obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
DNS Resolver
I R Baboon
Zelf de Huawei vervangen voor een eigen exemplaar modem/router is misschien een optie voor je.

Dit nog van een ander forum af geplukt:

Simpele manier om dit lek te dichten (net getest op mij eigen hg655d) is een tweetal NAT rules aan te maken voor TCP en UDP poort 53, en deze te verwijzen naar een 'dummy' ip adres op je netwerk. Daarmee handelt de modem de requests niet meer zelf af, maar stuurt ze door naar een niet bestaande server, en werkt de in dit artikel genoemde truc iig. niet meer.

Misschien kan iemand dit verifiëren of dat werkt?
Gewijzigd door I R Baboon op 04 juli 2013, 23:41
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CnC
Ik heb begrepen dat ze de uitrol eind deze maand bij iedereen gaan pushen.
 
rayblo
Andere vraag; aangezien Online een ondeugdelijk product aflevert is dit dan een reden tot opzegging? Dit vraag ik met name omdat bij ons een uitrol begonnen is van glasvezel
 
I R Baboon
Nee, zo werkt dat niet.

Je betaalt voor een internet verbinding en die heb je en dat werkt.
Een modem is een onderdeel van het hele pakket.
Als daar bugs in zitten die jouw beletten om normaal te internetten, dan mag je bezwaar maken.
Dit is 'maar' één van vele veiligheids issues.

Overigens hebben ALLE modems en routers security issues.
Als je maar lang genoeg zoekt, zal je altijd een of meerdere verwondbaarheden vinden.
Software en firmware wordt nog steeds door mensen geschreven en beoordeelt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CnC

Quote

I R Baboon schreef:

Nee, zo werkt dat niet.

Je betaalt voor een internet verbinding en die heb je en dat werkt.
Een modem is een onderdeel van het hele pakket.
Als daar bugs in zitten die jouw beletten om normaal te internetten, dan mag je bezwaar maken.
Dit is 'maar' één van vele veiligheids issues.

Overigens hebben ALLE modems en routers security issues.
Als je maar lang genoeg zoekt, zal je altijd een of meerdere verwondbaarheden vinden.
Software en firmware wordt nog steeds door mensen geschreven en beoordeelt.


Wat hij zegt! ^^^^

Overigens snap ik sowieso niet waarom volwassen mensen zo vaak proberen onder hun volwassen afspraak (lees: contract) proberen uit te komen. Ja tuurlijk soms zie je een betere aanbieding of een ander product dat je misschien liever wilt. Maar je hebt nu eenmaal een afspraak staan waarna je na 1 of 2 jaar alsnog iets anders kunt kiezen. Ik vind dat zo kinderachtig.

Je zou het toch ook niet pikken als je provider van de één op de andere dag besluit je internet af te sluiten omdat ze de capaciteiten voor een beter betalende klant wensen te gebruiken?

Opvallend is ook dat dat soort mensen als eerste hun mond opentrekken als er een dagje storing of werkzaamheden zijn, terwijl volgens hun filosofie de provider dan zou moeten zeggen "tja meneer maar er is nu eenmaal een zakelijke klant bij u in de buurt komen wonen die 500x meer betaald dan u en we hadden al het signaal dat we konden krijgen nodig om die klant te kunnen faciliteren".
 
Semoi

Quote

I R Baboon schreef:
Dit nog van een ander forum af geplukt:

Simpele manier om dit lek te dichten (net getest op mij eigen hg655d) is een tweetal NAT rules aan te maken voor TCP en UDP poort 53, en deze te verwijzen naar een 'dummy' ip adres op je netwerk. Daarmee handelt de modem de requests niet meer zelf af, maar stuurt ze door naar een niet bestaande server, en werkt de in dit artikel genoemde truc iig. niet meer.

Misschien kan iemand dit verifiëren of dat werkt?

Bij deze de bevestiging dat die controle nu aangeeft dat het goed is met bovenstaande aanpassing.

Met de laatste versie van de firmware (B050) is het overigens verholpen en is bovenstaande aanpassing niet meer nodig.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS Resolver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie