obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
FTP Server HUAWEI HG655d
I R Baboon
Heb je UPnP nog aan staan in de Huawei? Zet dat eens uit.
En is de DMZ ook nog steeds ingevuld? Die instelling zo nodig wissen.
Static route aangemaakt in de Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
PaulS
UPnP staat nu uit.

DMZ is niet ingevuld.

Wat zijn de beste instellingen voor de Static route? Ik heb er al in zitten rommelen, maar ik krijg steeds foutmeldingen.
Helpless
 
I R Baboon
Bij de meeste mensen kan die beter uit staan.
Een static route is bv. nodig om netwerkapparaten in je interne netwerk op te nemen die buiten je subnet vallen.
Als je daar de verkeerde instellingen pleegt, kan je problemen krijgen op je interne netwerk.

Heb je al eens een fabrieksreset uitgevoerd?
Daarna stel je de Huawei opnieuw in met het nieuwe vaste ip adres voor je FTP server.
De theorie erachter is dat sommige routers problemen hebben met sterke veranderingen in het eigen netwerk of poort regels.
Lutz gaf al aan om de router te herstarten met dezelfde achterliggende gedachte.
Maar wellicht is het noodzakelijk om een totale reset te doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
PaulS
Oke, dat is duidelijk.

Ik heb toevallig gisteren een reset gedaan. Het heeft niet geholpen.
Zal het nu weer eens proberen, Je hoort weer van mij.
 
PaulS
Baboon,

Ik heb een reset gedaan, alle instellingen opnieuw ingesteld.
Heeft ook niet geholpen, het is toch wat!!!
 
I R Baboon
Daar ben ik het met je eens. Dit is een moeilijk geval.

Is de FTP server een Windows machine?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
PaulS
Wat ik begrepen had op hun forum is het Linux.

Hier is eventueel wat info te vinden http://store.westerndigital.com/store...D.56884300

Ik hoop toch echt dan we een oplossing vinden....
 
I R Baboon
Dat maakt het inderdaad wat gecompliceerder.

Ik heb een vermoeden dat het probleem in je NAS zit.
Ik krijg een respons van mijn poort scan: closed ccproxy-ftp op 2121.
Dus er is dus een reactie.

Nu ken ik die NAS niet.
Heb je daar aangegeven dat poort 2121 gebruikt moet worden?
En heb je daar aangegeven dat er externe toegang nodig is? Sommige NAS'sen moet je dat apart aangeven.
Gewijzigd door I R Baboon op 17 augustus 2013, 23:44
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
PaulS
Weer wat geleerd. Ben weer even aan het zoeken gegaan, nu is het zo dat deze nas alleen gebruik kan maken van port 21. Externe toegang staat ingeschakeld.

Port 21 wordt gebruikt voor het usb gebeuren in de Huawei modem, Is dat niet op een of ander manier aan te passen dat ik mijn nas kan blijven gebruiken

Dit zal wel een domme vraag zijn denk ik. Ik weet het anders ook niet
 
I R Baboon
Als je geen andere poort kan instellen op je NAS, moet je gewoon poort 21 gebruiken.
Dan moet je de poort regel aanpassen van 2121 naar 21.

De interne FTP server van de Huawei is heel basic.
Daar kan je weinig aan in stellen.
En in principe kan je beide FTP servers in je netwerk actief houden.

Wil je op beide FTP servers een externe toegang hebben vanaf het internet?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP Server HUAWEI HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie