obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Samsung blu ray kan geen verbinding maken
monique
Ik heb een Samsung blu ray speler BD-D5300.
Door telefoon problemen die niet verholpen konden worden door online is er een nieuw huawei modem opgestuurd.
Alles doet het weer behalve de smart blu ray speler kan geen verbinding maken met de bekabelde verbinding.
Krijgt wel een ip als de speler het zelf aan maakt maar kan geen verbinding maken.
Via helpdesk online de instellingen handmatig ingesteld maar dit maakt niets uit.
De man zij verder niets te kunnen betekenen maar verwees mij naar dit forum.
Als iemand mij kan helpen graag.......alvast dank.

Gr Jacco
 
I R Baboon
Moet de speler een verbinding maken met het internet of moet hij verbonden worden met een pc of nas in je eigen netwerk?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
monique
Het is een smart tv blu ray speler die verbonden moet worden met het internet.
 
I R Baboon
Heb je de verschillende LAN poorten al uitgeprobeerd op de Huawei?
En heb je ook eens de netwerkkabel verwisseld met een andere?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
monique
Ja heb ik ook al gedaan andere poort en een losse utp kabel(kant en klaare fabriekskabel) op de blu ray speler aangesloten,niets helpt.
 
I R Baboon
Heb jij of de helpdesk de Huawei al een reset gegeven?
Je kan dat doen via het menu van de router of via een reset gaatje aan de zijkant van de router.
Alle instellingen worden dan wel gewist. Je moet je instellingen van te voren saven naar je pc of opschrijven.

Als dat ook niet het probleem oplost, kan je deze instellingen eens proberen in te geven in de speler.
De helpdesk heeft het ook al geprobeerd, maar wie weet...

IP adres speler: 192.168.1.100
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 8.8.8.8


Als dat ook niet werkt, moet je de speler eens uittesten op een andere verbinding bij iemand anders.
Je moet dan uitsluiten dat er een defect is aan de speler.


Succes..
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
monique
Bedankt voor deze uileg.
Heb dit alles gedaan maar niets help dus ga de blu ray speler op een andere internetverbinding proberen.
Laat het weten of dit help.

Dank gr Jacco
 
Idur
Ook ik heb dezelfde problemen met de introductie van het Huawei HG655D modem/router.
Ik heb de oude livebox vervangen door een Huawei modem. Rest van mijn home netwerk niets aan gewijzigd
Voorheen werkten alle aangesloten computers en de Samsung Blue player zonder problemen en had ik prima internet toegang.
Met het Huawei modem had ik alleen een probleempje met de WiFi verbinding die ik snel heb kunnen oplossen (TKIP + AES). Alle aangesloten computers werken prima, behalve de Samsung Blue ray speler, die kan geen vaste netwerkverbinding maken. Ik heb de betreffende kabel aansluiting aan mijn laptop aangesloten en dat is het probleem niet, want die werkt prima op deze netwerkaansluiting.
De Samsung heb ik ook nog een vast IP adres gegeven (stond op auto DHCP), maar ook dat werkt niet.
Er is een uitwisseling van gegegens vanuit de Samsung blue ray met het Huawei modem, maar ze begrijpen elkaar kennelijk niet, dus er wordt geen verbinding gelegd.
Is hier echt geen oplossing voor????

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 21 2012 16:06:50:
Heb een, in ieder geval voor mij werkende, oplossing gevonden!!

Na enig zoeken bij Samsung support kwam ik bij een reactie dat ze niet konden helpen bij het verbinden aan een "home network". Maar er stond wel het advies om de stekker van de blue ray player even een tijdje uit het stopcontact te halen!!
En inderdaad daarna werkt alles weer normaal en kreeg de Samsung player weer een normale verbinding met internet.

Zo zie je maar, communicatie moet van twee kanten komen!
Gewijzigd door Idur op 21 juni 2012, 16:06
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Samsung blu ray kan geen verbinding maken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie