obey-robots.txt
06 December 2016, 13:06
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Veel FEC errors

panter2000
Hallo ik vandaag de verbinding gekregen.
De snelheid is erg goed alleen zie ik enorm veel FEC errors.
Ik heb ook last van haperend internet. De verbinding valt niet volledig weg maar blijft even steken dan loopt daarna weer door.
Klantenservice gebeld en geven aan dat ze geen instabiele lijn zien maar konden mij ook niet vertellen wat de FEC errors precies inhouden en hoe het op te lossen. (lees zelf dat het gecorrigeerde fouten zijn die de modem automatisch corrigeerd)
Modem is aangesloten rechtstreeks op ISRA in de meterkast met RJ11 kabel. Deze ook al vervangen maar geen verschil, kabel is halve meter lang.
Misschien iemand tips??

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:19:39 ---> niet lang verbonden maar veel errors

Lijnstatus Help

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 18771
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dCool 12.2
Downstream SNR (dCool 6.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 132
Upstream FEC errors 72575
Downstream FEC errors 73235


Lijn Demping Status Help

Upstream demping (dCool 6.9
Downstream demping (dCool 16
 
I R Baboon
Heb je een verbinding over WIFI of netwerkkabel?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
panter2000
Beide en bij beide het probleem.
 
I R Baboon
Beschrijf precies wat er hapert aan je internet.
Pagina's surfen? Downloads? Torrents?
Heb je dat fenomeen op één pc/laptop of ook op meerdere netwerkapparaten?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
panter2000
Als ik b.v. site open dat blijft het af en toe stil staan ook en laad niet soepel door. Ook filmpjes op you tube blijft beeld heel even stil staan en loopt dan weer verder. Ik heb ook een playstation en speel fifa erop en dat hapert ook. Ik heb 1 vaste pc bekabeld aangesloten. 2 laptops draadloos en playstation bekabeld aangesloten. Ik heb ook getest om 1 alleen aan te sluiten maar geen verschil. 1 laptop geprobeerd daarna alleen vaste pc en daarna alleen playstation. Overal hetzelfde probleem. Verder geen torrents gedownload.
 
I R Baboon
Met zoveel verschillende apparaten kunnen we virussen en malware wel uitsluiten.
En een WIFI probleem kan het dus ook niet zijn.
De intrainwaardes zien er op zich prima uit.
De FEC fouten worden inderdaad automatisch gecorrigeerd. Dus dat is geen reden voor het haperen.
Bij de CRC fouten moet je wel oppassen dat die niet oplopen in korte tijd.

Heb je al eens een fabrieksreset uitgevoerd op de Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
panter2000
De CRC fouten gaan zijn ook wat omhoog hieronder een update van hoe de verbinding nu is:

Verbonden gedurende 06:18:27

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 18800
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dCool 12.6
Downstream SNR (dCool 6.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 3359
Upstream FEC errors 365019
Downstream FEC errors 1413387
 
I R Baboon
Hoeveel je down- of upload is ook een factor hoeveel fouten geproduceerd worden.
Dat moet je altijd meenemen in de overweging.

Heb je het modem zelf opnieuw opgestart? Of was er een spontane reboot?
De eerst intrainwaarde is niet gelijk aan de tweede.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
panter2000
Ik heb zelf gereset, maar dat komt omdat ik kabel tussen ISRA en de modem heb vervangen. Ik heb ISRA type 4 en ik heb van het ISRA zelf (invoerkabel in het ISRA) ook de aders opnieuw gestript en ik heb een nieuwe RJ11 kabel gepakt en 1e uiteinde gestript en op 2A en 2B gezet en andere uiteinde zit op de modem.
Zodat ik zeker weet dat het niet aan de binnenbekabeling ligt.

Daarom kan het zijn dat het 29 kb/s sneller is. lijn zelf flucteerd niet.

Onderstaande is van nu ('s nacht geen internet gebruikt maar wel meer errors)

Verbonden gedurende 15:52:07

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 18800
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dCool 12.4
Downstream SNR (dCool 6.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 10036
Upstream FEC errors 418160
Downstream FEC errors 3555536
 
I R Baboon
Voor zover ik kan beoordelen zie ik maar twee mogelijke oorzaken.

Je hebt misschien een defect modem.
Of je hebt een klapperlijn.

Het laatste is het meest waarschijnlijke.
Je modem traint op zich prima in, alleen zit er ergens een storingsbron.
En dan waarschijnlijk ergens tussen je ISRA en de telefooncentrale.

Dan ben je volledig aangewezen op de helpdesk van Online.
Als zij menen (na alle testjes) dat er niets mis is, moet je toch verlangen dat er een storingsticket wordt aangemaakt.
Er zal iemand van de technische dienst je lijn moeten onderzoeken en beoordelen.

Een probleem met het modem, kan je alleen zelf uitsluiten door een ander modem uit te proberen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Veel FEC errors', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing oplossen duurt veel te lang Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 4 30 mei 2015, 19:48
Te veel probemen + Vraag. Storing 8 21 maart 2015, 17:44
Geen VDSL, veel VEC errors Snelheid 21 08 december 2013, 05:02
Lage snelheid, Veel fouten!, iemand tips? Snelheid 6 05 maart 2013, 23:31
slechte verbinding/ veel lagg Storing 9 21 juli 2012, 13:06
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:16:26
| Tiger02:57:37
| dutch flash03:15:05
| Ano03:22:28
| RichieB04:52:41
| funkyduck05:02:55
| frankvdz12:57:42
| Hans13:18:30
| mountainmaster14:11:15
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?