obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Welke snelheid zal ik halen max ?
dutch flash
Hoi

Heb een vraagje over online.nl
Betreft hun internet snelheid, heb nu momenteel ADSL Extra 18 Mb/s download en 1 Mb/s upload.
Hier staat een HUAWEI HG655d.

Er staat op de site van online.nl, na de post codecheck.
De hoogst mogelijke snelheid op jouw adres, Supersnel Internet 30 Mb/s.
De upload word er niet bij vermeld, maar lees op de site 30 Mb/s download en 3 Mb/s upload, klinkt al beter.

Heb ook even gekeken op bbned.nl en daar staat dat bij VDSL2 BBned Ethernet DSL 25Mb/4Mb
Wil dit zeggen dat ik die 30 Mb/s download niet kan halen, maar max 25 Mb/s ??


Afstand: ± 981 meter naar wijkcentrale.

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)


ADSL2+ BBned ATM DSL 16-24Mb/1Mb <<<<< Deze heb ik nu.
VDSL2 BBned Ethernet DSL 25Mb/4Mb
Gewijzigd door dutch flash op 07 september 2013, 20:12
 
Lutz
Wij weten niet of het kabel in het echt wel zo kort is.

Wat je kan proberen is klantenservice bellen en hun vragen het gesprek op te nemen en te vermelden dat jij dat ook doet.

Dan een deal voorstellen: je gaat naar een ander abonnement over onder de voorwaarde dat je aan downloadsnelheid vooruit gaat. Lukt dat niet dan mag je kosteloos weer terug naar wat je nu hebt.

Dat kan je proberen...

Ik heb hier een vergelijkbaar afstand, en een high end modem, en ik haal 30720kbps. Met het online modem begon het ook met 30xxx.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
dutch flash
Tnx voor je antwoord.

Ga van de week eens bellen en het voorstellen.
Je hoort nog van me.
 
CnC

Quote

Lutz schreef:

Wij weten niet of het kabel in het echt wel zo kort is.

Wat je kan proberen is klantenservice bellen en hun vragen het gesprek op te nemen en te vermelden dat jij dat ook doet.

Dan een deal voorstellen: je gaat naar een ander abonnement over onder de voorwaarde dat je aan downloadsnelheid vooruit gaat. Lukt dat niet dan mag je kosteloos weer terug naar wat je nu hebt.

Dat kan je proberen...

Ik heb hier een vergelijkbaar afstand, en een high end modem, en ik haal 30720kbps. Met het online modem begon het ook met 30xxx.

Er zijn genoeg helpdeskmedewerkers die bij de melding dat het gesprek opgenomen wordt, meteen het gesprek beëindigen dus dat lijkt me niet zo'n strak plan. Daarnaast zal niemand zo'n toezegging kunnen doen immers handelt online niet in minimum snelheden.



Quote

dutch flash schreef:

Hoi

Heb een vraagje over online.nl
Betreft hun internet snelheid, heb nu momenteel ADSL Extra 18 Mb/s download en 1 Mb/s upload.
Hier staat een HUAWEI HG655d.

Er staat op de site van online.nl, na de post codecheck.
De hoogst mogelijke snelheid op jouw adres, Supersnel Internet 30 Mb/s.
De upload word er niet bij vermeld, maar lees op de site 30 Mb/s download en 3 Mb/s upload, klinkt al beter.

Heb ook even gekeken op bbned.nl en daar staat dat bij VDSL2 BBned Ethernet DSL 25Mb/4Mb
Wil dit zeggen dat ik die 30 Mb/s download niet kan halen, maar max 25 Mb/s ??


Afstand: ± 981 meter naar wijkcentrale.

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)


ADSL2+ BBned ATM DSL 16-24Mb/1Mb <<<<< Deze heb ik nu.
VDSL2 BBned Ethernet DSL 25Mb/4Mb

Afgaande op je afstand dan kun je idd sneller krijgen en zul je redelijk rendement kunnen behalen op de tot 30Mbit. Verwacht echter geen 3Mbit up, daarvoor moet je echt dicht op het vuur zitten. Voorgaande is onder voorbehoud dat de afstand redelijk klopt en je in werkelijkheid niet boven de 1km uitkomt. Meestal komt het redelijk goed overeen, tenzij je omgeven bent door sloten en grachten, dan moeten de ondergrondse kabels namelijk omgeleid worden.

De beste tip die ik je kan geven is het volgende; doe het gewoon en lees goed in de bevestiging wat de verwachte snelheid is, als dit naar jouw smaak is, doorzetten (dan heb je ook houvast en daar kun je echt wat mee mocht het in de praktijk niet mogelijk zijn), bevalt dit niet maak dan gebruik van je 7 werkdagen herroepingsrecht. Als je de lijn deelt met een analoge PSTN-lijn van KPN (ook wel SLL genoemd) vraag dan aan de technische helpdesk om een MIP7check te doen, ze kunnen dan precies de lengte van je lijn meten, is dit niet het geval dan is dit helaas geen optie.

Edit: Ohw en check ff of je in je meterkast geen israpunt hebt, want afgaande op jouw afstand en je snelheid kun je het waarschijnlijk met beter aansluiten verhogen tot 20Mbit.
 
dutch flash
We hebben de stap genomen en 11 okt. gaan we sneller met internet (hoop ik)

Verwachte snelheid
De verwachte snelheid van uw Supersnel Internet 30 Mb/s verbinding ligt tussen 22 en 26 Mb/s (downstream). Deze snelheidsindicatie is gebaseerd op historische gegevens over uw postcodegebied en is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. De werkelijke snelheid kan onder andere worden beïnvloed door het gebruik van draadloos internet of een thuisnetwerk.

Nu afwachten.Whistl
 
dutch flash
We hebben inmiddels snel internet Thumbs Up

Modem traint ook goed in:

Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 1 Dagen 17:48:39

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 3072
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 30719
Verbindingstype VDSL2
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dCool 14
Downstream SNR (dCool 6.3
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 6.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 14.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 8451
Upstream FEC errors 0
Downstream FEC errors 152

Lijn Demping Status
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D0 D1 D2
Lijn Demping(dCool 6.4 45.9 N/A N/A 18.9 57.0 88.6


Ik ben dus flink vooruit gegaan kwa snelheid.
Nu hopen dat alles goed blij kwa snelheid... Hou jullie op de hoogte.
 
Lexzie
Ik ben al bijna een jaar bezig om de beloofde 30/3 Mb/s te krijgen, of zo veel als mogelijk.
Postcodecheck geeft aan dat dit leverbaar is maar dan moet ik natuurlijk wel op VDSL overgezet worden en moeten ze me niet op ADSL2+ laten zitten (overstapservice).
Een kennis van me die bij KPN werkt heeft een lijnmeting gedaan en ik zou zelfs maar liefst maximaal 46/4 Mb/s kunnen halen!
De downloadsnelheid verhogen hoeft niet zo nodig, maar ik zou wel wat meer upload willen.

Volgens Speedtest (http://www.speedtest.nl/adsl/) is de afstand tot mijn centrale (Dordrecht-Groote Lindt) 734 m maar bij BBned staat 1210 m maar leverbaar zou zijn VDSL met 20/3 Mb/s.

Echter zou ik op het Bitstream netwerk van KPN zitten, dus wat BBned kan leveren is dan irrelevant lijkt me.

Online blijft beweren dat ik te ver van de centrale zit en wil het niet eens proberen

Wat ik me dus afvraag is of die 981 m ook een opgave van BBned was of van Speedtest?

Quote

dutch flash schreef:

Hoi

Heb een vraagje over online.nl
Betreft hun internet snelheid, heb nu momenteel ADSL Extra 18 Mb/s download en 1 Mb/s upload.
Hier staat een HUAWEI HG655d.

Er staat op de site van online.nl, na de post codecheck.
De hoogst mogelijke snelheid op jouw adres, Supersnel Internet 30 Mb/s.
De upload word er niet bij vermeld, maar lees op de site 30 Mb/s download en 3 Mb/s upload, klinkt al beter.

Heb ook even gekeken op bbned.nl en daar staat dat bij VDSL2 BBned Ethernet DSL 25Mb/4Mb
Wil dit zeggen dat ik die 30 Mb/s download niet kan halen, maar max 25 Mb/s ??


Afstand: ± 981 meter naar wijkcentrale.

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)


ADSL2+ BBned ATM DSL 16-24Mb/1Mb <<<<< Deze heb ik nu.
VDSL2 BBned Ethernet DSL 25Mb/4Mb

SuperSnel Internet klinkt mooi. In de praktijk kan dat dus toch niet iedereen krijgen ook al zei de postcodecheck van wel.
 
Tiger
@Lexzie,

Die kennis van jou die bij KPN werkt zou jou toch ook kunnen vertellen wat bij benadering jou werkelijke afstand is van de wijkcentrale.
Volgens de lijnmeting die hij gedaan heeft en de max. van 46Mb/s die jij zou kunnen halen zou jij volgens die gegevens niet ver van de wijkcentrale zitten.

Blijft alleen het antwoord open waarom Online jou dit abonnement niet wilt geven klopt het verhaal van je kennis of van Online.
 
I R Baboon
Tja, Tiger heeft een punt. Een lijnmeting betekent dat men precies weet wat de afstand is.
Sowieso ben ik nog aan het wachten op mijn vraag van 10 februari.

http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_47273

En die vraag blijft open staan...
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lexzie
Inderdaad, ik zal eens de mail terugzoeken welke afstand KPN voor mee gemeten had, maar hoe dan ook, Online zegt dus dat ik te ver van de centrale af zit. Ze noemen geen afstand. Vermoedelijk kunnen of willen ze het niet ook nog even (laten) meten.
Ik vermoed zo dat er ook nog sprake kan zijn van onwil om een monteur mijn aansluiting te laten omzetten naar VDSL.
Immers ik zit nu toch al vast aan een 2-jaar contract. Waarom zouden ze nog extra kosten voor mij gaan maken?
Kortom, ik moet niet zeuren??
SuperSnel Internet klinkt mooi. In de praktijk kan dat dus toch niet iedereen krijgen ook al zei de postcodecheck van wel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke snelheid zal ik halen max ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Advertentie