obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Kort wegvallen verbinding
tim2005
Hoi allemaal,

Ik ben al jaren gebruiker van online en heb de hele transitie van Wanadoo, naar Orange, naar Online, naar TMobile en hetgeen wat het nu is. Al met al nooit echt grote problemen gehad en aan de aansluiting op het netwerk is niet veel veranderd. Ooit begonnen met een 1mbit down abbo en dat jaren volgehouden. Jaren later eens een keer gebeld door orange en daarbij het abbo aangepast: naar 8 mbit en minder gaan betalen :) Zo heeft het een aantal jaren door gelopen. Na jaren gebruik gemaakt te hebben van de Wanadoo/Orange/Online Livebox, hield deze het na jaren trouwe dienst er mee op, en heb ik deze in 2012 vervangen door de Huawei HG655D. De helpdesk was verbaast dat ik nog zo lang met een werkende variant gewerkt had :) Sneller dan 8mbit was lang niet leverbaar, maar opeens ergens ver in 2012 werd de verbindingssnelheid zonder bericht opgehoogd. Ik haalde ineens een hogere snelheid, tegenwoordig taint de moden dan ook in op 16mbit. Dat ging een tijdje goed, echter ervaar ik sinds afgelopen week wat problemen.

Het probleem is als volgt. Met normaal internet gebruik is er niet zo veel aan de hand, soms laad een youtube filmpje niet door, maar ach dat kan van alles zijn. Mij viel op dat ik vooral bij applicaties die streaming diensten gebruiken, er problemen zijn. Streaming niet in de zin van radio, maar connectiviteit. De verbinding valt dan heel kort weg (stream onderbroken) waardoor een applicatie een nieuwe connectie moet opzetten en er dus een hapering ontstaat. Heb op de achtergrond al eens een ping -t lopen draaien, er daarbij valt op dat ik dan ook de connectiviteit met bv google.nl verlies. Heel kort meestal 2a3 pings die niet lukken, en daarna gaat alles weer vrolijk verder. Nou ben ik geen die hard gamer, maar op z'n tijd een spelletje spelen vind ik wel leuk met collega's. Het vervelende is dat op zo'n moment de game een connection-loss constateerd, en dus de game stopt. Modem herstarten heb ik uiteraard al wel geprobeerd.

xDSL Status
Connection Status
DSL synchronization statusUpUpUp
DSL up time1 Days 18:16:031 Days 18:30:331 Days 18:57:45
Line Status
Upstream line rate (kbit/s)102910291029
Downstream line rate (kbit/s)160221602216022
Line standardADSL2+ADSL2+ADSL2+
Channel typeInterleaved Interleaved Interleaved 
Upstream SNR (dB)10.510.610.5
Downstream SNR (dB)6.16.16.1
Upstream output power (dBmV)12.412.412.4
Downstream output power (dBmV)18.818.918.7
Upstream CRC000
Downstream CRC380413871038787
Upstream FEC71776125326225904
Downstream FEC939737694510819551926
Line Attenuation Status
Upstream Attenuation(dB)111111
Downstream Attenuation(dB)222222



xTM statistieken
(07-04-2013 15:23 / 1 Days 19:15:00 hours uptime)
Connection NameXTM
Tx Bytes Count920774300
Rx Bytes Count1575391644
Tx Packets Count5540182
Rx Packets Count7611625
Cell Errors416


Connection status
(07-04-2013 15:24 / 1 Days 19:15:56 hours uptime)
Connection NameWAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35
StatusConnected
Duration1 day 19:15:56
Access TypeDSL


BBNED informatie
DienstOmschrijvingSnelheid (max.)
ADSLBBned ATM DSL2-8Mb/512kb
SDSLBBned ATM DSL2.3Mb/2.3Mb
ADSL2+BBned Ethernet DSL12Mb/1Mb
ADSL2+MBBned Ethernet DSL12Mb/2Mb
B-SDSL.bisBBned Ethernet DSL15Mb/15Mb

Wijkcentrale
NaamApeldoorn-West
CodeAp-W
Afstand± 1681 meter


Hierboven allerlei technische informatie die ik reeds verzameld heb. Wellicht is het nog handig om aan te geven dat ik alleen internet gebruik, en geen VOIP diensten van Online :) Kan iemand mij meer wijsmaken m.b.t. de mogelijke oorzaak van dit probleem?
Gewijzigd door tim2005 op 07 april 2013, 15:58
 
I R Baboon
Mooi gemaakt overzicht! Zien we hier niet elke dag. Clap

Hoe is je pc aangesloten op de Huawei? Wifi of netwerkkabel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Barney
Is het probleem al opgelost?
Zo niet, dan heb ik een idee wat het zou kunnen zijn. Ik heb namelijk een soortgelijk probleem gehad, met een andere modem/router. De verbinding viel na verloop van tijd weg, afhankelijk van hoeveel verbindingen (connections) en data ik heb lopen. De router houdt alles bij qua connections maar vanwege een softwarefout verwijderde hij nooit verbindingen en dan raakt ie vol en doet ie verder niets meer. Hij reset zichzelf dan, verliest internetverbinding en maakt opnieuw verbinding. Dit kwam met name voor bij videostreaming en P2P. Maar ook bij radiostreaming kwam het voor en wat surfen, maar dan duurde het alleen veel langer voordat de verbinding wegviel, terwijl het bij P2P soms wel iedere 10 minuten gebeurde.

Ik heb geen idee hoe een Huawei werkt, maar probeer bijvoorbeeld een firmware update als die er is. Misschien dat je in de instellingen de firewall kunt uitzetten? Als dat het niet verhelpt, dan moet je overstappen naar een andere router die meer verbindingen aan kan en dat beter regelt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kort wegvallen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie