obey-robots.txt
05 December 2016, 03:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Huawei HG655d DLNA

nihlathak
Beste,

Ik probeer PS3 Media Server via een ethernet verbinding aan de praat te krijgen maar de DNLA service op de Huawei HG655d blijkt, naar wat internet onderzoek, zijn problemen te hebben. Als ik een draadloze verbinding gebruik dan heb ik geen verbindingsproblemen, maar dat gaat wat lastig als ik 1080p films wil streamen. Hoe zorg ik ervoor dat DLNA wel goed werkt?

Setup #1: PC <--wired--> modem <--wired--> PS3 :: Werkt niet.
Setup #2: PC <--wireless--> modem <--wired--> PS3 :: Werkt wel.

- Mac OS 10.8.1 zonder softwarematige firewall.
- Router heeft standaard instellingen (UPnP aan).
- PS3 heeft een stabiele internetverbinding.

Schroom niet om met technische antwoorden te komen, ben hier ondertussen al veel te lang mee bezig maar vrees dat het gewoon niet werkt met deze router.
Gewijzigd door nihlathak op 15 november 2012, 00:35

I R Baboon
Er is geen technisch antwoord mogelijk.

Of er komt een firmware update beschikbaar om de DLNA problemen op te lossen.
Of koopt een eigen router, eventueel met ingebouwd modem.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

nihlathak
He balen, ik denk ik probeer het nog even Smile In ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

Firmware update kan ik op mijn buik schrijven waarschijnlijk, dus dan doe ik er wel een andere simpele router tussen. In de tussentijd maar een directe verbinding gebruiken dan, beetje onhandiger maar het werkt.

I R Baboon
Ze zijn er mee bezig, heb ik vernomen.

Maar wanneer die gaat uitkomen en of die dan ook de DLNA problemen gaat oplossen, weet ik niet.
Als je het even kan uithouden met een work-arround, is dat voor nu een goede oplossing.
Router kopen kan altijd nog.

baas81
Ik wil ook dat de dlna werkt. Anders kan ik met mijn samsung tv ook weinig met mijn nas. Zelfs de remote app van samsung op mijn iphone werkt nu niet (of ligt dat ergens anders aan?)

Ik ben draadloos verbonden met de HUAwei HG655d en er zit een kabel tussen mijn tv en de huawei. Eventueel heb ik ook nog een tp-link WR941ND router liggen (http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-WR941ND). Kan ik het hiermee op de een of andere manier toch nog werkend krijgen?

Bedankt alvast!

I R Baboon
Sluit de TP Link aan op de Huawei en zorg dat al je netwerkapparatuur op de TP Link aangesloten wordt. Kabel en WIFI.
Dan omzeil je de bugs van de Huawei.

baas81
Dank voor je snelle antwoord!
Maar het is nog niet opgelost. Dit had ik namelijk al geprobeerd, maar dan snapt mijn tv het nog niet. Bij de netwerktest blijkt dat 'ie problemen heeft met de gateway. Nu ben ik een redelijke leek op dit gebied dus hoop ik dat jij kunt vertellen wat ik anders in moet stellen in de modem of in de tp-link. Bedankt maar weer!

Overigens heb ik ook nog een modem van Vodafone (ik ben vorig jaar overgestapt) zou ik die ook nog kunnen gebruiken?

I R Baboon
Als je alles fysiek hebt aangesloten op de TP Link en alles daarna herstart of aan en uit zet, mag je geen netwerk problemen meer hebben.
Wel van belang is dan dat alles op DHCP staat ingesteld.
Bij zelf ingestelde netwerkinstellingen moet je die aanpassen naar de TP Link.

Je oude Vodafone zou je ook weer in gebruik kunnen nemen.
Mits je geen telefonie afneemt van Online en het oude modem zich laat configureren naar het netwerk van Online.

baas81
Ja! Het was wat opnieuw opstarten hier en daar, maar nu werkt alles perfect!
Bedankt!

I R Baboon
Graag gedaan!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d DLNA', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
Firmware Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 5 11 oktober 2016, 12:16
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen 400 07 september 2016, 21:04
voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''. Eigen modem configuratie en problemen 5 31 augustus 2016, 00:51
HG655D in bridgemode zetten Huawei meer apparaten aansluiten 5 23 augustus 2016, 14:34
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:27:13
| frankvdz04:31:02
| ronald schuit05:04:05
| Wanabo07:10:28
| dutch flash07:15:04
| RichieB07:46:17
| Roroko09:01:00
| Hans10:54:00
| Lutz11:51:55
| Sambala13:59:19
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?