obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid en Grabit
Richard

Quote

je hardware heeft weinig tot niets met je verbinding nodig.

Hardware heeft niets met je verbinding te maken maar wel degelijk met verbindingssnelheid en verwerking. Dat kan ik goed zien aan een pc van een kennis van mij. Als hij met Grabit bezig is moet ie echt niets anders doen anders gaat Grabit trager vanwege het decoden (samenstellen dus), en andere programma's wensen niet te starten. En dat is XP met 256 mb geheugen.
Stoppen we er 256 bij gaat alles een stuk soepeler. Door meer geheugen word o.a. de processor ook minder belast omdat er meer gebruik kan worden gemaakt van het geheugen.

Greetings, Richard.
 
Richard
In principe wel, maar denk er ook aan dat de processor ook de snelheid moet kunnen verwerken en het geheugen, dus de datastroom juist plaatsen. Het is een technisch verhaal maar het heeft er echt wel mee van doen, de ene keer minder dan de andere.

@NS_Joep, dat valt me dan inderdaad tegen, de mijne is een A7V333 en 512 mb geheugen.
Nu weet ik wel dat XP wel eens raar kan doen met 1 gig geheugen en dat het soms beter werkt om geheugen vast in te stellen, en de andere keer weer door het toch maar door windows te laten bepalen (de swapfile dus), maar hij zou bij jou niet terug mogen zakken met die specificaties.

Greetings, Richard.
 
ns_joep
Dan zoek ik maar eens het FTD forum op, wellicht heeft iemand daar nog nadere uitleg en/of tips.

Wat mij betreft, thread sluiten !
Met groet,
Joep
 
uranus1963

Quote

Richard schreef:
In principe wel, maar denk er ook aan dat de processor ook de snelheid moet kunnen verwerken en het geheugen, dus de datastroom juist plaatsen. Het is een technisch verhaal maar het heeft er echt wel mee van doen, de ene keer minder dan de andere.

@NS_Joep, dat valt me dan inderdaad tegen, de mijne is een A7V333 en 512 mb geheugen.
Nu weet ik wel dat XP wel eens raar kan doen met 1 gig geheugen en dat het soms beter werkt om geheugen vast in te stellen, en de andere keer weer door het toch maar door windows te laten bepalen (de swapfile dus), maar hij zou bij jou niet terug mogen zakken met die specificaties.


Wat ik zie is dat een harde schijf beter zijn diensten doet. Ik heb hier een SATA 300 van WD erin zitten en dan draait de boel nog veel sneller, terwijl de CPU speed laag blijft en de software op de HD sneller gaat. Verder is het nog steeds zaak, dat defragmenteren vaak vergeten word, terwijl het vaak zo nodig is.

Verder is het altijd goed om de livebox elke morgen voordat de PC aangaat even via een binnendoortje, dus gewoon in de PC zelf even een nieuwe opstart krijgt elke dag. Dat kost maar een minuutje en het geet zoveel meer speed. Ik haal hier 18 Mbit en ik zit hier 780 meter van de centrale af, terwijl hier een druk bevolkte kabel onder de grond ligt. Niet geheel verkeerd te noemen dacht ik zo.

Ik heb de Family, maar buiten de wachttijden van de Helpdesk,w egens kinderziekten; heb ik hier perfect internet liggen en het draait zeer snel. En dit maar met een Socket 478 P4 2.8 Ghz PC'tje met 2 Gb intern geheugen en een 512 7600 Videokaart op AGP 8x. dus dat loopt goed.

In ieder geval moeten we leren, dat een snelle harde schijf de snelheid vergt. Niet alleen de CPU, maar ook de elementen die boven op het moederbord gebouwd zijn. Ik heb net een netwerkkaartje gekocht, omndat die van mijn moederboprd alleen maar tot 100 Mbit/sec Full Duplex draaide; heb ik hem nun op 1 Gbit/sec full duplex draaien. Dat gaat toch veel sneller in de doorvoering. Dat kan de snelheid van het internet ook veel sneller; althans in elk geval veel effectiever maken. Bij Orange doet de WiFi niet veel. Die is meer down, dan dat hij strak draait. Zeker wanneer je met Unique werkt van Orange in combinatie met Orange Family.

Ik ben benieuwd wanneer Orange breedband ADSL overgaat in T-online.

Groet,

Jan.
 
uranus1963
Nog een puntje. De browser. Deze is heel belangrijk. Neem nooit, maar dan echt nooit Internet Explorer. Dat dat ding nog bestaat; is alleen omdat Microsoft er zo achter staat, maar zij zijn dan ook de enige.

Voor downloaden zou ik kijken naar Opera (www.opera.com). Die hebben aparte kanalen voor downloaden wanneer je meerdere bestanden tegelijkertijd naar binnen moet halen. Lekker makkelijk. Dus wanneer hij aangeeft, dat hij dus 5 cd's van Linux bijvoorbeeld naar binenn moet halen bij een server met een uiupload van minimaal 8 Mb (geen Mbit) per minuut, dan trekt hij dus 5 x tegelijkertijd 8Mb per minuut naar binnen of de full power van je downloadsnelheid. Je hebt dan binnen 10-15 minuten 5 CD's naar binnen gewerkt. Wanneer het downloaden boven de 20 Mbit komt zal hij de snelheid iets verminderen naar 400 Mb per seconde per kanaaltje.

Voor al het andere surfwerk kan je ook via opera doen, maar heb je meer gespecificeerde browserwerk nodig, dan kan je het beste met Firefox werken. Die heeft ook allerlei leuke addons.

Groet Jan. Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid en Grabit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie