obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei en iMessage van Apple
Wik
Goeden dag.
Ik heb sinds kort dit Huawei modem van Online.
Nu even wat zoeken hoe het goed ging werken is het modem nu een paar dagen in gebruik.
Alles lijkt goed te werken, zowel wifi als LAN, alleen ik krijg klachten van de kinderen hier die het niet meer lukt om iMessage berichten verstuurd te krijgen.
Als ze een bericht versturen gaat dat tot ongeveer 90% en dan stopt het, en komt er na een tijd een time out.

Internet en mail enzo werken allemaal prima, alleen iMessage geeft opeens problemen met dit modem?
Ik heb al van alles geprobeerd , firewall uitgezet om te testen, wifi instellingen aangepast, maar heb de juiste oplossing nog niet kunnen vinden.

Herkent iemand dit of heeft iemand nog een goede tip?

Dank alvast voor alle hulp/suggesties.

groet
Wik
 
I R Baboon
Lijkt mij dat je te maken hebt met de Bonjour bug in de Huawei.

Welke firmware versie heb je op de Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CnC
Mwua bonjour lijkt me sterk. Die zorgt er alleen voor dat apparaten in het lokale netwerk automatisch gevonden en gedetecteerd worden zonder dat je ip-adressen hoeft in te voeren.

Op het werk hebben we ook een Huwaei en daar kan iedereen incluis ik prima iMessagen. Wel moet ik zeggen dat iMessage vaker kuren vertoont, met name op de Mac.

Kun je de apparaten opnieuw verbinden met het modem, waarbij je binnen de iPhone eerst het netwerk vergeet? Daarnaast het verzoek of je imessage en facetime even uit kunt zetten op de apparaten en weer opnieuw aan kunt zetten, het apparaat meld zich dan opnieuw bij Apple en soms zijn de bekende imessage kuren daarmee opgelost.

Als dat nog steeds niet werkt probeer dan een harde reset op je modem met het gaatje links en voeg de poorten in de link hieronder in bij de portforwarding.
http://support.apple.com/kb/HT4245?viewlocale=en_US&locale=en_US
 
Wik
Hoi.

Firmware versie is : V100R001C02B023

Geen idee of dat de nieuwste is maar ik kan geen andere firmware versies vinden.

harde reset had ik al geprobeerd.
Ipad opnieuw netwerk laten instellen ook al gedaan.

Misschien idd nogmaals berichten account wissen en opnieuw instellen, dat ga ik nog even proberen.
Maar dat klinkt wel vreemd.

En dat poort forwarding klinkt leuk, maar ik dan zou ik ook een vast ip moeten gaan gebruiken voor de ipad denk ik.
En dat is weer niet handig vind ik, jammer dat ik dat niet in de Huawei kan instellen via het MAC adres.

DHCP IP nummers veranderen regelmatig heb ik al gemerkt.

Het zal toch wel niet te maken kunnen hebben met 20 of 40 Mhz settings?

Ik kan de beveiliging helaas niet uitzetten anders was dat ook nog een goede test optie denk ik.

De zoektocht gaat verder.

groetjes
Wik
 
Lutz
De 20 cq 40MHz instellingen hebben betrekking tot 802.11n. Persoonlijk zal ik het op 20MHz houden, maar dat heeft met je probleem niets te maken. De boosdoener is de firmware op je modem. Je hebt nog versie B023, maar je moet versie B039 hebben. Dat wordt op een bepaald moment naar je modem gepushed. Dus je hoeft niets ervoor te doen.

Je kan alleen met online klantenservice bellen en vragen, of je modem wat eerder kan worden gepushed.

Er staat op dit forum ergens dat nog deze maand ieder modem van de nieuwe firmware zal worden voorzien, maar een bronbevestiging hebben wij niet.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei en iMessage van Apple', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie