obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox voor fiberfast instellen
Lutz
Heeft iemand al een Fritzbox met fiberfast vdsl geconfigureerd? Dat staat niet in de FAQ

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 17 2012 21:43:01:
Ik heb de instellingen gevonden:

Online schrijft zel op de website:

Fiberfast of Fiberfast Ultra:

Protocol: PTM
VLAN ID: 1001
802.1P: 0

802.1p staat uit, dus daar hoeven wij niet naar te kijken. PTM is ook standaard bij VDSL2.
Het enige wat echt nuttige informatie levert is VLAN ID: 1001

Blijft over: WAN kant als DHCP client configureren zonder gebruikersnaam of wachtwoord. Dan nog ergens VLAN ID instellen.

Dat zal moeten werken bij Draytek en bij Fritz!Box. Getest heb ik het niet.
Gewijzigd door Lutz op 17 oktober 2012, 21:43
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Toppie!
Ik heb ze in de FAQ gezet.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Intussen zelf getest:

Provider: Online.nl (zelf invullen)
vink aan: connecting to a DSL line
vink aan: no account information needed
vink aan: VLAN 1001 (je komt ergens daar naar toe, de Fritz!box kan VDSL niet automatisch detecteren)
Bridge mode, IP address via DHCP
Verder heb ik nog ergens ingevuld: retrieve DNS servers automatically

Ik heb Fritz.OS 05.23
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox voor fiberfast instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Advertentie