obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Na update abbo nog steeds ADSL2+
I R Baboon
@ CnC

Aha, ook al opgevallen dat de afstanden opeens groter geworden zijn bij BBNed!
Volgens mij hebben ze overal een paar honderd meter erbij gesmokkeld.
Spaart weer klachten over te weinig snelheid bij de helpdesken...Zip It

@ TH

Er circuleren Excel lijsten met straten en straatkasten die omgebouwd zijn door KPN.
Daar kan je zien of in je regio VDSL mogelijk is vanaf de straatkasten.
Straatkasten staan overal. De kleinere zijn eigenlijk meer verdelers en versterkers.
Wij bedoelen de iets grotere kasten die per zoveel honderd aansluitingen hebt.
Vaak centraal in een wijk te vinden. In onze, toch geen grote wijk, bevinden zich er twee.
Vandaar uit worden de lijnen verdeelt naar de kleinere straatkasten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CnC
@ I R Baboon:

Ja dat is me idd ook al opgevallen, al heb ik het idee dat de schattingen nu realistischer zijn. Uiteindelijk is het de seltmeting die de daadwerkelijke kabellengte weergeeft en daar gaat het om.
 
request

Quote

Lutz schreef:

Ik zie de samenhang niet tussen snelheid internet en het afnemen van telefonie diensten, die laatsteindelijk over internet lopen.

Momenteel biedt online 3 maximale downloadsnelheden aan:

tot 10Mbps, tot 30Mbps, tot 50Mbps. Er staat niet bij, dat je recht hebt op VDSL.

Het lijkt mij als of je meer dan 10Mbps downlinksnelheid hebt, maar minder dan 50Mbps. Ermee val je in supersnel internet.

Meer kan ik ervaan niet maken.


Als je op de site van Online kijkt en één van deze abonnementen wilt afsluiten, dan doet hij automatisch een postcode check (op huisnummer niveau).
Ik zie dan dat 50Mb niet beschikbaar is op jou locatie, maar de rest wel. Als je dan voor Snel Internet 30Mb kiest en je krijgt een ADL2+ lijn, dan klopt dit niet, want ASDL2+ kan never nooit 30Mb leveren, ook al woon je boven op de centrale.
Dus misleiding ?
Gewijzigd door request op 05 december 2013, 13:38
 
CnC

Quote

request schreef:

Quote

Lutz schreef:

Ik zie de samenhang niet tussen snelheid internet en het afnemen van telefonie diensten, die laatsteindelijk over internet lopen.

Momenteel biedt online 3 maximale downloadsnelheden aan:

tot 10Mbps, tot 30Mbps, tot 50Mbps. Er staat niet bij, dat je recht hebt op VDSL.

Het lijkt mij als of je meer dan 10Mbps downlinksnelheid hebt, maar minder dan 50Mbps. Ermee val je in supersnel internet.

Meer kan ik ervaan niet maken.


Als je op de site van Online kijkt en één van deze abonnementen wilt afsluiten, dan doet hij automatisch een postcode check (op huisnummer niveau).
Ik zie dan dat 50Mb niet beschikbaar is op jou locatie, maar de rest wel. Als je dan voor Snel Internet 30Mb kiest en je krijgt een ADL2+ lijn, dan klopt dit niet, want ASDL2+ kan never nooit 30Mb leveren, ook al woon je boven op de centrale.
Dus misleiding ?

Afhankelijk van de maximaal haalbare snelheid krijg je bij tot 30Mb (SSI) ofwel ADSL2+ ofwel VDSL. Door moderne apparatuur is namelijk de benodigde handeling reduceert tot het toewijzen van een profiel met een snelheidsplafond die in een stabiele verbinding resulteert.
 
Meow
Als iemand een 30/3 (SSI) abo afsluit bij Online, dan gebeurt dat *omdat* diegene op iets hoopt wat meer levert dan ADSL2+, dat lijkt me evident.
Als vervolgens Online de lijn een profiel geeft dat nooit VDSL zal krijgen, dan is Online bewust de zaak aan het belazeren.
Ik ben -overduidelijk- niet de eerste of laatste die over is gestapt *vanwege* de haalbaarheids-check op de site van Online, voor die 30/3 snelheden.

Als ik ADSL2+ had willen hebben, dan was ik wel bij telfort gebleven. Abo is aanzienlijk minder duur bij telfort, dan dit SSI bij Online.
 
nokowow
Ach op een dagPfft
Jaren lang online gehad naar volle tevredenheid maar ja de snelheid.

Naar veel lezen op dit forum zijn er een paar profs(tnx) hier...

En ja Het klopt...

Op de de zelfde lijn en aansluitpunt(dus geen buren) maximaal 15mb
een mooie waarde voor de asdl2 op de afstand naar de centrale.

Nu 24 mb met vsdl van Blushtelf**t

No more info nodig lijkt mij voldoende waar het probleem zit.
Bye-happy
Op een dag Had ikGrin Online....
Eindeloos GenietenWink
Nu ZiggoFrown en weer ex klant TelfoZip Itrt en Online
 
I R Baboon
Toppie toch? Cheer
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jms319
Hoi,

Ik zit met dezelfde vraag. Leek mij aardig mijn ADSL-abonnement te verlengen bij Online voor zo'n snel "Tot 30 Mb/s down, 3 Mb/s up"-abonnement. Leek mij wel aardig mijn huidige 18 Mb/s down en 1 Mb/s up wat te verhogen tegen een lagere prijs. Heb 'm vanmiddag aangevraagd maar zit er toch over te denken gebruik te maken van mijn 14 dagen bedenktijd (liever niet natuurlijk, maar het is nog mogelijk om me daarop te beroepen).

In de bevestigingsmail van Online staan namelijk deze zinnen:

De verwachte snelheid van uw Supersnel Internet 30 Mb/s verbinding ligt tussen 10 en 14 Mb/s (downstream). Deze snelheidsindicatie is gebaseerd op historische gegevens over uw postcodegebied en is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. De werkelijke snelheid kan onder andere worden beïnvloed door het gebruik van draadloos internet of een thuisnetwerk.

Mijn ADSL-verbinding zit nu al maanden stabiel op ongeveer 18 Mb/s down en 1 Mb/s up. Als ik dit snelle abonnement zou nemen, gaat de snelheid dus flink naar beneden in plaats van omhoog, in het ergste geval wel tot 10 Mb/s down! Dat is natuurlijk zeker niet mijn bedoeling. Waarschijnlijk is dit een VDSL-abonnement, want Online meldt dat de huidige bruikleenmodem, de Huawei, niet geschikt is voor dit abonnement. Gelukkig de Fritz!box die ik gebruik wel Smile.

Bij de BB-Speedtest zag ik dat de afstand tot de centrale in mijn geval ongeveer 1969 meter zou zijn.

Iemand (positieve) ervaring met de snelheid die wordt verwacht bij Supersnel Internet van Online en de werkelijke snelheid? Iemand ervaring dat de snelheid hoger ligt dan de verwachte snelheid in de bevestigingsmail? Als de kans groot is dat de snelheid lager wordt, ga ik denk ik maar wat meer betalen voor mijn huidige abonnement in plaats van over te stappen op een lagere snelheid (met - da's dan weer wel fijn - lagere kosten).

Bedankt alvast voor jullie hulp!

jms319
 
I R Baboon
De bevestigingsmail houdt conservatieve waardes aan.
Dat is normaal. Beter te weinig beloven, dan teveel.

Ook met het nieuwe abo zal niets aan je snelheid wijzigen.
Voor VDSL2 woon je te ver van de centrale.
Je blijft ADSL2+ houden.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jms319
Ok. Dan waag ik het er gewoon op. Mocht de snelheid toch flink lager liggen, kan ik altijd nog kijken of er wat aan gedaan kan worden. Ik weet in ieder geval wat Online kan leveren op ons adres.

Inderdaad wel handig om de waardes erg conservatief op te geven. Heel fijn als je er na acceptatie achter komt dat je een hogere snelheid krijgt dan voorzien. Beter dan andersom.

Ben wel benieuwd waarom ik een nieuw modem zou moeten krijgen als de afstand van de centrale te groot is voor VDSL en ik gewoon ADSL2+ zou houden. Lijkt me zonde van het geld omdat de oude modem nog prima werkt.

Bedankt voor de feedback weer, Baboon!

Jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na update abbo nog steeds ADSL2+', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Advertentie