obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
engenius EAP-3660 instellen als Acces point
hafransen
Beste Allemaal,

ik ben in het bezit gekomen van een Engenius EAP-3660 en wil deze gaan gebruiken, ivm slechte dekking in ons huis, als een access point icm een thomsonTG712. Nu ben ik al geruime tijd bezig om het aan de gang te krijgen maar helaas zonder resultaat. In het kort wil het volgende doen:

- aansluiten van het accespoint met een utp kabel op poort 4 van het modem

Wie kan mij helpen alvast dank.

Hendrik
 
devious
http://engeniustech.com/resources/EAP-3660-UsersManual-V1-1.pdf

daar staat de handleiding.

Je kunt gewoon je "rookmelder" een ander ip geven > 192.168.1.100
Dan moet je het IP van je PC inkloppen , handig is dan als het ook een statische is. Maar eenmaal in je apparaat kun je DHCP ook inschakelen.

SSID >> zelf bedenken
VLAN >> negeren
Surpressed >>> pas instellen als je contact hebt gemaakt. Dit zend namelijk GEEN SSID uit als het aanstaat. Dus niet te zien bij een scan naar WIFI netwerken.
Security >> WPA-PSK of WPA2-PSK.. en zelf een leuk wachtwoord bedenken en inkloppen.

Verbinding maken, en dat zou het moeten zijn.
 
hafransen
Dank voor het antwoord ga het vandaag probreren.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 15 2013 20:05:28:
Helaas niet gelukt heb alles gedaan zoals aangegeven. Zie het wel als een Acces point maar inloggen lukt niet, hij blijft vragen om een ip-adres.

Het lijkt of als je hem instelt als DHCP er geen ip adres vrijkomt. Moet ik anders een vast adres aanwijzen 192.168.1.xxx

Alvast dank
Gewijzigd door hafransen op 15 mei 2013, 20:05
 
devious
hij ziet em wel als accespoint? en welke IP heeft dat accespoint dan? Mogelijk heb je idd een dubbel IP in je netwerkje. Een statisch IP ingeven bij elka appraat is dan het beste
 
hafransen
Beste devious,

excuus voor de late reactie:

Als ik in mij telefoon kijk zie ik hem terug als "wifinetwerk" op het moment dat ik verbinding ga maken blijft hij vragen om ip-adres
 
devious
zeker op vakantie geweest?

maar wie is de dhcp-gever in het netwerk? de modem toch? of ook de engenius?
 
hafransen
Beste devious, heb hem aan de gang gekregen dankm voor de ondersteuning.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'engenius EAP-3660 instellen als Acces point', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Online account instellen lukt niet Email : 6 05 aug 2018
Advertentie