obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
TP-link router tl wr841n aansluiten op Huawei HG655d
Amar77
Beste Online-gebruikers,

Ik heb net als meeste van jullie een snellere router aangeschaft en geprobeerd aan te sluiten op de Huawei HG655d.
Ik heb van alles geprobeerd, maar het lijkt erop dat de Huawei HG655d mijn router niet herkend.
Ik heb het modem en de router gekoppeld via een ethernetkabel, maar ik zie niets gebeuren.

Ik heb een vermoeden dat ik een aantal instellingen van het modem moet wijzigen, maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen.

De router is van het merk TP-link router tl wr841n.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!
 
Lutz
Wat wil je precies doen en welke dienste neem je bij Online af?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Amar77
Hoi,

Ik heb een ADSL 20 Mbit abonnement van Online en wil graag het bereik van het WIFI-signaal vergoten zodat ik op de eerste verdieping ook gebruik kan maken van WIFI. Momenteel heb ik alleen bereik op de begane grond.
 
Lutz
Indien je geen gebruik maakt van telefonie of ip-tv, dan moet je een ander modem kunnen aansluiten. In de FAQ aan de linker kant staan de instellingen.

In feite moet je je Huawei modem in de kast kunnen zetten en alleen met je TP-link router kunnen werken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
GMX
Ha Amar 77,

Zet het wirelessgedeelte van je Huawei eerst uit (knopje aan de zijkant). Vanuit één van de vier LAN-poorten van de Huawei kun je in principe naar de WAN-poort van de WR841N. Maar ik raad je aan om vooraf een aantal zaken in de WR841N te wijzigen om mogelijke IP-conflicten (waardoor de zaak niet werkt) te vermijden. Veranderingen in de WR841N aanbrengen doe je op de volgende manier:
- hang de router met een ethernetkabel direct aan een PC of laptop. Sluit de kabel aan de ene kant aan op een (gele) LAN-poort van de router en de LAN-ingang (RJ45) van de laptop of computer. Als je een laptop gebruikt moet je het draadloze gedeelte (het "WiFi-gedeelte) even uitschakelen. Vergeet niet om het na afloop van de operatie weer in te schakelen!
- typ in het adresvak (het vak waar je normaal www.online.nl of iets dergelijks typt) 192.168.0.1 en als dat niet werkt 192.168.1.1 Dat zijn de adressen waarmee je in het menu van de WR841N kan komen.
- ik kan hier niet op alle in te vullen mogelijkheden ingaan, maar de belangrijkste:
- wijzig bij "netwerk" of bij "LAN" het standaard toegangsadres van de router (192.168.0.1 of 192.168.1.1) in bijvoorbeeld 192.168.3.1 De router zal willen rebooten. Let op: als je een volgende keer in het menu van de router wil komen moet je het nieuwe adres (dus 192.168.3.1) invoeren. Het kan de eerste keer zijn dat je de spanning van de router moet halen om in de router te kunnen komen.
- verander bij "wireless" het kanaal op een vast kanaal en niet op "auto". Kies bij "bandbreedte" geen 20/40 Mb maar alleen 20 Mb (netter voor je buren)
- en zet de "wireless security" op WPA/WPA2 Personal, encryptie AES

Nu kun je de ethernetkabel tussen router en computer verwijderen en deze tussen een LAN-uitgang van de Huawei (geel) en de WAN-ingang (blauw) van de router aanbrengen. Als je het draadloze gedeelte van de laptop weer hebt ingeschakeld zal het moeten werken.
Laat het me even weten als je vragen hebt.

GMX
Gewijzigd door GMX op 17 augustus 2013, 19:51
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TP-link router tl wr841n aansluiten op Huawei HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie