obey-robots.txt
09 December 2016, 18:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Waardeloze behandeling van klanten door Online

Wijchen
Ik heb me speciaal op dit forum aangemeld om even met jullie te delen hoe Online met zijn klanten om gaat. Jaren geleden had ik al Wanadoo en inmiddels ben ik dus klant van Online.
Ik had altijd een Speedtouch modem, maar dat hield er vorig jaar mee op. Na drie weken lijn doormeten etc. kreeg ik vorig jaar eindelijk het modem van Online, de beruchte Huawei HG655D: dat deed het een tijd goed met windows7 laptops.

Helaas vindt Online het niet nodig dit ding te upgraden, zodat we nu met twee van onze splinternieuwe windows 8 laptops (Asus en Lenovo)voortdurend verbindingsproblemen hebben. Na enkele minuten wordt de verbinding verbroken en kun je opnieuw wel een nieuwe wifiverbinding opzetten, die het dan weer slechts enkele minuten doet.

Remedie: de snelheid terugzetten naar 802.11 b/g. Zodra je b/g/n kiest, beginnen de problemen opnieuw. Zonder /n is er geen probleem, maar heb je een snelheid die niet van 2013 is, maar uit de tijd van windows95. Gevolg ook: mijn nieuwe smart-tv communiceert veel te langzaam met de laptops en afspelen via wifi is waardeloos. Op /n is er dus slechts kort plezier. Ik heb met behulp van dit forum en allerlei deskundigen geen enkele oplossing kunnen vinden, behalve de genoemde.

Zelf dus maar een goed modem gekocht met actuele firmware: alles in orde. Nu wil ik het Huawei ding terugsturen naar Online en wat is de reactie: u moet dit ding houden tot het eind van de contractperiode. Dat heeft niemand mij verteld, toen ik het modem toegestuurd kreeg. Dus ik moet nu huur betalen voor een waardeloos verouderd ding, dat ik niet gebruik.

Mijn reactie: wanneer kan ik hem dan terugsturen? Antwoord: Pas bij beeindiging contract. Mijn reactie, dan zeg ik nu mijn contract op. Reactie: dan verbind ik u nu door naar de afdeling die dat regelt. De mevrouw die ik toen kreeg, heeft zonder commentaar mijn abonnement beeindigd.

Kennelijk hebben ze bij deze firma klanten genoeg. Ik heb genoeg van zo´n waardeloze behandelng door Online. Onvoorstelbaar, wat een niet-service!
 
Lutz
Wat moet ik nu zeggen? Het is jammer dat je je contract hebt beëindigt. In feite heb je net als ik een ander modem gekocht. In mijn geval hangen nu twee modems in de meterkast: eentje wat ik gebruik en eentje wat er uitgeschakeld aan de muur hangt. Desondanks heb ik goede ervaringen met online, en zelfs mijn abonnement met een jaar verlengt.

Meer success met je nieuwe provider!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Wijchen
dus je betaalt ook huur voor een apparaat dat je niet gebruikt? Ik dacht dat het crisis was? En dan heb je zelfs je abo nog verlengd.

Komt op mij een beetje over als de toenmalige PTT die bij miljoenen mensen jarenlang huur voor een ouderwetse draaischijftelefoon in rekening bracht, terwijl die mensen die telefoon al jarenlang op zolder hadden staan omdat die mensen al lang zelf druktoetstelefoons hadden aangeschaft.

Jammer dan, ik ben naar een andere provider, die geen huur rekent zoals online en ik ben zelfs bijna 10 euro per maand goedkoper uit. Ik heb zelden zo´n klantonvriendelijk beleid van een firma gezien naar een klant die echt al jaren ´klant´ dacht te zijn in plaats van melkkoe. Voor mij geen online meer!
 
I R Baboon
Volgens mij is de Huawei in bruikleen en betaal je geen huur.
Dat was vroeger wel zo met de Livebox. Dat stond apart genoteerd op de afrekening.
Staat die huur er wel expliciet op in jouw afrekening?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Wijchen
ja, ik betaal gewoon huur en die staat apart op de rekening.
 
I R Baboon
Jammer. De meeste Online klanten hebben dat ding gratis in bruikleen.

Naar welke provider ga je nu?
Moet je telefoonnummer ook geporteerd worden? Of neem je geen telefonie af van Online?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Lutz
Ook ik betaal €1,02 huur per maand voor een modem....
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Is dat bovenop je normale maandtarief of is dat bedrag erin verwerkt.

Ik kijk niet zo vaak op de site van Online, maar tot nu toe kan ik mij altijd herinneren dat een modem gratis was.
Ik ben al bij veel providers klant geweest, maar heb nog nooit apart moeten betalen voor een modem.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Lutz
De factuur is er heel duidelijk: ik betaal abonnement, huur modem, en ik krijg actie korting voor 6 maanden. Na afloop ga ik weer verlengen met een ander aktie korting.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Almedina86
Ik ben vanaf juli verhuisd naar mijn nieuwe huis. Ben al 5 jaar klant bij online. Nu ben ik zonder pardon gisteravond afgesloten van mijn internet. Als ik een webpagina open, krijg ik de melding niet te hebben betaald. Het rare is, dit heb ik wel! Er staat ook in dat ik hier een aantal brieven van heb gekregen. Nu is het kwartje gevallen.. Dit ben ik niet, maar dit zijn de oude bewoners. Na tweemaal met de online KS te hebben gebeld, ben ik geen steek verder gekomen. Ik krijg niet meer te horen dan dat ik in de loop van de week teruggebeld word. Hoe moeilijk is het nou om een klant te helpen die al 5 jaar de rekeningen netjes op tijd betaalt? Je ziet in het systeem twee aansluitingen op 1 adres. 1 pers betaalt de ander niet. 1+1=2 zou je zeggen, maar nee!!! Hier hebben ze een technische afdeling bij nodig. Aangezien dit uitermate slechte service is, ben ik blij dat mijn contract hier bijna afloopt. Ze maken zelf een fout, maar herstellen heeft lelijkaard geen prioriteit! Zij vangen hun geld wel, maar ik zit zonder Internet
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waardeloze behandeling van klanten door Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
Overstappen door storingen Storing 9 19 november 2016, 09:50
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:37:03
| Wanabo01:14:29
| jms31901:32:41
| Hans01:34:36
| gvmelle03:24:28
| MBroertjes03:43:44
| dutch flash07:05:58
| Franx09:53:29
| Lutz11:24:35
| Johan418:07:36
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.