespoint als het hiermee ook kan?

Volgens mij is het gewoon een kwestie van even in de configuratie van die speedtouch kijken en zorgen dat de ip range voor het wireless deel op de juiste manier word aangepast, incl. de DNS en gateway instelling.

De modem werkt nu bijna, (alle pc 's zijn er op aangesloten) alleen de laptop( wifi) geeft steeds aan kan geen netwerkadres krijgen!Shock
Gewijzigd door brother op 07 oktober 2006, 09:53

Wanabo
De modem werkt nu bijna, (alle pc 's zijn er op aangesloten) alleen de laptop( wifi) geeft steeds aan kan geen netwerkadres krijgen!

Probeer dan eens je laptop een statisch (vast) adres te geven! Let erop dat deze niet conflicteerd met een ander uitgegeven ip adres. Kies b.v. als ip adres 192.168.1.19
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Richard
Denk er hierbij ook aan om de juiste DNS (naamserver) en gateway gegevens in te vullen.
Bij beiden zou je eens 192.168.1.1 (het ip van je Livebox) kunnen proberen.
Greetings, Richard.

brother
Standaardinternetverbinding is niet beschikbaar.
Uw DSL-verbinding is niet beschikbaar. Controleer of uw SpeedTouch correct op uw telefoonlijn is aangesloten. Als het probleem aanhoudt, dient u uw documentatie te raadplegen.

is dit van belang?

telefoonlijn zit alleen op de livebox aangesloten!

SPEEDTOUCH:
ethernet poort 1 = livebox
ethernet poort 2 - pc = 192.168.1.11
ethernet poort 3= pc = 192.168.1.10
ethernet poort 4= leeg
laptop = ongeldig ip adres!

als ik ip adres 192.168.1.11 invoer in de laptop heb ik wel verbinding maar geen signaal?Angry

dit zijn mijn bevindingen tot nu toe

De pc's werken wel via de modem maar het ging alleen om de draadloze laptop

Richard
is dit van belang?

Neen, het geeft alleen maar aan dat je speedtouch geen externe verbinding heeft via de telefoonaansluiting waar normaliter je adsl in zit en dat is correct en hoort ook zo te zijn.

Als eerste kun je eens proberen om de draadloze verbinding 192.168.1.20 ofzo als ip te geven en dan te kijken of er zowel verbinding alsook signaal is.

Wat je het best kunt doen als dat niet helpt, is eens in de speedtouch configuratie gaan kijken naar de instellingen van het draadloze gedeelte want dat werkt wel.
Het kan zijn dat daar nog een dhcp zit te werken op het draadloos deel en de dhcp range in de zelfde range heeft zitten als de dhcp van de livebox en dan heb je echt een probleem, dus dat zou je dan moeten wijzigen.
DHCP voor draadloos zou het best uit kunnen en het draadloos ip van de router zou dan wel in de netwerkrange van de livebox moeten vallen, maar liefst buiten de dhcp range van de livebox.

Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Zonee, kijk dan eens met je browser in de configuratie van de speedtouch bij het draadloze deel en plaats de gegevens alhier, dan kunnen we zien of we je op die manier kunnen helpen.
Van belang is dan ook of er ja of nee een dhcp op draadloos draait en in welke range die zit en het draadloze ip van de speedtouch.
Gewijzigd door Richard op 08 oktober 2006, 02:11
Greetings, Richard.

brother
RICHARD (DIT HEB IK KUNNEN VINDEN IN MIJN MODEM) Lokale netwerkapparaten

Gedetecteerde apparaten

De onderstaande tabel bevat een lijst met apparaten die de SpeedTouch op uw lokale netwerk detecteerde. Klik op de naam van een apparaat om meer informatie over een apparaat te krijgen.

Naam IP-adres Interface

dsldevice -192.168.1.254 (MODEM SPEEDTOUCH)

PC 1 -192.168.1.11 ethport2

Draadloos toegangspunt - SpeedTouch4F6028

Configuratie

Interface ingeschakeld: Ja

Fysiek adres: 00:XX:XX:XX:XX:XX

Netwerknaam (SSID): SpeedTouch4F6028

Interfacetype : 802.11b/g

Huidige snelheid: 48 Mbps

Beveiliging

Nieuwe apparaten toestaan: Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)

Beveiligingsmodus: WPA-PSK

Interface - LocalNetwork

Interface-informatie

Interfacegroep: lan

TCP/IP-configuratie

Auto-IP: Uitgeschakeld

DHCP-server gebruiken: Ingeschakeld

IP-adressen

IP-adres/-masker Type

10.0.0.138/24 Statisch

192.168.1.254/24 Statisch

DHCP-groepen

DHCP-groepsnaam Adresbereik Gateway

LAN_private 192.168.1.64 - 192.168.1.253 192.168.1.254

Interface - LocalNetwork

Interface-informatie

Interfacegroep: lan

TCP/IP-configuratie

Auto-IP ingeschakeld:

DHCP-server gebruiken:

IP-adressen

IP-adres/-masker Type

10.0.0.138/24 Statisch Bewerken Verwijderen

192.168.1.254/24 Statisch Bewerken Verwijderen

DHCP-groepen

DHCP-groepsnaam Adresbereik Gateway

LAN_private 192.168.1.64 - 192.168.1.253 192.168.1.254

DHCP Pool LAN_private
Parameters voor uw DHCP-groep configureren.

Configuratie groepen

Interface: loop Internet LocalNetwork

Eerste adres: 192.168.1.64

Laatste adres: 192.168.1.253

Subnetmasker: 255.255.255.0

Server: 192.168.1.254

Gateway: 192.168.1.254

Primaire DNS: 0.0.0.0

Secundaire DNS: 0.0.0.0

Primaire WINS: 0.0.0.0

Secundaire WINS: 0.0.0.0

Leasetijd: days 0 : h 0 :m 0 : s 15

Geef uw DHCP-clienten altijd hetzelfde adres:
JA/NEE
ik hoop dat je er wat mee kanSmile

Richard
dsldevice -192.168.1.254 (MODEM SPEEDTOUCH)

Ik neem aan (want ik kan het uit dat verhaal niet anders opmaken) dat de Speedtouch dit 192.168.1.254 ook gebruikt als zijn eigen draadloze ip adres.

Het eerste wat me opvalt in deze gegevens, is net dat feit dat ik bij ip adressen niets zie staan, zet hier de "auto/ip" eens op "ingeschakeld".

Verder staat helemaal beneden iets vreemds en dat zijn de DNS adressen.
De primare en secundaire DNS staan op 0.0.0.0 en dat zou feitelijk een probleem opwerpen.
Zet de Primaire DNS eens op 192.168.1.1 (ip van de livebox) en kijk eens wat er dan gebeurt.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'speedtouch 780wl(i)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen 4 18 mei 2015, 18:49
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen 4 14 mei 2015, 17:57
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten 3 07 oktober 2014, 22:15
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet Eigen modem meer apparaten aansluiten 2 19 juli 2012, 02:23
Twee vragen over Huawei: SSID en vervangen door Speedtouch Huawei configuratie en problemen 1 23 april 2012, 23:48
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:19:38
| Hans03:39:56
| Memooh05:06:35
| Wanabo09:42:42
| Tiger17:54:03
| ronald schuit18:52:32
| ekhhorlings21:12:16
| Lutz21:19:26
| mRcan22:43:44
| dutch flash23:00:09
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.