obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Onderwerp afdrukken
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl
Tiger

Quote

Pirata piraticus schreef:

Van een provider mag je verwachten dat ze weten hoe belangrijk een mail-account is voor de klanten. Zo niet bij Online blijkbaar. Mij is gewoon meegedeeld dat mijn @wanadoo.nl komt te vervallen en of ik er aan wil denken dit ook aan mijn contacten door te geven. Zelfs excuses voor deze ingreep kunnen er niet af. Wel pocht Online schaamteloos dat ze een "handige checklist" heeft opgesteld. Waarin dus staat dat ik mijn contacten moet informeren. Mijn mailadres staat op zoveel meer plaatsen dan alleen bij mijn reguliere contacten dat ik deze overgang nooit volledig uit kan voeren.
De helpdeks deelde me mee dat het mijn eigen schuld was want ik had het mailadres al veel eerder moeten veranderen.
Na aandringen kreeg ik de informatie dat het overmacht was voor Online omdat de @orange en @wanadoo.nl accounts contractueel per 1 augustus weer in bezit komen bij France Telecom.Of dit waar is kan ik niet beoordelen. In ieder geval had ik dit dan wel eerder willen weten.
Het blijft hoe dan ook natuurlijk volstrekt onbehoorlijk om je oude klanten op deze manier af te schepen. Wat is hier nog aan te doen?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 10 2012 22:45:21:
@devious,
Ben jij misschien die helpdeskmedewerker van Online?


Beste Pirata piraticus,

Vooraf wil ik jou toch medelen dat ik geen medewerker van Online ben.
Maar zoals je misschien wel gelezen heb is Wanadoo in 2006 opgeheven dat betekent dus dat jij bijna 6 jaar de tijd hebt gehad om je zaken wat betreft het e-mailadres op tijd te regelen wat Wanadoo betreft dat jij dit nog niet hebt gedaan na al die tijd vindt ik wel een beetje naief want je hebt daar toch voldoende tijd voor gehad.
Wat het orange.nl adres betreft zou dit geen probleem moeten zijn ik heb zelf geen online adres maar als iemand mij mailt op @online.nl krijg ik die mail ook binnen.
Ik ben van mening dat als er wijzigingen zijn bij een provider dat je zelf op tijd ook die aanpassingen moet regelen om niet tegen problemen aan te lopen.
Je geeft aan dat je e-mailadres op zoveel meer plaatsen bekend is maar ik neem aan dat jij toch ook zelf weet wie jou e-mailadres heeft is het dan zo moeilijk om die allemaal in een mail te informeren van de wijziging ???.
Ik zou zeggen doe niet zo moeilijk ondanks dat je daar wat werk aan hebt het is niet anders.
Succes er mee.

Tiger
 
Jantje van leiden
Ik heb T-Mobile gebeld en de eerste reactie die ik krijg van de medewerker dat deze zich goed kan voorstellen dat de maatregel erg vervelend is. Ik gebruik al ongeveer 15 jaar mijn wanadoo-adres en het is onmogelijk om iedereen die dit adres gebruikt (bijvoorbeeld leveranciers van software) te achterhalen. Als ik er ook maar eentje zou vergeten en juist daarvoor een nieuwe activeringscode nodig heb, kan ik het dus een nieuwe licentie aanschaffen.
Het feit dat Wanadoo al zes jaar niet meer bestaat doet er niets aan af dat deze maatregel enorm voor enorm veel overlast zorgt; zes jaar geleden was ik in dezelfde situatie als ik nu zit.
E-mailadressen spelen een zodanig belangrijke rol in het dagelijkse leven van mensen dat een dergelijke door T-Mobile gepresenteerde checklist van een enorme arrogantie getuigt. Het is domweg naief van T-Mobile om te denken dat een eenvoudige checklist alle verantwoordelijkheid afdekt.
Ik heb een klacht ingediend bij de OPTA, omdat ik het onbehoorlijk vind dat T-Mobile zonder verdere motivering mensen e-mailadressen afneemt en alle verantwoordelijkheid voor schade van de hand wijst. Ik roep iedereen op hetzelfde te doen. Het telefoonnummer van de OPTA is 088 - 070 70 70 (5 dagen per week van 8.30-17.30u)
 
Tiger

Quote

Jantje van leiden schreef:

Ik heb T-Mobile gebeld en de eerste reactie die ik krijg van de medewerker dat deze zich goed kan voorstellen dat de maatregel erg vervelend is. Ik gebruik al ongeveer 15 jaar mijn wanadoo-adres en het is onmogelijk om iedereen die dit adres gebruikt (bijvoorbeeld leveranciers van software) te achterhalen. Als ik er ook maar eentje zou vergeten en juist daarvoor een nieuwe activeringscode nodig heb, kan ik het dus een nieuwe licentie aanschaffen.
Het feit dat Wanadoo al zes jaar niet meer bestaat doet er niets aan af dat deze maatregel enorm voor enorm veel overlast zorgt; zes jaar geleden was ik in dezelfde situatie als ik nu zit.
E-mailadressen spelen een zodanig belangrijke rol in het dagelijkse leven van mensen dat een dergelijke door T-Mobile gepresenteerde checklist van een enorme arrogantie getuigt. Het is domweg naief van T-Mobile om te denken dat een eenvoudige checklist alle verantwoordelijkheid afdekt.
Ik heb een klacht ingediend bij de OPTA, omdat ik het onbehoorlijk vind dat T-Mobile zonder verdere motivering mensen e-mailadressen afneemt en alle verantwoordelijkheid voor schade van de hand wijst. Ik roep iedereen op hetzelfde te doen. Het telefoonnummer van de OPTA is 088 - 070 70 70 (5 dagen per week van 8.30-17.30u)


@Jantje van leiden,

Als jij 6 jaar geleden voor hetzelfde probleem kwam te staan zoals jij aangeeft was het dan niet verstandiger geweest om een hotmail adres te nemen of aan de hand van de adressenlijst die jij toen hebt moeten wijzigen later een windowslive of gmail adres te nemen zodat je niet meer tegen het probleem van 6 jaar geleden zou aanlopen.
Het is zeker erg vervelend als je tegen een groot probleem als dit aan loopt maar probeer dit dan ook te voorkomen zeker als jij al ervaren hebt welke rompslomp dit met zich meebrengt.
Van de andere kant is het toch ook niet zo moeilijk om van alle zakelijke contacten het e-mailadres vast te leggen om bij een eventuele wijziging iedereen tijdig te informeren.

En wat de klacht bij de Opta betreft wens ik jou veel succes.


Tiger
 
Lizard
Het (grotere) probleem wat hierachter zit, is dat Wanadoo/Orange merknamen zijn van de vorige eigenaar van Online, nl. France Telecom.
Waarschijnlijk heeft T-Mobile een tijd lang deze namen mogen gebruiken en is die termijn nu afgelopen. Dat T-Mobile de klanten zo laat inlicht is vervelend. Dit is wel de reden dat ik al sinds een paar jaar een eigen domein heb, geen last van email problemen met zo'n wijziging of isp wissel.
 
Downstream
Ik heb nog geen bericht ontvangen dat mij wanadoo adres gaat vervallen.

Wel heeft sinds vandaag elke email **@WANADOO** als prefix in de titel.
 
Tiger
Bij mij was dat ook het geval alleen op het hoofd e-mailadres.
En sinds gisteren krijg ik in de kop van de mail **@ORANGE**

Ik had de volgende text die ik op mijn hoofd e-mailadres had gekregen over het hoofd gezien.

Om u daarbij zo goed mogelijk te ondersteunen, markeren wij vanaf 12 juni elke e-mail die naar uw @wanadoo.nl of @orange.nl e-mailadres is gestuurd. De onderwerpregel begint in dat geval met **@WANADOO** of **@ORANGE**. Zo ziet u in één oogopslag welke contactpersonen nog géén gebruik maken van uw @online.nl e-mailadres.

Dit verklaard ook de text in de kop van de mail.


Tiger
Gewijzigd door Tiger op 14 juni 2012, 23:32
 
Downstream
Inderdaad in mijn hoofemailbox heb ik een mailtje ontvangen waarin staat dat mijn wanadoo mail gaat vervallen.

Ook een mailtje uit November waarin werd aangeboden mijn modem om te ruilen voor een huawei.
 
Pagan
Eerst zijn wij eind april benaderd voor een contractsverlenging (op gunstige voorwaarden). Daar ben ik op ingegaan omdat ik geen zin had om overal mijn mailadres @wanadoo te moeten veranderen. Drie weken later begint dit gezeur. Angry

Nu ik toch alles moet aanpassen wijzig ik het in naam@mijndomein.nl, die ik laat hosten door Strato. Dan kan ik over twee jaar lekker gaan shoppen wat er dan in de aanbieding is.
Wanadon't =>norange=>offline
 
janverhagen99
Mijn vorige bericht over dit onderwerp lijkt de cybermist ingegaan....
Ook ik ben boos op T-Mobile vanwege het opheffen van @wanadoo en @online.
Zeker omdat ik heb gehapt op de voordeelaanbieding voor 'oude trouwe klanten'(lees: @wanadoo en @orange-gebruikers), waardoor ik formeel nog een jaar lang aan Online/ T-Mobile vast zit.

Een klacht (per email) leverde een snelle, maar weinig fatsoenlijke reactie op. Laat staan een oplossing.
Andere wat nettere reacties (Moderator) leggen steevast de gevolgen van - door klanten niet gewenste fusies en afspraken tussen T-Mobile en France Télécom bij de klant zelf.
Het doet een beetje denken aan de 'struggle' om je mobiele telefoonnummer mee te kunnen nemen bij een providerwissel...ook dat ging in 2006-2007 bepaald niet vanzelf!

Alleen klagen helpt dus niet. Wie wil samen denken over andere wegen om T-Mobile tot betere oplossingen te brengen?

Meld je via dit forum, email (jan99@orange.nl - tot 1 augustus :-(
of via mijn blog: http://arbobondgenoten.blogspot.nl/view/sidebar#!/2012/07/wanadoo-exit-orange-exit-t-mobile-maakt.html (tekst in bijlage)

Actie via OPTA, zoals door anderen genoemd, is zeker een optie. Maar er zijn meer mogelijkheden: een Lotgenoten-groep bij TROS Radar is in oprichting...
 
Kuifje09
Ben heel benieuwd hoe dat balletje gaat rollen. Ik ben ook behoorlijk pi.. boos hierover. Het kost veel tijd en er zijn nog "instanties" die niet weten hoe ze met dit soort adreswissellingen om moeten gaan. Dat maakt het aleen nog maar zuurder.

Wat ik wel vreemd vind , waarom laten ze de oude e-mail adressen niet gewoon bestaan. Het kost werkelijk helemaal niets.
Dat er klubjes zij die geld vragen vooor het in een database laten staan van de records kan ik niet helpen.
Sterker nog, dit, wijzigen en verwijderen, kost een hoop geld. iedereeen informeren klachten afhandelen.

Een hele vervelende, geen respekt voor je klanten hebbende aktie.

Misschien moeten we dit allemaal maar slikken en massaal overstappen naar een andere provider.
Is er een provider die dit wil organiseren en de wanadoo en orange accounts wil overnemen ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie