obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Poorten en NAT loopback probleem
FredF
Zeker! Aan het begin had ik er niet veel vertrouwen in. Komt ook omdat ik nergens een oplossing was tegengekomen.
Ik was me ook aan het oriënteren naar een oplossing met een een ander modem waarbij ik mijn telefonie via een andere provider liet lopen. Telefonie via een andere provider is overigens nog steeds iets wat ik misschien nog wel eens doe. Dan ben je minder gebonden aan de modem die de provider geeft.
 
I R Baboon
Je bent ook de eerste die zo een specifieke oplossing aan het draaien is. Smile

Voor voip zijn verschillende oplossing en methodes bekend.
Een eigen modem/router met een eigen voip oplossing adviseer ik iedereen aan.
Dan heb je alles in eigen hand en in eigen regie.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RickB

Quote

FredF schreef:

Het is gelukt!!
Ik heb 4 poorten open gezet : 9000 t/m 9003 .
Voor tcp één regel en een ander voor udp, dat maakt 8 regels voor prerouting
en nog een keer acht regels voor postrouting.
Een voordeel is dat ik alle 16 regels in één keer kan plakken in Putty.

Ik was er vanuit gegaan dat save betekende dat het in het flash geheugen werd weggeschreven

Heel hartelijk dank voor alle inspanning!!!

Graag gedaan Wink
 
FredF
Goedendag,
Alles werkt nu al een jaar goed, alleen....
Ik heb mijn IP nummer sinds twee mand gekoppeld aan virtualopen.tk.
Dat gebruik ik samen met mijn programma waar ik de NAT loopback voor nodig heb.
Sinds een aantal weken kan ik opeens niet meer via die naam virtualopen.tk inloggen.
Er komt de melding:Couldn't Resolve Hostname. Als ik het een keer of 10 probeer gaat het opeens wel voor een keer goed.
Ik heb dit met twee Huawei HG655d modems geprobeerd. Bij beide gaat het niet goed.
Als ik niet de naam gebruik maar het IP adres gaat het wel goed.
Het vreemde is dat het met de naam virtualopen.tk ruim een maand goed gewerkt heeft en opeens met beide modems niet meer.
Als ik een Thomson ST706 gebruik gaat het wel altijd goed.

Heeft u suggesties?
 
Lutz
Ik vermoedt dat je een eigen domain virtualopen.tk hebt?

Ik kan twee redenen bedenken: je probeert toch niet van binnen je netwerk naar virtualopen.tk in te loggen? Dat zou dan normaliter nooit mogen werken.

Het tweede is: je probeert van buiten je netwerk naar virtualopen.tk te surfen. Dan zal de DNS server de naam virtualopen.tk omzetten in een IP adres.

Ik vrees dat het daar mis gaat. Dat ligt dan in de verantwoording van de DNS server van .tk

Het modem doet daar niets ter zake.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
FredF
Wat u zegt klinkt logisch, alleen het heeft ruim een maand wel goed gewerkt en met de Thomson werkt het wel goed in combinatie met het gebruik van de naam.
 
Lutz
Ik kan nog twee redenen bedenken: het IP adres, dat door Online wordt uitgegeven, is verschillend. Dat kan. je controlleren door op dit forum op Wat-is-mijn-IP te klikken en het IP adres te controleren.

Het tweede is dat u van binnen uw netwerk probeert uw domain te bereiken. Dat kan soms met NAT loopback. Ik dacht op dit forum te hebben gelezen dat dat met de Huawei niet kan.

Elders op dit forum wordt beschreven hoe men bij de Huawei de VoIP gegevens kan achterhalen. Ermee kan men dan een eigen modem gebruiken en dan kan men weer NAT loopback instellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
FredF
Bedankt voor de info. Ik ga mijn programma wel zonder de domeinnaam gebruiken. Het lijkt alleen wat minder mooi. Voor wat betreft VOIP had ik me al voorgenomen om mijn telefoon niet meer van Online te betrekken maar van een willekeurige VOIP aanbieder. Dan ben ik wat vrijer in de keuze van een modem. Ik kan dan bijvoorbeeld ook Fritz!box kiezen. Daar is de NAT loopback mi ook eenvoudig in te stellen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten en NAT loopback probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen : 17 11 apr 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 feb 2016
Advertentie