obey-robots.txt
08 December 2016, 06:55
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Zyxel Prestige 2602H-61C

kazius004
Goedemorgen,

Ik probeer ipv de livebox een zyxel prestige te installeren met orange icm telfonie. Het lukt mij niet om een adsl verbinding op te zeteen, wie weet hoe je e.e.a. moet instellen in de zyxel 2602H? en heb je een splitter nodig of is dat niet nodig net als bij de livebox??

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Alvast bedankt

Christiaan Kazius

Arjan_S
Naar wat ik zo zie (o.a. op de site van Demon) is de Zyxel die jij bedoelt een ADSL-modem/router. Deze ondersteunt dus geen telefonie. Daarom zul je nog een externe splitter moeten plaatsen.
De livebox is waarschijnlijk één van de weinige apparaten die een interne splitter heeft, je kunt het waarschijnlijk ook zien aan het apparaat zelf (heeft 'ie een telefoon-uit poort?). Je kunt de verbinding opzetten door je door Orange opgegeven inloggegevens in te vullen op de Zyxel.

groeten Arjan

kazius004
deze adls/modemrouter die ik heb is wel degelijk een voip product, er zitten 2 telefoonuitganen in kijk maar op zyxel.nl en zoek de prestige 2602H. Wel deglijk voor voip geschikt.

Arjan_S
Dus als ik het goed begrijp wil je ADSL met VOIP van Orange instellen, bijvoorbeeld ADSL Family & Telefonie?
Om VOIP in te stellen op die Zyxel, probeer eens pagina 71 van de handleiding (PDF via ftp).
Gewijzigd door Arjan_S op 13 oktober 2006, 11:29

kazius004
oke, maar wat zijn de instellingen van orange voor telefonie? en wat zijn de adsl instellingen?? vpi vci e.d.?

Lizard
De voip instellingen van Orange zijn afgeschermd. Met die Zyxel zul je alleen sip accountjes van bv. voipbuster ed. kunnen configureren.

Verder de instellingen:

VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

Mensen met een Zyxel modem dienen soms als protocol ENET ENCAP in te stellen.

creugers
Lizard schreef:
De voip instellingen van Orange zijn afgeschermd. Met die Zyxel zul je alleen sip accountjes van bv. voipbuster ed. kunnen configureren.

Verder de instellingen:

VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

Mensen met een Zyxel modem dienen soms als protocol ENET ENCAP in te stellen.
Ik snap niet waarom France Telecom (lees Orange) de VOIP instelling afschermd. Nu ben je als abonnee verplicht om maandelijks extra te betalen om de Livebox te huren wil je kunnen telefoneren via je ADSL verbinding. Ergens vindt ik dit rieken naar koppelverkoop, iets wat niet mag! Als abonnee moet je vrij kunnen kiezen welk modem je gebruikt. Dat France Telecom hierop geen support geeft kan ik nog mee leven, daarvoor is dit forum Smile

jan groen
Ik snap trouwens helemaal niet dat mensen nog telefonie bij Orange nemen. Je kunt beter iets van Voipbuster oid nemen. Het is veel goedkoper en de kwaliteit is vrijwel gelijk en je kunt gratis naar heel veel andere landen bellen.
Ik weet trouwens niet wat er zo speciaal is aan de livebox maar die traint wel hoger in als de Zyxel. Dit heb ik zelf geprbeerd!
Gewijzigd door jan groen op 17 oktober 2006, 22:26

creugers
jan groen schreef:
Ik weet trouwens niet wat er zo speciaal is aan de livebox maar die traint wel hoger in als de Zyxel. Dit heb ik zelf geprbeerd!
Verklaar je eens nader...

jan groen
Nou dat is simpel
LB DownStream 10528 Kb
Zyxel DownStream 9879Kb

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel Prestige 2602H-61C', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Zyxel op bridged (en icm Airport Express) Zyxel meer apparaten aansluiten 11 06 december 2016, 14:40
zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen 7 16 november 2016, 21:55
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen 49 06 november 2016, 18:12
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:19:37
| Ronsworld07:49:48
| earlgrey7209:13:15
| Hans09:58:40
| Wanabo10:14:12
| Ano10:28:47
| dutch113:11:07
| RichieB13:57:24
| Memooh18:44:21
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.