obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Onbekend apparaat op 192.168.1.253 ?
cb0krw
Door een network management tool wordt in het netwerk op 192.168.1.253 een onbekend apparaat gevonden.
Nazoeken in een manual voor de TG712 blijkt op te leveren dat dit het server adres is waarmee je een USB-stick of externe USB harddisk via de USB-poort van de TG712 zou moeten kunnen benaderen. Echter: er zit geen USB poort op de TG712 die wij van (toen nog Online) hebben gekregen om de defect geraakte LiveBox te vervangen...
Ook zit de in de manual genoemde configuratie optie niet in de webinterface van de router.

Het is dus een feature van de TG712, zit blijkbaar ook wel degelijk in "onze" TG712 router, gezien de aanwezigheid van die 192.168.1.253 in ons netwerk, maar tóch is de USB poort niet fysiek aanwezig, en ook de softwarematige configuratie daarvoor ontbreekt.
Jammer, want daarmee had ik een van de reeds bestaande USB harddisks mooi aan het netwerk kunnen hangen om deze vervolgens via \\192.168.1.253 te kunnen mappen.

Hoe zit dat nu precies?
 
I R Baboon
Interessant verhaal.
Helaas heb ik geen TG712 om het een en ander na te lopen.
Hoe dan ook, als er geen USB poort is, heb je niets aan die extra functie van de router.

Zoals zo vaak, worden er meerdere types en versies geproduceerd van een type apparaat (router).
Dan is het aan de klant (hier dus Online) om te bepalen welke features ze willen.
Blijkbaar heeft Online gekozen voor een versie zonder USB poort.
Om de ontwikkelkosten in de hand te houden wordt vaak gekozen om één firmware voor alle varianten te maken.
Vermoedelijk is hier ook sprake van. Daarom zie je wel de software, maar niet de hardware.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
rrozema
Aan de andere kant; om de zelfde reden -kosten besparen- wordt ook meestal het zelfde bordje gebruikt in de verschillende versies. Vaak is enkel de externe connector weggelaten van zo'n usb poort en zit bijna alle electronica er wel gewoon in. Als je een beetje avontuurlijk bent en vertrouwd met een soldeerbout, zou je je router eens kunnen openmaken en kijken of je de aansluitingen kunt vinden. USB heeft slechts 4 aansluitingen, waarvan 2 de massa en +5v zijn, deze kun je met een multimeter gemakkelijk herkennen. En de andere 2 kunnen geen kwaad als je ze per ongeluk verkeerd om aansluit. M.a.w. met een beetje experimenteren kun je wellicht gewoon een kabeltje aan je router vastmaken (of je maakt er zelf een connector aan). Ik (en T-mobile ook niet natuurlijk) geef geen enkele garantie, alles is op eigen risico!, maar de kans bestaat dat het gewoon werkt...
 
I R Baboon
Dat zou een leuk topic worden: Mod/pimp je TG712 topic.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jpt
er mist meer in het modem dan alleen de usb aansluiting!
ik ben er in het verleden mee bezig geweest
om een usb aansluiting er op te solderen maar er missen nog een aantal weerstanden e.d. op het bordje.



grts
 
cb0krw
Op zich draai ik mijn hand er niet voor om als het alleen een soldeerklusje zou zijn.
@rrozema: Als ze inderdaad een-en-hetzelfde bordje hebben gebruikt dan is de kans groot dat de USB poort een boardmounted versie is, en hoef je in dat geval alleen maar ergens in een elektronicazaak zo'n boardmounted connector te halen en kun je deze direct op de printplaat plaatsen. Meten is in dat geval zelfs ook niet nodig. Alleen nog een opening in de kast maken (want die zit er ook al niet in) om er bij te kunnen met je USB apparaten.

Echter blijken inmiddels ook nog zoals jpt aangeeft meer onderdelen naast die USB connector te ontbreken, dus dan wordt het een lastig verhaal vrees ik.
En ook in de web-interface ontbreekt zoals ik al aangaf de optie om het eventuele soldeerwerk te kunnen gebruiken.

Jammer, want het had wel een mooie optie geweest. Blijft dus toch de resterende (lees: duurdere) optie om iets met een NAS o.i.d. te moeten doen... Sad

EN een onbruikbare (overbodige) entry in de netwerk management tool...
 
I R Baboon

Quote

cb0krw schreef:

EN een onbruikbare (overbodige) entry in de netwerk management tool...


Ik denk dat 99,9% van alle TG712 gebruikers geen weet heeft van dat ip adres.
Beschouw je nu maar als een insider met betrekking tot de TG712. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
rrozema
@cb0krw: Ik heb zelf ook zitten zoeken, maar ik kon geen andere router van thomson vinden die op deze router lijkt maar wel usb heeft. Ik vermoed dat het een standaard bordje is dat door een fabriek ergens op de wereld wordt gemaakt en vervolgens verkocht aan meerdere router fabrikanten die ze zelf bestukken met hun eigen variatie aan onderdelen om ze dan in een leuk 'eigen' doosje te stoppen. Misschien kun je uitvinden wie de leverancier is van dit bordje en zo aan wat meer info komen over welke componenten er ontbreken (en misschien zelfs welke alternatieve firmware er in kan, zodat je wel de instellingsmogelijkheden hebt).
De kans bestaat ook dat je automatisch de onderhoudsschermen er bij krijgt zodra de firmware ziet dat de benodigde hardware aanwezig is (een van de ontbrekende weerstandjes zou hier voor kunnen zorgen).

Aangezien je je TG712 al open hebt (gehad) kun je misschien eens wat foto's van het bordje op het forum plaatsen, misschien kunnen we gezamenlijk iets vinden via de opschriften of de gebruikte componenten?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 22 2012 08:43:02:

Quote

I R Baboon schreef:

Quote

cb0krw schreef:

EN een onbruikbare (overbodige) entry in de netwerk management tool...


Ik denk dat 99,9% van alle TG712 gebruikers geen weet heeft van dat ip adres.
Beschouw je nu maar als een insider met betrekking tot de TG712. Wink

Ha ha, ik denk zelfs dat je een van de weinigen bent die uberhaupt een netwerk management tool gebruiken op hun eigen netwerk!
Gewijzigd door rrozema op 22 maart 2012, 08:43
 
cb0krw

Quote

I R Baboon schreef:

Ha ha, ik denk zelfs dat je een van de weinigen bent die uberhaupt een netwerk management tool gebruiken op hun eigen netwerk!


Absoluut waar, maar toch kan het soms ook heel wat leuke info opleveren... Maar ja, dat heb je met IT'ers... Pfft
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onbekend apparaat op 192.168.1.253 ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Locatie isra onbekend Helpdesk : 6 13 feb 2015
Huawai Modem Disconnect 1 Apparaat af en toe Helpdesk : 5 14 feb 2014
onbekend lokaal netwerk apparaat Speedtouch 706 configuratie en problemen : 5 19 jun 2013
onbekend apparaat ! op onbekende poort ? Speedtouch 706 configuratie en problemen : 2 08 apr 2010
Onbekend Netwerkapparaat in lijst Algemeen : 10 26 nov 2008
Advertentie