obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritz!BoxFon WLAN 7170 ipv online HUAWEI HG655d
Synsia
Aangezien ik een erg instabiele Wi-Fi verbinding de laatste 2 weken heb wil ik met me oude XS4ALL modem testen of het defect bij de standaard HUAWEI HG655d modem van Online vandaan komt.
Ik heb een oud Fritz!BoxFon WLAN 7170 modem liggen, aangesloten en nu word er de hele tijd om accountgegevens gevraagd.
Other Internet Service Provider, Gebruikersnaam, Wachtwoord

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat ik hierbij in moet vullen. Heb die gegevens volgens mij ook nooit van Online zelf gehad en kan ze ook niet vinden in het modemscherm van de HUAWEI zelf.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Heb namelijk weinig behoefte om een 0900 nummer te moeten bellen omdat Online brakke apparatuur levert wat na 1 jaar al de geest geeft.

Met vriendelijke groet,

Synsia
ADSL Extra (geen telefonie)
 
Lutz
Indien je alleen de internet verbinding wil testen dan moet dat kunnen. Voor Online heb je geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig. Kijk eens aan de linker kant in de FAQ, daar staat wat extra informatie over wat je moet instellen bij welk abonnement.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Synsia
Beste Lutz,

Dank voor uw reactie.

Laptop maakt wel verbinding met het modem maar internet werkt niet.
Als ik geen gebruikersnaam invul dan kan de 'wizard setup' niet verder vanwege die exacte reden (bij instellingen via http://fritz.box)

Heb de FAQ doorgelezen maar daar helaas niet veel wijzer uit geworden.
 
Lutz
Je moet de verbinding handmatig instellen. Eventueel kan je wat screenshots hier posten...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Synsia
Ok nice het is gelukt. Bedankt voor de informatie Lutz!
Zelf instellen was niet nodig maar via 'Bridged (Routed Bridge Encapsulation) Obtain the IP address automatically (DHCP)' werkt het nu wel.

Nogmaals bedankt! Smile
Nu hopen dat dit een verbetering is qua Wi-Fi signaal of dat de lijn gewoon echt slecht is.
 
Lutz

Quote

Synsia schreef:

Nu hopen dat dit een verbetering is qua Wi-Fi signaal of dat de lijn gewoon echt slecht is.


Dat zijn twee verschillende paar schoenen: de lijn kwaliteit bepaalt simple gezegt de downloadsnelheid en is afhankelijk van de afstand met de wijkcentrale. Het WiFi signaal is iets tusssen je modem en je laptop.

Probeer de Fritz!Box zo te configureren dat alleen 802.11g ondersteunt wordt, dat geeft een paar percent extra performance.

Succes!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Synsia
Gevonden op Advanced Settings > WLAN > Radio Channel.
WLAN standard nu op 802.11g staan.

Heb ook na wat zoeken de laatste firmware update gedownload en geïnstalleerd.
(FRITZ!Box 7170 (Annex A) Version 58.04.84)
Stond nog Firmware version 58.04.82 op, een wat oudere versie dus.

Nu inderdaad hopende dat het Wi-Fi signaal minder vaak wegvalt/uitvalt.
Bedankt Lutz voor de antwoorden en de moeite.
 
Lutz
Bij de 7170 kan je nog met de neiging van de antenne experimenteren. Ik had ze tegen de muur geschroeft en met 45 graden scheef omhoog staand het beste resultaat.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Google eens op "frtiz antenne mod". Dan zie je veel ideeën hoe je de antenne kan vervangen door een eigen exemplaar.
Best wel interessant.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Synsia
Na wat observaties wanneer het signaal nou eigenlijk verdwijnt ben ik tot de conclusie gekomen dat het volledig random is.
Soms al na 3 minuten gebruik, signaal verlies van 10-30 sec. Soms 3x achter elkaar waardoor je een minuut of 2 zonder signaal zit.

Ook heb ik al vele dingen geprobeerd, waaronder dus fritz!box modem ipv huawei modem, extra sitecom router erbij, andere Wi-Fi instellingen, ander kanaal, wel of geen wep/wpa etc.
Nieuwe kabeltjes van modem na tel. aansluiting etc.
Het blijft allemaal ruk.

Nu zag ik bij de DSL informatie van de fritz!box spectrum tab staan en heb nadat het signaal weer weg viel meteen erna gekeken en zag idd (volgens mij) een verlies van signaal duidelijk worden in het spectrum.
Ik blijf dus wel verbonden met het modem maar websites/streams/torrents alles stopt ermee.

Dit is sinds een paar weken, heb Online al een jaar en tot die tijd geen problemen gehad.
Weet dus niet zeker wat het nou ineens zou kunnen veroorzaken aangezien er nooit wijzigingen van mijn kant zijn doorgevoerd.

Ik heb 2 screenshots bijgevoegd, misschien dat jullie weten waardoor het signaal ineens kortstondig verdwijnt
DSL: http://i.imgur.com/z107GS0.png
Spectrum: http://i.imgur.com/UPugK1r.png <-- edit: of het gaat om dat beginstuk in het spectrum plaatje. Kan ook.
Gewijzigd door Synsia op 07 september 2013, 15:08
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!BoxFon WLAN 7170 ipv online HUAWEI HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie