obey-robots.txt
09 December 2016, 18:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl

twentenaar
Ik ontving bericht dat Online moet stoppen met het ondersteunen van @Orange.nl en @wanadoo.nl emails-adressen en wel per 1 augustus 2012.

Jammer dat Online niet eerder heeft bekend gemaakt dat dit er op termijn zat aan te komen. Nu moet dus alles in enkele zomermaanden geregeld worden.
Goede reden om nu maar helemaal over te stappen op Gmail of zo.

brutus
Ook vandaag bericht gekregen. Ik vind het nogal schandalig dat ze dit sinds de fusie/overname al wisten, dus al zo'n 5 jaar, en hier nooit iets over gezegd hebben. Nee hoor, gewoon je wanadoo of orange blijven gebruiken, handig toch.
Nu dan een mail dat je ineens voor 1 augustus even al je accounts op alle websites moet wijzigen en al je contacten moet gaan inlichten. Lekker klantvriendelijk zeg. Als je dan toch moet wijzigen, inderdaad helemaal mee eens dat je dan net zo goed kunt overstappen naar een betere deal.

argent
Ben erg benieuwd op welke manier gebruikers de naamsverandering van hun zgn. "pesonal homepage" gaan doorvoeren.
Je kunt namelijk geen 301 redirect plaatsen (geen htaccess of php mogelijkheid)

Kuifje09
Tja, ik begrijp het wel en begrijp het niet.
Een kleine moeite om de records in de dns te laten staan. Meer moeite om ze er uit te halen. En hier zitten betalende klanten niet op te wachten.
Ik ben nu al een uur of 4 bezig alles te regelen.

Maar ze hebben een soort van monopoly positie hierin.
Het enige wat je kan doen is overstappen. Maar dan krijg je mogelijk hetzelfde van die andere partij een keer voor je kiezen. Alhoewel Xs4All behoorlijk lang bestaat onder deze naam.... een optie ?
Bovendien moet je dan nog wijzigingen doorvoeren.
Hotmail of Gmail... Maar waar betaal ik dan voor aan mijn eigen provider?
Ik baal hier behoorlijk van.

Zou leuk zijn als ze nu, denk nog een uurtje werk te hebben, 5 * 135 Euro aan mij overmaakten voor de door mij gemaakte kosten.

oppie
Het is logisch dat deze adressen op den duur uit gefaseerd zouden worden. Dit is nu het geval. Je hebt zon 2 maanden om een alternatief te regelen of je contacten te informeren over het feit dat ze nu alleen naar je @online.nl adres kunnen mailen. Er zijn tal van voorbeelden van overnames of naamswijzigingen te noemen waarna op den duur de email adressen van zijn komen te vervallen. Daarom is het altijd verstandig om provider onafhankelijk een adres te kiezen. Hotmail, gmail of een eigen domein nemen met een email pakket.
Het aanmaken van een gmail adres is nog geen 5 minuten werk, je contacten informeren misschien een kwartier. Wat je de overige tijd hebt zitten doen is mij een raadsel Wink.

Dat het even lastig is, ben ik met je eens.

brutus
Oppie schrijft:

> Het is logisch dat deze adressen op den duur uit gefaseerd zouden worden.
> ....
> Er zijn tal van voorbeelden van overnames of naamswijzigingen te noemen
> waarna op den duur de email adressen van zijn komen te vervallen.

Als het zo logisch is dat ze "op den duur vervallen", waarom zijn de gebruikers dan niet meteen ingelicht in bv. 2007, dan had ik 5 jaar de tijd gehad. Integendeel (!), ik kreeg indertijd bericht dat je vooral gewoon je wanadoo kon blijven gebruiken (waarschijnlijk om te voorkomen dat er klanten wegliepen). De nu te vervallen adressen zullen overigens nog eens 5 jaar niet gebruikt gaan worden (zie de T-mobile mededelingen hierover), dus geef ons dan die 5 jaar de tijd om de zaak rustig uit te laten sterven.

> Daarom is het altijd verstandig om provider onafhankelijk een adres te kiezen.
> Hotmail, gmail of een eigen domein nemen met een email pakket.

Ik vind gmail e.d. vaak onhandig en sommige zaken kun je er niet mee regelen. In sommige "serieuze" omgevingen (zie ook hieronder) kun je echt niet met een gmail, hotmail aankomen. Bovendien, ik BETAAL toch voor een betrouwbaar email adres en deze actie is technisch gezien ook nergens voor nodig.

> Je contacten informeren misschien een kwartier.
> Wat je de overige tijd hebt zitten doen is mij een raadsel

Wat een onzin, mij is volstrekt duidelijk wat hij/zij heeft zitten doen! Zelf heb ik meer dan 100 accounts op websites die ik allemaal af moet lopen (inloggen, account wijzigen, vaak nog een bevestigings email verwerken). Ook heb ik allerlei contacten over de hele wereld (zoals universiteiten) waarvan het heel belangrijk is dat ze me terug kunnen vinden. Deze contacten zijn heel sporadisch en gaan vele jaren terug, maar ze zijn heel belangrijk om in stand te houden. Ik moet ze nu allemaal gaan proberen in te lichten. Dit gaat me echt vele, vele uren kosten en ik weet nu al dat een aantal contacten verloren zullen gaan (dit soort onderzoekers zitten bijvoorbeeld zo maar een jaar elders en/of kunnen nogal contact-mijdend zijn, tenzij het om de echt belangrijke zaken gaat).

Voor mij het is dus gewoon een ramp en beslist niet alleen maar "even lastig".

Wanabo
Deze toestand is voor mij erg lastig. Ik heb 10 tallen domein namen geregistreerd staan op een wanadoo en orange mail account. Daar heb ik door deze maatregel straks geen controle meer over. Tenzij ik kosten maak om het email adres aan te passen. Sad
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

oppie
@Brutus: Ik ben met je eens dat het niet prettig is, het had al geholpen wanneer er bijvoorbeeld vorig jaar ruchtbaarheid aan was gegeven. Ik betaal zelf iets van 80 euro per jaar voor domein + email adres met bepaalde omgang. Het kost wat maar wanneer ik binnenkort zelf overstap van Online naar UPC ondervindt ik daar geen last van. Ik heb ooit een demon email adres dat is komen te vervallen na de overname door XS4ALL. Casema is destijds door Ziggo overgenomen, casema adressen zullen op den duur ook niet meer ondersteund worden. Heel zelden hoor ik iemand of kom ik een account tegen op een site waar nog mijn demon adres wordt gebruikt. Mijn ervaring is dat wanneer mensen je echt willen bereiken nav een bounced email bericht, ze je op andere wijze toch wel weten te benaderen. Wanneer er echt zulke zeer zeer belangrijke zaken via dat ene email adres lopen had je toch eerder een alternatief moeten regelen. Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk omdat ik die afweging in het verleden al gemaakt heb.

Dat het uitgefaseerd zou worden lijkt mij niet heel onlogisch, de termijn kun je inderdaad over twisten. Ik ken een hoop mensen die een gmail adres gebruiken, hoor niemand over beperkingen. In ieder geval succes met het omzetten.

Kuifje09
Tja en dan krijg je dit soort discussies. Maar ik blijf erbij, het is flauw en onbezonnen, zomaar "ineens" de domeinnamen te schrappen. Ik ben een betalend lid van de club en verwacht daar dus wat voor terug. Ik zie het al, dat de gemeente steeds mijn straatnaam zou veranderen.
Hier zie je in de reakties dan ook de gebruikers terug die de mail hebben als speeltje en als serieuze "tool".
Success allemaal met wijzigen... Maar ik heb er ook een paar die in niet kan wijzigen ( dom of vergeten dat dat nodig kan zijn ) ! dat wordt dus mailen en een paar zelfs bellen.

p.s. Waarom nu eigenlijk niet meteen overgestapt naar t-moble.nl of zoiets. Dat zal wel over een maand of 3 komen dan denk je niet ?
Waarom niet meteen? Als dat nu echt over een maand of 3 of zelfs nog later gaat gebeuren, betekend dat volgens mij wel dat ze niet veel hechten aan hun klantenbestand. ( om het maar netjes te zeggen ) Wat gaan ze dan doen met de gelijke email-users in de verschillende domainen? Moet je zeker ook even wijzigen dan ?
Gewijzigd door Kuifje09 op 09 mei 2012, 22:06

oppie
http://nl.wikiped...ile_Online

2002 - 2006 Wanado
2006 - 2008 Orange
2008 - heden Online

Je kunt ook redeneren dat al enige tijd deze aliasen nog gratis in stand zijn gehouden. Maar we zullen het niet eens worden inderdaad, ik ondervind niet de last die jij er van hebt. Succes ermee.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:40:29
| Wanabo01:17:55
| jms31901:36:07
| Hans01:38:02
| gvmelle03:27:54
| MBroertjes03:47:10
| dutch flash07:09:24
| Franx09:56:55
| Lutz11:28:01
| Johan418:11:02
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.