obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Modem Reboots
Jeff
Hallo,

Voor de laatste paar weken ervaar ik veel problemen met de internet connectie,Dit in de zin van modem reboot's en loss of connection.
Als ik de eventlog van de modem nakijk dan merk ik dat er veel fouten op de lijn zitten. Als mijn connectie wegvalt dan is de modem ook niet meer bereikbaar en dit gebeurd op de zelfde dagen op het zelfde uur en enkele seconden later,indien de modem niet meer bereikbaar is lost een power reset dit probleem op.
Ondertussen heb ik ook met online aan de lijn gehangen,zij zagen de modem reboot ook in hun systeem en dachten aan een defect modem(wat mij onlogisch lijkt).
De connectie genereerd ook een hoop fouten die naar mijn mening hier verantwoordelijk zijn.
Online heeft via kpn mijn dsl kaart laten resetten.

Link Information

Uptime: 0 days, 6:38:55
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 7.858
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 977,82 / 241,20
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 21,5 / 43,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 4 / 31.467
CRC Errors (Up/Down): 4 / 81
HEC Errors (Up/Down): 41.562 / 70

Huidige snelheid:
2197265521
3343509335
 
I R Baboon
Benader je de Huawei over een WIFI of een bedrade verbinding?
En ben je bezig met torrents en degelijke als de problemen optreden?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jeff
Ik heb mijn huawei niet meer in gebruik,Ik heb de tg712 van online draaien met een werkende telefoonlijn,ik benader de modem dan via kabel.
Met torrents niet,Heb wel een server draaien.
Verder heb ik dus nu net (18:36) opnieuw een reset opgemerkt.
Jan 1 01:01:03 DHCC IP address 83.xx.xxx.xxx (255.255.128.0) set on intf Internet: ok.


Jan 1 01:00:56 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 7922 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 43.0 dB, Up: 21.0 dB; snr Margin Down: 6.0 dB, Up: 9.0 dCool


Jan 1 01:00:54 DHCS server up


Jan 1 01:00:54 FIREWALL event (1 of 1): modified rules


Jan 1 01:00:54 FIREWALL event (1 of 1): deleted rules


Jan 1 01:00:49 FIREWALL level changed to Standard.


Jan 1 01:00:39 WIRELESS automatic channel selection done (channel = 1)


Jan 1 01:00:35 FIREWALL exact tcp state check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 192.168.1.20 Src port: 53157 Dst ip: 71.196.63.0 Dst port: 6881


Jan 1 01:00:34 FIREWALL event (1 of 4): created rules


Jan 1 00:00:34 FIREWALL event (1 of 1): modified rules


Jan 1 00:00:34 FIREWALL event (1 of 1): created rules


Jan 1 00:00:19 WIRELESS interface turned on.


Jan 1 00:00:13 KERNEL Warm restart


Sep 23 18:36:20 FIREWALL icmp check (1 of 7): Protocol: ICMP Src ip: 27.33.97.78 Dst ip: 83.xx.xxx.xx Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable


Sep 23 18:35:06 FIREWALL icmp check (1 of 6): Protocol: ICMP Src ip: 183.46.16.117 Dst ip: 83.xxx.xxx.xxx Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable


Sep 23 18:34:01 FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 175.209.208.91 Dst ip: 83.xx.xxx.xxx Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable


Sep 23 18:32:19 FIREWALL icmp check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 124.148.111.182 Dst ip: 83.xxx.xxx.xxx Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable


Sep 23 18:28:28 FIREWALL icmp check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 188.230.250.140 Dst ip: 83.xxx.xx.xx Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable
Gewijzigd door I R Baboon op 24 september 2012, 18:50
3343509335
 
I R Baboon
Heb je ook eens een fabrieksreset geprobeerd?

Als dat ook niets brengt, ga ik ervan uit dat er iets mis is met de Thomson.
Een DSL verbindingsverlies heeft geen gevolgen voor het interne netwerk. Behalve dat er geen internet is natuurlijk.
De Thomson moet altijd bereikbaar blijven.

Uit het log kan je niets uit halen. Die is ook gelijk gewist door de reset.
Aan de verbindingswaarde is niets opmerkelijks te zien.
Je hebt wel last van FEC, CRC en HEC maar dat valt reuze mee.
Je moest eens mijn fouten zien. Daar is jouw lijn nog keurig bij.

P.S.
Ik heb je WAN ip adres uit je berichtje gehaald voor de veiligheid.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jeff
Factory reset ga ik dadelijk eens proberen,meteen een meteen een goed moment om de andere configuratie in te laden.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 24 2012 20:25:56:
Zojuist een factory reset gedaan, Nu afwachten.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 05 2012 23:08:31:
Factory reset heb ik geprobeert, verder is er nu niets veranderd,Modem blijft rebooten of loss van connectie geven,Online is verder ook niet behulpzaam.
Gewijzigd door Jeff op 05 oktober 2012, 23:08
3343509335
 
I R Baboon
Tja, heeft het telefoontje helemaal niets opgeleverd?

Een vervanging van de router is geen verkeerd idee, volgens mij.
Het is zeer moeilijk om te ontdekken wat er precies aan de hand is.
En dan is een nieuw modem een goed middel om veel oorzaken uit te sluiten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jeff
Nee helaas niet,Behalve dat ik nu wel weet dat er een hoop gebluf is bij online. Te weten de ene medewerker zegt van dan leveren wij u een nieuwe tg712 terwijl de andere zegt dat deze niet meer geleverd worden Verder komen ze af van dan moet je zelf maar een router kopen en die aansluiten of hulp zoeken op het on gebruikers forum waar onze medewerkers op actief zijn (Het online Service Team).
Vervolgens vraag je wat het opezeg termijn is en dan krijg je de volgende onvriendelijke medewerker aan de lijn die je vervolgens van de lijn gooit.
Zo maakt online slechte reclame.
3343509335
 
I R Baboon
Dat is zeker geen goede reclame voor Online.

Misschien kan je via Twitter in contact komen met het Webcare Team.
Daar zitten ze wel.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jeff
Daar was ik zelf ook al achter,de reden waarom ik de huawei niet wil gebruiken is omdat het 1 problemen heeft met airplay en 2 dat ik een volledig ge unlockte tg712 heb. Dit dmv van wat soldeerwerk en heel wat uren tijd.
3343509335
 
Jeff
Dat ben ik met je eens,Dit is ook niet te verwachten van hun ( ken zulke verhalen van klanten die dit eisen van hun isp. Maar het rebooten is ook gekend probleem bij thomson.
Ik wacht al juichend op de komende maanden tot dat ik kan overstappen
3343509335
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem Reboots', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie