obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
NAT uitschakelen op de HG655d ivm Apple Extreme
hugohugo
Het gaat nog niet echt lekker.
Alles in stappen gedaan en gewacht tot dat alles opgestart was, DHCP new release via de Mac gedaan en alsnog op nieuwe opgestart.
Mijn ifconfig (mac) staat niet zoveel in.

en1: flags=8863 mtu 1500
   ether .......
   inet6 fe.......7d:eef6%en1 prefixlen 64 scopeid 0x5
   inet 10.0.1.66 netmask 0xffffff00 broadcast 10.0.1.255
   media: autoselect
   status: active


Mijn DNS gegevens kan die via de terminal helaas niet uitlezen :(..

Hugo-Leijdekkerss-iMac:~ Hugo$ dscacheutil -statistics
Unable to get details from the cache node


Als ik pppoe_bridged probeer krijg ik de volgende melding, ik zou niet weten hoe ik zelf zo iets kan instellen.
1

Als ik hem in de bridgend zit werkt de nslookup niet, Ping werkt naar mijn AE maar niet naar google.
Tevens zie je ook dat er geen ip wordt toegekend, "ip adres" is leeg.
6


Mijn AE deelt 10.0.0 adressen uit, echter is die weer verbonden met 192.168 aderessen.
3
4

Mijn AE krijgt zover ik weet geen extern ip adres, ik heb hem wel een vast ip geven van 192.168..1.65, als ik dit niet doe krijgt die geen ip. (DHCP op de modem staat uit)
 
rrozema
Je gebruikt een mac om te testen begrijp ik. Daar is niets mis mee, alleen ken ik hem niet zo goed, en daardoor kan ik de output van je eerste 2 plaatjes niet zo goed interpreteren en geen aanwijzingen geven om de output vollediger te krijgen. Heb je geen (oude) windows pc of laptop om even mee te experimenteren?

Ik wil nu nog 1 laatste poging doen, als dit niet werkt dan geef ik het voorlopig even op. Probeer het vinkje 'DHCP transparante overdracht' in dit scherm eens aan te zetten? Krijgt je AE dan wel automatisch een extern ip adres?6
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT uitschakelen op de HG655d ivm Apple Extreme', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
HG655d icm Dymond wr03 repeater Huawei meer apparaten aansluiten : 2 03 nov 2017
Advertentie