obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Trage internet van 18Mb naar 13Mb
Selman
Heb vandaag modem ontvangen. Maar nog steeds langzaam. Modem is Huawei HG655d. Waar kan ik intrainwaardes van dit vinden?
 
I R Baboon
Status -> WAN tab xDSL
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Selman
Verbindingsstatus
DSL synchronisatiestatus: Verbonden
Verbonden gedurende: 23:23:22


Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s): 1022
Downstream lijnsnelheid (kbit/s): 12823
Verbindingstype: ADSL2+
Kanaaltype: Interleaved
Upstream SNR (dB): 9.3
Downstream SNR (dB): 8.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV): 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV): 19.5
Upstream CRC fouten: 67
Downstream CRC fouten: 359
Upstream FEC errors: 18790
Downstream FEC errors: 5204413

Lijn Demping Status
Upstream demping (dB): 10.7
Downstream demping (dB): 20.5
 
I R Baboon
Als ik deze waardes vergelijk met die van de Thomson, zie ik geen groot verschil.
Natuurlijk zijn veel waardes verschillend, maar de belangrijkste zitten dicht bij elkaar in de buurt.

Zijn er echt geen aftakkingen voor je hoofdaansluitpunt in de woonkamer?
Of zit er ergens anders nog een aansluiting, zoals in flats of huizen met meerdere appartementen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Selman
Nee de hoofdaansluiting is in de woonkamer. Ik vind het wel raar dat ik al die jaren 18Mb heb gehad en opeens naar 13Mb. Is een groot verschil. En dat ze me vertellen dat dit de max is wat ik kan halen.
 
rrozema
Wat mij opvalt is dat er bij beide modems best wel wat fout-correcties gemeld worden. Blijkbaar zit er wat vervuiling op je signaal. Zoals I R Baboon al zei, de modems verkiezen stabiliteit boven snelheid; dit houdt in dat automatisch je intrainsnelheid als gevolg van die storing wordt verlaagd ten gunste van een betrouwbaardere verbinding. Dit proces heet "intrainen" en het is een automatisch proces dat plaatsvindt na het opstarten van je router om de voor jouw verbinding optimale snelheid te zoeken. Maar ook tijdens de verbinding kan de snelheid nog verlaagd worden als blijkt dat er toch te veel fouten optreden.
Volgens mij ligt de oorzaak van jouw problemen in storing. Probeer daarom je aansluiting nog eens goed te controleren: geen onnodige koppelstukken er tussen, stevige en goed contact makende aansluitingen en zorg dat de kabel niet over/langs andere kabels en/of adapters ligt. Zorg dat andere electrische apparaten die signalen kunnen uitzenden (bijvoorbeeld een dect telefoon) niet in de buurt van je modem of de kabel staan. Storing kan echter ook heel goed in je modem zelf of in de adapter van het modem zitten; vandaar de vraag of je adapter warm wordt, een overbelaste adapter wordt warm en veroorzaakt meer storing dan een goed werkende adapter. De storing kan zelfs via de adapter vanuit het lichtnet komen, Daarvoor zijn ac-filters in de handel die de storing tegen kunnen houden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens de theorie zouden ze kunnen helpen als dit je probleem is.
 
Selman
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden, bedankt voor de uitleg. Je hoort nog of er verandering is gekomen.
 
achzo
Hallo,
Al iets wijzer geworden?

Heb hetzelfde probleem. Mijn modem was eerst zo'n orange/wanadoo live ding en daarna een Thompson, nu dus Huawei.
Sinds jaar en dag een zogenaamde 20 M/bits verbinding en opeens in 2012 down naar plm 12 in plaats van de gebruikelijke 18,5.
Merkte het omdat mijn TV films via Viera van Panasonic en dergelijke plotseling slecht weergaf(stotteren) via kabel aan modem. TV Panasonic model 2012. Via een schotel een 65 tot 120 verbinding op mijn TV, dus aan de TV ligt het niet. Ook de standaard testen via speedtest enz..., waren opeens 12 ipv 18/19. De upload snelheid is helemaal een lachertje van 0,45. Fijn als ik mijn kennisen rechtstreeks info-fotos's en dergelijke per ftp toestuur. Krijg het verzoek om alles per postduif naar hun toe te sturen.

Typisch antwoord op mijn tlf klacht: Dit 20 abo bestaat niet meer, volgens ons is de snelheid nog hetzelfde. Ja hoor!
Wij kunnen u wel het nieuwe abo aanbieden tegen dezelfde prijs en voorwaarden, tevens sturen wij een nieuw modem de Huawei HG655d. Gaf aan dat ik pas een nieuw modem had ontvangen op mijn eerdere klacht van een lagere snelheid. Ja maar, het Huawei modem kan defect zijn. Ik heb er nu twee en ze functioneren allebei, ook de Thompson werkt.

Smoes 2: Dit ligt niet aan ons maar aan KPN die de lijnen beschikbaar stellen. In het menu van het modem wordt toch echt 14 M/bits aangegeven als snelheid. Stiekum KPN gebeld en niet het callcentrum maar een rechtstreeks nummer van hun servicedienst die de lijnen verzorgt. Deze gaven na enig onderzoek aan dat volgens hun mijn snelheid toch echt 20 moest zijn en zij hadden niets veranderd aan mijn verbinding/knooppunt. Volgens KPN was dit een standaard smoes van ISP's. Kpn zou ook nog een test uitvoeren en mij rechtstreeks hierover informeren. Volgende dag een telefoontje en KPN bleef bij zijn eerdere verhaal. Niets verandert en de snelheid moest volgens hun 20 zijn en na aftrek verlies plm 18,5.

Reden is simpel, minder bandbreedte is minder kosten voor de isp. De antwoorden van online zijn altijd hetzelfde op deze klacht, er zit syteem in hun verhaal.

Vriendelijke groeten,
.............
 
Lutz
Om een lang verhaal kort te maken: bij een lijn, die volgens kpn 20Mbps aankan, traint het Huawei modem lager in, b.v. met 18Mpb of 13Mbps.

Indien je geen telefonie afneemt van online kan je een eigen modem aanschaffen, wat wel de snelheid haalt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
CnC
Is je modem aangesloten op het israpunt met een kabel van 1m of korter?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage internet van 18Mb naar 13Mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie