obey-robots.txt
10 December 2016, 17:28
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Windows netwerk verdwenen

Herman
Hallo iedereen,
Probleem is het volgende: Ik heb een HUAWEI modem met wifi uitgeschakeld. Hier achter zit een Linksys E4200 die verzorgt het bekabelde en draadloze internet.
DHCP uitgeschakeld en aan gesloten als switch.
Nu heb ik de router verplaatst en nu werkt alles behalve mijn Windows netwerk/werkgroep. Na diverse herstarten en kabelwissels en configuraties terugzetten helpt niets.
Het zal volgens mij aan de router moeten liggen.
Iemand enig idee.
Gewijzigd door Herman op 24 augustus 2013, 12:52

Lutz
Waar heb je de router aangesloten? Bij heel veel apparaten moet je dan de Linksys via LAN port 1 met het Huawei modem verbinden. Misschien per ongeluk op een ander port aangelsoten?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

I R Baboon
Je moet de opbouw van je interne netwerk precies beschrijven.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Herman
Netwerk ziet er als volgt uit:
Huawei modem(wifi uit) bekabeld naar linksys E4200 poort 1 in poort 2 uit naar switch en vervolgens bekabeld naar laptop en desktop.
Het rare is dat het altijd zo gewerkt heeft en na verplaatsing niet meer. Ik heb de oude kabel ook nog weer geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Trouwens de Windows 7 pc's zien elkaar wel maar de xp laptop en nas-schijf zijn weg uit de werkgroep.

Lutz
Je hebt het vrij kort weergegeven, maar het lijkt eerder een Windows probleem te zijn. Hoe zit de NAS aangesloten? Tot nu toe heb je alles bekabelt aan de switch hangen. Kan je vanuit een Windows 7 computer zowel de Linksys als ook het Huawei modem op, en werkt dat ook vanuit de XP laptop? Dan zal het een Windows probleem zijn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

Herman
De NAS is bekabeld aangesloten maar via mijn media speler en Android apparatuur via wifi te benaderen.
Via de browser kan ik de NAS en de router en de modem benaderen.Die hebben een vast IP adres.

Lutz
Dan zal het een Windows probleem zijn. Vroeger moesten in een Win7 WinXP werkgroep alle computers via gebruikersnaam en wachtworden inloggen om op elkaar's gedeelte schijfen te komen. Werkt alles misschien sinds een Windows update niet meer?

Herman
Het is begonnen met het verplaatsen van de linksys E4200 router. Die heb ik er nu tussen uit gehaald en zijn voorganger op die plaats gezet.
Na een poosje zie ik de NAS schijf weer en de XP pc. Het is denk ik een router probleem. Misschien een factory reset doen?

I R Baboon
Nu weet ik nog steeds niet hoe het netwerk eruit ziet.
Opeens lees ik iets met NAS en andere router. Eerst had je het over een verplaatste router.

We moeten weten waar wat op aangesloten is en via welke methode (WIFI - netwerkkabel).
En dan moeten we weten welke modus de tweede router heeft.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Herman
De Cisco Linksys E4200 router is bekabeld verbonden met het Huawei modem. Router is aangesloten als switch dwz: poort 1 in en poort 2 uit (dhcp uitgeschakeld).
Vandaar gaat het bekabeld naar een switch waar op de laptop en de desktop en de NAS bekabeld zijn aangesloten. De router regelt het WIFI verkeer en is de bekabelde schakel naar het modem.
Het internet werkt goed zowel bekabeld al draadloos. Mijn eigen genoemde werkgroep deed het ook altijd goed maar is niet meer te zien
vanaf de Windows PC's. Ook niet vanaf de XP pc welke draadloos internet krijgt. NAS is via Windows niet te zien. Via de browser kan ik alles benaderen en instellen.
Het eerste wat ik gedaan heb is de situatie weer terug gezet zoals het was (bekabeling en positie router) maar helaas. Heb het modem ook opnieuw opgestart omdat het misschien met dhcp te maken heeft.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Windows netwerk verdwenen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen 16 20 oktober 2016, 14:44
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen 37 04 oktober 2015, 23:17
Uitgaande mail op Windows telefoon Email 4 29 januari 2015, 07:32
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo< 5 mins
| cdb03:57:20
| Matthy Alblas06:07:24
| peukevreugd06:23:21
| johan32406:24:15
| Hans07:33:25
| Franx08:33:40
| mRcan15:57:07
| Tiger16:43:52
| Lutz20:10:45
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.