obey-robots.txt
09 December 2016, 20:17
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Pas op! Livebox bereikbaar via internet.

MBeckers
Een aantal dagen geleden wilde ik via school op mijn pc thuis werken. Tot mijn grote verbazing kon ik zelfs in mijn Livebox komen als ik in het adresbalk, van Internet Explorer, het IP adres in typ. Maar in mijn instellingen heb ik bij de optie van: “Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet”, nee ingevuld. Maar toch kan ik dingen veranderen en opslaan. Dit is vormt, een zeer gevaarlijk lek in de Livebox.
Ook als de firewall aan staat kun je er nog in komen!!!
Zoals ik zie via poortscan zijn er heel veel mensen waarbij het niet beveiligd is.

Hopelijk komt Orange hier ook snel achter en word dit in een zeer snel tempo opgelost!!!
Gewijzigd door MBeckers op 15 oktober 2006, 14:59

Wanabo
Er is hier al eerder melding van gemaakt. Het heeft te maken met het open staan van poort 80 of 8080 in de livebox configuratie terwijl de pc waarnaar verwezen wordt geen server draait.

Zie ook deze link http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=440&pid=3564#post_3564

Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

mischa
en wat gebeurt er als het forward ip-aders het adres is van de LB ?

Is hij dan ook bereikbaar van buiten af.
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800

MBeckers
Wat ik het aller-vreemdste vind is dat bij alle andere modems en/of routers als je daar in wilt komen moet je eerst een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Waarom heeft de Livebox dit niet standaard?

Bij mij is zelfs het geval dat je er in kan komen als de firewall van de Livebox aan staat. Als ik die uit zet kun je er natuurlijk ook in komen.
Gewijzigd door MBeckers op 15 oktober 2006, 12:15

MBeckers
Hoe verander ik dat nu want bij die andere topic kom ik er niet uit. Beschrijf het eens heel duidelijk.

jonas
Dit is echt erg. Net even een poortscan gedaan en kom giga veel open liveboxen tegen... Ben al een mailtje aan het maken voor Orange.
There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't.

MBeckers
jonas schreef:
Dit is echt erg. Net even een poortscan gedaan en kom giga veel open liveboxen tegen... Ben al een mailtje aan het maken voor Orange.

Dat is helemaal prima want ook als de firewall aan staat kun je er nog in komen.
Er moet eigenlijk een scherm komen net als andere modems/routers dat je er alleen in kan komen als je een wachtwoord invult.
Want hier kan veel misbruik van gemaakt worden.

jonas
Inderdaad. Nou ja, ik heb net de mail verstuurd: weliswaar naar abuse@orange.nl, omdat dat helpform niet werkt en ik niet echt veel trek heb om voor 20cpm te bellen.
Ik ben benieuwd of ik uberhaupt antwoord krijg (mijn ervaringen met Orange zijn namelijk niet al te best). Als dat zo is, dan horen jullie het!

Groeten!
There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't.

MBeckers
jonas schreef:
Inderdaad. Nou ja, ik heb net de mail verstuurd: weliswaar naar abuse@orange.nl, omdat dat helpform niet werkt en ik niet echt veel trek heb om voor 20cpm te bellen.
Ik ben benieuwd of ik uberhaupt antwoord krijg (mijn ervaringen met Orange zijn namelijk niet al te best). Als dat zo is, dan horen jullie het!

Groeten!

heel erg bedankt,
het adres abuse@orange.nl waar is dat voor?

pinnhead31
abuse= misbruik.

daar kan je heen mailen wanneer er misbruik gemaakt word via een orange aansluiting.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Pas op! Livebox bereikbaar via internet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Trage internet Snelheid 4 23 oktober 2016, 14:49
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:57:12
| Wanabo01:42:50
| SterkeJerke02:36:10
| jms31903:31:48
| gvmelle05:23:35
| MBroertjes05:42:51
| dutch flash09:05:05
| Franx11:52:36
| Lutz13:23:42
| Johan420:06:43
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.