obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
WEGVALLENDE VERBINDING
corinne
Mijn ISRA punt zit midden op de muur in de woonkamer
Daar is destijds door de KPN via een sleuf een draad aangelegd naar de meterkast.
Dit is gebeurt bij alle vijf aanwonenden. Optische reden want een modem of ander verbindingstoestel op 140 hoogte midden op een muur van 8 meter zonder een 220 contact in de buurt was geen gezicht
Door de monteur van de KPN is deze draad twee weken geleden vernieuwd en verbonden met een nieuwe splitter
Vanuit de splitter is de meegeleverde grijze draad van Online op het modem aangesloten
Vanuit het modem gaat dan de draad van VOIP naar een in de kamer aangebrachte WCD en daarin heb ik de draad van de telefoon in zitten met een stekker
Dit is allemaal nagekeken door de monteur en was 100 %
Ik woon in een normale woning

Iets anders
als ik een harde reset gaf in het verleden dan moest ik via http ..... de instellingen wijzigen anders kreeg een tweede laptop geen verbinding
Ik wijzigde de WPA versleuteling dan van AES naar TKIP-AES
Dit heb ik vandaag niet gewijzigd en nog steeds ononderbroken online
Kan dit ook een oorzaak zijn van mijn probleem ?
Of er nu een tweede laptop verbinding kan krijgen weet ik niet want 'die is op vakantie' :-)
 
I R Baboon
Ik weet niet zeker waar precies het probleem zit.
Maar je WIFI kan niet verantwoordelijk zijn dat je telefonie uitvalt.
Telefonie is een dienst gescheiden van je netwerk. Dat daar juist problemen zijn, wijst naar een modem of verbindingsprobleem.

Overigens is vaker al gemeld dat TKIP+AES sommige WIFI problemen oplost.
Dat dit je WIFI probleem oplost, is dus goed mogelijk.
Wellicht heb je last van twee problemen tegelijkertijd. WIFI en lijnstoringen..wie weet...

Maar je hebt het over een splitter. Heb je nog steeds analoge telefonie dan?
Of bel je ook tegelijkertijd via Online?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
corinne
Door de monteur van de KPN is deze draad twee weken geleden vernieuwd en verbonden met een nieuwe splitter
Vanuit de splitter is de meegeleverde grijze draad van Online op het modem aangesloten
Vanuit het modem gaat dan de draad van VOIP naar een in de kamer aangebrachte WCD en daarin heb ik de draad van de telefoon in zitten met een stekker


splitter moet zijn contactdoosje waar de ISRA lijn op aangesloten is
 
CnC

Quote

corinne schreef:

De HTC is een android en ik zou niet weten hoe ik er achter kom hoe de IP en DNS is ingesteld
Op de laptop met W7 staat alles op automatisch

Mijn vermoeden was al achterhaald irt het grotere probleem, echter hebben ip-conflicten een interne oorzaak. Maar de verbinding an sich heeft nu een hogere prioriteit.



Quote

corinne schreef:

KPN heeft het ISRA punt opnieuw aangelegd, deze was sterk verouderd het binnenwerk kwam uit de 'vorige eeuw' werd gezegd
Omdat deze midden op een muur zit en al was omgelegd via een sleuf in de muur naar de meterkast heeft de monteur ook deze bedrading vernieuwd
Ze hebben lijnmetingen gedaan en constateerde toen dat de ADSL happerde en dit zou in de centrale worden opgelost / hersteld
Tweede adderpaar is ??? voor me

Wat Online heeft gedaan: me afschepen met allerlei beloftes en vooral herhalingen voor de oplossing , zeggen dat er geen problemen meer zijn, zeggen dat het doorgestuurd wordt naar de TD, het probleem bij mij neerleggen

Vwb het modem: deze winter werd het ook warm - warmer - heet

Bij uitval zijn alle lampjes groen m.u.v. de VOIP

wauw na de reset al 2 uur ononderbroken ....... afkloppen


Aangenomen dat eventuele zaken van buitenaf goed bevonden zijn of gerepareerd zijn en wetende dat het onwaarschijnlijk is dat het aan het modem ligt zet ik mijn geld in op de binnenhuisbekabeling. Het is uiteraard leuk en prettig dat ze een kabel getrokken hebben vanaf het israpunt naar een praktischere plek echter als er geen geïsoleerde kabel gebruikt is (die vrij prijzig is en KPN vanwege economische redenen niet zomaar gebruikt, dat kost de eigenaar van het pand een paar honderd euro) is het effect niet anders dan als je een dslkabel van x meters gebruikt. Het zorgt ervoor dat het dslsignaal verzwakt aankomt op het modem. Het feit dat VOIP niet online komt en dat je last heb van vele verbrekingen bevestigd dit. Immers komt VOIP pas actief als er sprake is van een stabiel signaal.

Kun je even uittesten hoe het gaat met de stabiliteit als je het modem direct op het israpunt aansluit, al dan niet met verlengsnoer voor het stroom. Doe dan ook gelijk even een harde reset en laat het modem 15 min met rust zodat het de VOIP instellingen opnieuw kan inladen.

Mocht het met bovenstaande opstelling niet verbeteren verzoek de KS dan om een verbrekende verbindingsmelding aan te maken, laat tijdens de behandeling van de melding het modem op het israpunt aangesloten staan.
 
I R Baboon

Quote

corinne schreef:

Door de monteur van de KPN is deze draad twee weken geleden vernieuwd en verbonden met een nieuwe splitter
Vanuit de splitter is de meegeleverde grijze draad van Online op het modem aangesloten
Vanuit het modem gaat dan de draad van VOIP naar een in de kamer aangebrachte WCD en daarin heb ik de draad van de telefoon in zitten met een stekker


splitter moet zijn contactdoosje waar de ISRA lijn op aangesloten is


Je bedoelt zeker een aansluitdoos. Een splitter is niet alleen een splitter, maar ook een scheidingsfilter voor ADSL en PSTN.
De reden voor de vraag is dat als je de splitter verkeerd om aansluit, elke keer dat je zelf belt of wordt gebeld, je ADSL lijn eruit vliegt.
Dat is dus bij jou niet het geval blijkbaar.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz

Quote

CnC schreef:

Het is uiteraard leuk en prettig dat ze een kabel getrokken hebben vanaf het israpunt naar een praktischere plek echter als er geen geïsoleerde kabel gebruikt is (die vrij prijzig is en KPN vanwege economische redenen niet zomaar gebruikt, dat kost de eigenaar van het pand een paar honderd euro) is het effect niet anders dan als je een dslkabel van x meters gebruikt. Het zorgt ervoor dat het dslsignaal verzwakt aankomt op het modem. Het feit dat VOIP niet online komt en dat je last heb van vele verbrekingen bevestigd dit. Immers komt VOIP pas actief als er sprake is van een stabiel signaal.



@CNC: iedere kabel is geïsoleert. Wat je bedoelt is dat men shielded twisted kabel moet gebruiken. Het goedkoopste wat je kan kopen is (Shielded Twisted Pair), dus afgeschermd netwerk kabel, mits de afstand kleiner dan 10m blijft.

het echte ptt grondkabel toen er nog een ptt was had dikkere aders en was vast. Voor telefonie of voor de verbinding tussen het ISRA punt en de modem dient men een verdraaid adderpaar te gebruiken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
corinne
Inmiddels ettelijke telefoongesprekken verder. de standaard adviezen en zelfs weer het aanbod nieuw modem opsturen is de status zo dat ik sinds vanmiddag helemaal geen verbinding meer kan maken via mijn eigen modem
Maar er was één medewerker KS die me gewoon vertelde wat er de laatste 2 dagen gebeurt was met mijn ADSL
Gister 54 verbrekingen en vandaag tot uur 14.00 uur 39 keer
Zelfs de medewerker was er stil van maar gaf ook toe weinig te kunnen doen dan weer doorsturen naar de TD

Laatste noodoplossing was dat er vanmiddag een externe monteur is geweest weer alles doorgemeten en zelfs via het ISRA punt verbinding heeft gepoogd te maken.
Belijning binnen is 100 % , de kabel naar het ISRA punt is gewoon dood !

Ik heb nog 24 uur geduld en anders onderneem ik stappen
 
I R Baboon
Ik heb geen 100% zekerheid, maar je hebt waarschijnlijk een slechte telefoonlijn.
Is overstappen naar kabel/glasvezel geen optie voor je?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
corinne
Klopt IR Baboon
Inmiddels heb ik via klachtenkompas een klacht gemeld en daarin ook alle info vermeld die ik via jullie heb gekregen (zonder benoeming van) en daar een antwoord op gekregen. Gister om 22.00 uur gedaan en nu al een antwoord , gaat sneller dan de lijnen via de KS plus dat het zwart op wit staat
Vanmorgen om 8 uur was er ineens weer verbinding

Nu op zoek naar een provider die wel doet wat hij verkoopt

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
REACTIE ONLINE.NL
Geplaatst op: 31-07-2013, 7 min 43 sec geleden.
Beste mevrouw ########,
We hebben uw klacht in behandeling. We willen kijken naar de oorzaak. Zo mogelijk deze z.s.m verhelpen. Mocht dit niet mogelijk zijn gaan we mee met uw gewenste oplossing.
Met vriendelijke groet,
Online.nl Klantenservice

GEWENSTE OPLOSSING Ontbinding van de overeenkomst ingaand op het moment dat een andere provider de dienst overneemt en deze dat doet via het de dienst 'opzeggen'
Compensatie voor de kosten van betalen voor niet geleverde diensten die zijn gekocht
Terugbetaling van alle gemaakte telefoonkosten via mobiel bellen naar de KS
 
I R Baboon
Lijkt mij dan het beste dat je geen xDSL provider pakt, maar een via de kabel of glasvezel.

Heb je die aansluitingen in je woning?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WEGVALLENDE VERBINDING', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie