obey-robots.txt
09 December 2016, 20:12
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen VDSL, veel VEC errors

KnooL
Sinds 5 dagen op het netwerk van Online.nl (tele2 naar Online.nl). Ik heb een paar dingen opgemerkt die ik wil opklaren met uw hulp of aangeven.

-Verbonden via kabel met de modem
-Snelheidstest met 10 Mb/s gezakt t.o. tele2 (23.64 Mbit v/d beloofde 50Mbit naar 13.80 Mbit v/d beloofde 30Mbit)
-Geen VDSL maar ADSL2+? (Supersnel Internet pakket tot 30Mb/s, intrainwaardes niet hoger dan 16Mbit)
-Zeer veel FEC errors in de miljoenen met 2 dagen uptime (Verklaart dit het wegvallen van de verbinding voor 4/5 seconden?)

+Verbeterde traceroute naar buitenlandse IPs. (door ADSL2+?)

BBned geeft aan:

ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
VDSL2 BBned Ethernet DSL 20Mb/3Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 20Mb/20Mb

Naam:Heerlen-Centrum
Code:Hrl-C
Afstand:± 1013 meter

Modem geeft aan:

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 16001
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dB) 12.1
Downstream SNR (dB) 6.9
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 11847
Upstream FEC errors 150780
Downstream FEC errors 16793336

Lijn Demping Status
Upstream demping (dB) 7.3
Downstream demping (dB) 17

______________________________________________________________________________________

Het wegvallen van de verbinding voor 4/5 seconden heeft me nog niet te gek gestoort tijdens het gamen.
Al zou ik wel graag rond de 20Mbit willen komen zonder de verbeterde traceroute te verliezen.

Wie o wie kan mij op weg helpen?
 
I R Baboon
Hoe is het modem aangesloten op de telefoonlijn?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
KnooL
IMG_1602
pttstekker

Zonder splitter
 
onceatukker
Hier sinds een paar dagen zelfde probleem (wegvallen van de verbinding voor 4/5 seconden?) geen doen.
Vanmorgen contact gehad met Online met zegt dat er een storing is maar verder nog niet bekend hoe en hoe lang.
Hopen dat ze dit snel oplossen want de snelheid is langzaamer dan voorspelt maar als het dan ook nog steeds wegvalt.
Hopen dat het snel wordt opgelost.
 
I R Baboon
@ KnooL

Dat is de enige telefoonaansluiting?
Geen in de meterkast/kelder/kruipruimte?
Als je in een flat woont, is het mogelijk dat er een verzamelruimte is voor alle telefoonaansluitingen in het gebouw.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
KnooL
Dat is de enige aansluiting inderdaad.
 
I R Baboon
Als je ook nog de bekabeling gebruikt die in het installatiepakket zat om het modem aan te sluiten, is dat in orde.
Je kan eventueel nog die wandcontactdoos openen om te kijken of geen draadjes los zitten of zo.

Het belangrijkste is dat er geen aftakkingen bestaan naar een slaapkamer bv.
Die aftakking zou dan vanaf die wandcontactdoos moeten beginnen.
Zulke extra aansluitingen mogen zich niet voor het modem zelf bevinden.
Je moet die aftakking los maken als dat het geval is bij jou.
Is dat niet het geval, mag je bellen met de helpdesk.
Er zal naar je verbinding en modem gekeken moeten worden.

Ik denk dat je lijn in theorie geschikt is voor VDSL, maar in de praktijk daarvoor niet goed genoeg is.
VDSL eist een stabiele, storingsvrije telefoonlijn om goed te functioneren.
Bij Tele2 zie dat al terug in de downloadwaardes die niet zo goed zijn voor VDSL.
Het verschil tussen Tele2 en Online is dat Tele2 je lijn fysiek omzet naar ADSL of VDSL, maar Online
dat automatisch geregeld wordt door de centrale en modem.
Blijkbaar vindt de apparatuur je lijn niet goed genoeg voor VDSL en gaat dan automatisch naar ADSL2+.
Gewijzigd door I R Baboon op 22 augustus 2013, 12:46
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
johan911
was idem hier IRB , na de update en werk aan het net, koeling eronder en modem deed het weer wat beter. kreeg een ander modem van de firma , helaas met fabrieksfout , metingen daar waren goed doch het kwam er niet uit. nu weer nieuw modem en zowaar snelheid omhoog en alles werkt , ik juich nog niet te vroeg, ben op dit moment tevreden .
Wel lijkt het mij n goede zaak om een klein blowertje onder het modem te hebben . firma heeft het netjes afgehandeld, mits dit zo blijft, 3 weken elende zijn over. de 1.5 jaar ervoor was ook perfectWhip
 
KnooL
Bij Tele2 zie dat al terug in de downloadwaardes die niet zo goed zijn voor VDSL.


Mijn lijn zou volgens BBned rond 20Mbit zitten, Tele2 had dit met 23Mbit dus toch goed voor elkaar gekregen.

Ik heb voor dat ik deze thread had aangemaakt nog met de klantenservice van Online.nl gebeld, die hebben mij vervolgens aangegeven dat het inderdaad raar was dat mijn lijn op 16Mbit geforceerd was en niet hoger; "dus een foutje van ons". Ze zouden mij terugbellen eens zij meer wisten van de centrale, maar alsnog geen telefoontje terug. (3 dagen geleden.)

Ik gebruik nog de vertrouwde Tele2 bekabeling want deze werkte prima, kabel is kabel dacht ik - maar goed ik zal de doos van Online.nl even erbij pakken en de bijgeleverde kabel eens aansluiten.
 
I R Baboon
Tele2 gooit 60 Mbit op zijn VDSL aansluitingen.
Als daar maar 23 Mbit van over blijft, is dat niet zo veel.

Bekabeling nalopen is altijd een goed idee.
Sowieso afwachten wat Online gaat doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen VDSL, veel VEC errors', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid 65 20 november 2016, 12:59
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen 4 16 mei 2016, 12:41
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:52:08
| Wanabo01:37:46
| SterkeJerke02:31:06
| jms31903:26:44
| gvmelle05:18:31
| MBroertjes05:37:47
| dutch flash09:00:01
| Franx11:47:32
| Lutz13:18:38
| Johan420:01:39
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.