obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
DSL deactivate; mogelijke oorzaken?
I R Baboon
Aan de bovenkant zit een kapje. Daar waar 1a 1b 2a 2b bij staat.
Dan zie je schroefjes waarmee je de kabel simpel kan loshalen.
De kabel hoef je dus niet door te knippen.

Nu pak je uit je installatiepakket een korte kabel met modulaire plugjes.
Knip aan een kant de stekker ervan af.
Nu twee draden strippen en op je ISRA punt aansluiten.
Natuurlijk moet je dezelfde aansluiting pakken als de oude kabel.
De andere kant van de kabel gaat in de DSL ingang van het modem.

Belangrijkste is dat je de twee draden (van vier in totaal) stript die je in het midden zitten van de modulaire stekker.
De stekker is doorzichtig, dus je ziet de kleuren.
Polariteit is niet van belang, zolang het maar de juiste draden zijn.

Nu kan je testen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Qoko
Heeft even geduurd, maar de boel is hier gisteravond weerlegd door twee kennissen die hier meer verstand van hebben dan ik, en het lijkt inderdaad wel effect te hebben. Ivm de waardes van de vorige situatie zijn de up- en downstream rate ongeveer verdubbeld en de up- downstream demping gehalveerd (deze had ik niet geposted maar zaten rond de 40). Het enige wat misschien nog wat laag lijkt is de upstream SNR (ik lees dat deze in de 10 hoort te zitten?)... maar ik hoop dat dit het gros van de problemen oplost. Dank, Baboon & devious Thumbs Up.

EDIT: vreemd genoeg zie ik nu dat in de vorige geposted waardes down- en upstream wel 20- en 1mbit waren, maar dit fluctueerde nogal voordat de situatie was omgelegd. De demping is in ieder geval wel gehalveerd en het gaat voornamelijk om de stabiliteit, dus time will tell.

Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 10:54:52

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1027
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 20007
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB ) 7.8
Downstream SNR (dB ) 6.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.1
Upstream CRC fouten 5259
Downstream CRC fouten 12844
Upstream FEC errors 349590
Downstream FEC errors 2432152

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dB ) 10.1
Downstream demping (dB ) 20
 
Lutz
How je modem een week online en post dan nog een keer de intrainwaarden.
De snelheiden zijn gelijk gebleven, dat kan ook niet anders, dat wordt bij jouw abonnement geknepen. Om de fouten goed te kunnen evalueren hadden de online tijden ongeveer hetzelfde moeten zijn. Door de modem een paar dagen te laten lopen zullen deze fouten gemiddeld worden over een bepaald tijdperk.

Maar het lijkt in ieder geval niet slechter geworden te zijn...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
devious

Quote

Qoko schreef:

Heeft even geduurd, maar de boel is hier gisteravond weerlegd door twee kennissen die hier meer verstand van hebben dan ik, en het lijkt inderdaad wel effect te hebben. Ivm de waardes van de vorige situatie zijn de up- en downstream rate ongeveer verdubbeld en de up- downstream demping gehalveerd (deze had ik niet geposted maar zaten rond de 40). Het enige wat misschien nog wat laag lijkt is de upstream SNR (ik lees dat deze in de 10 hoort te zitten?)... maar ik hoop dat dit het gros van de problemen oplost. Dank, Baboon & devious Thumbs Up.

EDIT: vreemd genoeg zie ik nu dat in de vorige geposted waardes down- en upstream wel 20- en 1mbit waren, maar dit fluctueerde nogal voordat de situatie was omgelegd. De demping is in ieder geval wel gehalveerd en het gaat voornamelijk om de stabiliteit, dus time will tell.

Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 10:54:52

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1027
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 20007
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB ) 7.8
Downstream SNR (dB ) 6.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.1
Upstream CRC fouten 5259
Downstream CRC fouten 12844
Upstream FEC errors 349590
Downstream FEC errors 2432152

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dB ) 10.1
Downstream demping (dB ) 20


Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 20007..."geknepen"? Echt, Online knijpt niets!
En de Up en Down SNR mogen max 5 dB uit elkaar liggen...niets aan het handje dus. Je haalt net wat meer dan 20 Mb..dan valt je SNR onder de 10...
 
Lutz

Quote

devious schreef:

Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 20007..."geknepen"? Echt, Online knijpt niets!
En de Up en Down SNR mogen max 5 dB uit elkaar liggen...niets aan het handje dus. Je haalt net wat meer dan 20 Mb..dan valt je SNR onder de 10...


Sorry, mijn fout. Je heb een nieuwe aansluiting. Vroeger had Online ook download snelheiden van 20MB/s in het programma.

Je zit blijkbaar voor meer downlink snelheid te ver af van de centrale.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL deactivate; mogelijke oorzaken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie