obey-robots.txt
09 December 2016, 20:16
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep ADSL VDSL Livebox Huawei internet telefonie » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

SSID fout bij WIFI

edison
Help!! We zijn nu al een week bezig om de livebox te installeren op de pc maar niks schijnt te lukken. Omdat pc te ver is van telefoon hebben we een draadloze verbinding gekregen dus WIFI met een usb adapter Hebben reeds nieuwe livebox gekregen omdat ze dachten dat deze defect was. Aansluiten van de livebox gaat goed, lampje van het signaal brandt evenals het @ tekentje. Software doet het ook, tot je de adapter inplugt en na lang wachten de melding krijgt SSID fout. Je kunt alleen nog maar oke drukken en het programma sluit zich weer af. Vreemd want een SSID code hebben we nog niet eens kunnen intoetsen!??? wat is dit???? Livebox zelf functioneert volgens ons goed want we kunnen wel bellen Enigste wat ik kan bedenken dat we een 1.0 poort hebben ipv 2.0 Is dat het soms???
Wie heeft hier ervaring mee? Kom svp met tips wij worden helemaal gek en zwaar geïrriteerd!!!!

toemaar
Hi, ik he precies hetzelfde probleem, weet iemand hier raad???

Grtz patrick

oxb
Ben er niet helemaal bekend mee maar het schijnt zo te zijn dat het heel belangrijk is dat je de reset knop en aanmeldknopje? onder de livebox dient te gebruiken.
Verdere info heb ik niet maar heb dit wel eens op het forum gelezen.
suc6
Oscar

edit: correcte term toegepast. hier aan houden aub.

Senoer
Superbeheerder Forum Orange

Gewijzigd door Puma op 19 oktober 2006, 20:02

toemaar
en als ik nou eens wist waar je dat had gelezen... Smile

oxb
was iets van adapter inplurren en dan reg knopje ionderop indrukken GrinGrin
sorry meer week ff nie

Puma
voordat je wilt gaan connecten met je laptop of pc via wifi adapter, moet je eerst de REG knopje onderaan de livebox 1 maal indrukken.

anders ziet je pc/laptop de livebox wel maar je kan er niet mee connecten(extra beveiliging)

Tips:

De livebox eerst van de stroom afhalen alvorens de PCMCIA kaart in te drukken

Livebox herstarten en wachten tot dat de livebox klaar is (kan je webinterface weer bereiken, dan is die klaar)

In de webinterface (tablbad draadloos) even WPA inschakelen en MAC filtering uitzetten!

Optioneel: Geef je livebox een SSID (wanneer je gaat zoeken naar een wifi netwerk, krijg je een naam te zien, dat noemen ze SSID)

Zoek met je laptop/pc naar een draadloos netwerk. geef je wachtwoord 2 maal op die je in hebt gesteld in de livebox (WPA inschakelen en dan op configuratie klikken)

voordat je op "verbinden" drukt, loop je naar de livebox en druk je onderaan 1 maal op de REG knop (zwart knopje rechts onderaan)

Klik dan op je laptop/pc op verbinden en wacht rustig af.

Je hebt bij al deze stappen geen installatie cd nodig!!!!
Gewijzigd door Puma op 19 oktober 2006, 20:09

oxb
juist dat was ehmGrin

toemaar
bedankt, ik ga er mee aan de slag!

edison
wat ze mij hebben geadviseerd is de wifi handmatig te installeren
En dat is gelukt! helaas heb ik voorlopig alleen nog maar ellende gehad met orange... krijg er haast spijt van!
nadat ze me een nieuwe livebox hadden gestuurd vergaten ze me te melden dat ook het MAC adres was veranderd Sad er een andere WEP key bij hoorde... en tot overmaat van ramp hebben ze nu de telefoonlijn veranderd... ja je raadt het al.. doet t ook niet meer nu! Sad moet steeds mobiel bellen nu naar de klantenservice kost me handen vol geld alleen omdat die eikels het verkeerde MAC adres hebben gekoppeld aan de telefoonlijn.... sukkels!!! als je belt waarom dit nu 16 uur nog niet is opgelost kun je nog een grote mond krijgen ook Shock het is eigenlijk te belachelijk voor woorden!!!!
Nu heb ik goddank de oude privider nog, want vanmorgen kan ik geen mail meer verzenden.. smtp.orange.nl kan niet wordne gevonden..... gvd... wat is dit nu weer???

sorry een zeer geirriteerde en gefrusteerde orange abonnee

toemaar
bij mij werkt het ook nog steeds niet, volgende week komt een kennis van me die er meer verstand van heeft en dan hoop ik eindelijk mijn draadloze verbinding te hebben

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SSID fout bij WIFI', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Slome wifi Snelheid 2 05 december 2016, 16:47
Wifi valt steeds uit Huawei configuratie en problemen 18 10 maart 2016, 19:13
Problemen met de wifi Huawei configuratie en problemen 2 23 januari 2016, 00:42
wifi valt weg op mobiel Eigen modem configuratie en problemen 24 06 januari 2016, 23:15
Tweede WiFi gastnetwerk instellen Zyxel configuratie en problemen 13 03 januari 2016, 16:58
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:56:02
| Wanabo01:41:40
| SterkeJerke02:35:00
| jms31903:30:38
| gvmelle05:22:25
| MBroertjes05:41:41
| dutch flash09:03:55
| Franx11:51:26
| Lutz13:22:32
| Johan420:05:33
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.