obey-robots.txt
08 December 2016, 06:52
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid gehalveerd?

online-gebruiker-001
Vele jaren lang hebben we eerst Wanadoo, toen Orange en toen Online internet gehad zonder enig probleem. De downloadsnelheid was altijd ca 3500 kbps. Onlangs (5 december) merkten we dat de downloadsnelheid zonder enige aankondiging gehalveerd was! Na wat telefoontjes bleek dat de Technici van Online in hub oneindige wijsheid besloten hadden dat 2000 kbps voor ons het maximaal haalbare was en DUS het profiel dienovereenkomstig gewijzigd was. Jarenlang werkt het 4000 kbps profiel zonder enig probleem en nu opeens niet meer???

De afstand volgens BBNed is 6 km.
Kan iemand van jullie uitleggen hoe dit zit?

Groet

Frank

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 11 2012 20:02:48:
Vervolg: volgens de Online helpdesk: Online heeft de lijnen 'geupgrade' en daardoor is de snelheid gehalveerd.

Kan iemand dit volgen?
Gewijzigd door online-gebruiker-001 op 11 december 2012, 20:02

Lutz
Het enige wat ik kan bedenken is dat de afstand tot de centrale gewijzigd is, of dat het kabel beschadigd is.

Het eerste geval kan gebeuren indien je DSLAM in een ander centrale wordt opgehangen. Het tweede geval kan zich voordoen indien wortels door de kabel groeien.

In beide gevallen zal ik bij helpdesk zeuren. Misschien krijg je de oude toestand weer terug.

Wat ik heb begrepen is dat dat online de dslams (dus de tegenhanger voor je modem) in de centrale wil houden, wat een grote kabellengte met slechte performance oplevert. Andere provider zetten de dslams in de wijkkasten, wat in het algemeen in een afstand van kleiner dan 1km resulteert. Een gevolg ervaan zijn grotere downloadsnelheiden.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

I R Baboon
Op zich een opmerkelijk verhaal.
Heb je van tevoren ook een brief gekregen over een snelheidsverhoging?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

online-gebruiker-001
Inderdaad een vreemd verhaal: Online helpdesk kwam later met weer een ander verhaal: KPN zou de lijn op max 2000 kbps gezet hebben en Online kon daar niets meer aan doen!?! Zeuren zou niet helpen.

Overigens: afstand is ongewijzigd, snelheid is alleen veranderd door profielwijziging. Geen brief gehad. Wel een email over onderhoud, dat heeft kennelijk tot deze 'verbetering' geleid.
Centrale is Olst.

Groet

Frank
Gewijzigd door online-gebruiker-001 op 12 december 2012, 09:14

Lutz
Nog even heel langzaam om mee te kunnen denken: je heb een internet aansluiting van Online, maar Online laat deze verbinding door kpn verzorgen. kpn zal een redenen hebben gehad om het profiel te wijzigen.

Wat kan je nu nog doen? Mocht je contractvrij zijn kan je overwegen om een ander provider te zoeken, die op jou locatie wel meer snelheid biedt.

Er zijn providers, die in de straatkasten de DSLAM neerzetten en erdoor meer snelheid kunnen leveren, en dan zijn er de kabelaars.

Meer kan ik ook niet van maken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

online-gebruiker-001
Online 'huurt' de lijn van KPN, KPN zou als 'verbetering van de dienstverlening' de lijn op max 2000 kbps gezet hebben, Online heeft daarop het profiel aangepast, Online wast de handen in onschuld, ik zit met de brokken. Een andere provider moet dezelfde lijn gebruiken, die kan dan ook niet meer leveren dan 2000 kbps. Het gaat erom dat Online niet de 'guts' heeft om KPN aan te sturen....terwijl ik wel 18,30 aan lijnhuur per maand betaal.

Binnen een jaar of twee komt hier in eigen beheer aangelegd glasvezel en wat er ook gebeurt, T-Mobile Online en KPN kunnen het wel vergeten.

Overigens: ik waardeer het antwoord, bedankt daarvoor.

Groet

Frank

I R Baboon
Normaal wordt zo een download wel eens aangepast om verbindingsproblemen of veel fouten op de lijn te voorkomen.
Maar zover ik weet is dat altijd na een klacht van de klant en na bijbehorend technisch onderzoek.

Dat men zomaar je download limiteert is bijzonder.

Welke modem heb je?

online-gebruiker-001
We hebben 5 jaar lang 3500 kbps gehad zonder enige klacht of probleem. KPN/Online heeft gewoon op basis van (generieke) tabellen de snelheid omlaag gebracht zonder te kijken naar de werkelijke situatie. Helpdesk zou terugbellen maar dat is (ook) niet gebeurd.

Modem is TG712.

Groet

Frank

NB: Online blijkt alsnog gejokt te hebben: het is niet KPN, maar Online die de snelheid verlaagd heeft. De snelste manier om klanten kwijt te raken! Ik ben overgestapt naar XS4all. Ik voel me niet prettig bij een bedrijf dat inflexibiliteit en jokken tegen klanten tot businessmodel maakt. Na 10 jaar vaarwel!
Gewijzigd door online-gebruiker-001 op 13 december 2012, 09:58

I R Baboon
Gaf Xs4All een snelheidsindicatie?
Ben je niet bang dat je hetzelfde probleem krijgt bij Xs4All? Is ook een KPN firma.

online-gebruiker-001
De lijn en de apparatuur blijven dezelfde en de snelheid dus waarschijnlijk ook, hoewel ik XS4All kan vragen de snelheid te verhogen. Online weigert gewoon de snelheid, die 5 jaar probleemloos gehaald werd, weer naar het oude niveau terug te brengen. Ik ben nog niet helemaal over, dat duurt even, wel heb ik XS4All een snelheidsindicatie gevraagd. Het was overigens niet KPN, maar T-Mobile Online die de acties uitvoerde en nu botweg weigert terug te draaien. KPN had daar niets mee te maken.
Ik gun na deze ervaring Online niet het genoegen 1500 euro per jaar aan omzet te boeken. Als Online denkt, dat het zonder die omzet ook wel gaat, prima! maar niet met mijn geld.
Bedankt in elk geval.

Groet

Frank

NB Ook bij GSM hebben we problemen met de service van T-Mobile. We hebben bij elkaar 5 abonnementen, die alle opgezegd zijn. Het lijt erop dat T-Mobile zichzelf aan het opheffen is!
Gewijzigd door online-gebruiker-001 op 14 december 2012, 08:53

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid gehalveerd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid 10 02 mei 2016, 13:55
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen 61 15 november 2015, 12:10
ADSL download snelheid gezakt van 10Mb/s naar 1Mb/s Storing 16 05 oktober 2015, 01:15
snelheid gesmoord door online? Algemeen 9 09 juli 2015, 22:26
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:16:18
| Ronsworld07:46:29
| earlgrey7209:09:56
| Hans09:55:21
| Wanabo10:10:53
| Ano10:25:28
| dutch113:07:48
| RichieB13:54:05
| Memooh18:41:02
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.