obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe Huawei firmware op stapel !
CnC
B050? Kun je daar een screen van maken?
 
Lutz
Product name HG655d
Device ID 6E16F0-21530309307S0C001820
Hardware version VER.A
Firmware version V100R001C02B050
Batch number BSC2P1.050.A2pv6C038f.d24d
Physical address 5C:4C:A9:B0:3F:93
System up time 0 days 0 hours 0 minutes 36 seconds

Is dat ook goed?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lutz

Quote

Lutz schreef:

Product name HG655d
Device ID 6E16F0-21530309307S0C001820
Hardware version VER.A
Firmware version V100R001C02B050
Batch number BSC2P1.050.A2pv6C038f.d24d
Physical address 5C:4C:A9:B0:3F:93
System up time 0 days 0 hours 0 minutes 36 seconds



Ik heb even een beetje naar het modem gekeken. Factory reset lijkt noodzakkelijk om alle nieuwe features te activeren.

Deze DNS resolver check lukt nu wel: http://www.thinkbroadband.com/tools/d...check.html
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Wik
goeden dag.

Ik heb ook de nieuwste firmware op het modem gezet.
Moest idd een febrieksreset geven.
Na alles instellen leek alles weer gewoon goed te werken.
Maar na een restart (nodig om de poortjes open te zetten na instellen) was ik weer alle informatie en status meldingen kwijt.
Zelfde als met de vorige firmware.
Ook staat er maar 1 poort open van de 3 die ik gezet heb.
Nu moet ik weer een complete reset doen, met als gevolg een standaard modem, en weer alle settings handmatig in gaan vullen.
Zucht.
Heeft iemand een handiger idee om de status en andere meldingen aan de gang te krijgen als het modem zo reageert? na een herstart?

ik word hier een beetje moe van dat steeds maar handmatig alles instellen.
Als ik een config ophaal, dan geeft dat hetzelfde gevolg, na de herstart alle info weer leeg.

groet
Wik
 
Lutz
Je kan alleen nog proberen om niet alles in een keer te programmeren, maar in kleine stukjes gevolgd door herstarten.

Dat was voor mij redenen om een ander modem te kopen. Maar ik heb ook alleen DSL van online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Wik
Dank je voor je antwoord.
Ik ga dat maar eens proberen.

Iedere keer een stukje config aanpassen, opslaan en herstarten.
Kijken of het dan wel blijft werken.

Wik

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 16 juli 2013, 13:55:16:
wat testjes gedaan ondertussen.
Ik heb al 1 setting gevonden.
Als je UMTS verbinding uitschakeld, die gebruik ik toch niet in het modem, als je dan herstart ben je de status meldingen kwijt.
Ik schakelde die optie umts weer aan, en na een herstart waren de meldingen er weer.?

Kortom, het lijkt ewr op dat als je iets uitzet wat standaard aan staat in het modem, dat hij dan blijkbaar de mist in gaat.

word vast vervolgd. :-)

Wik
Gewijzigd door Wik op 16 juli 2013, 13:55
 
jist
Ik heb van de week ook die 'B050' er op gezet.
Bij mij ook geen volledig succes.
Ondanks ingestelde dmz naar 2e router blijven er zo te zien toch poorten dicht.

Van het weekend maar weer eens verder klooien. (zucht)
 
I R Baboon
Zet je ook de poorten open in de tweede router?
Je zit (als de router als router fungeert) met 2x firewall en 2x NAT.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CnC

Quote

I R Baboon schreef:
met 2x firewall en 2x NAT.


Wat overigens altijd af te raden is
 
jist
Ik zou daarom idd de Huawei het liefst enkel als modem gebruiken, en m'n separate router als router/firewall.
Daarvoor zou de Huawei in 'bridge' mode gezet moeten worden, maar het schijnt dat dan m'n voip telefonie niet meer zal werken?

Is daar misschien inmiddels een andere oplossing voor? Het is toch niet zo'n hele zeldzame wens/toepassing?

(en ja Baboon, de gewenste poorten in de 2e router zijn geopend)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe Huawei firmware op stapel !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Advertentie