obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Ander Modem of router voor adsl extra
arjenenelsbeth
Ai. Dit forum te laat gevonden. Net een 3390 aangeschaft. Ook ik heb alles op groen, maar geen internet! Wat staat er mogelijk nog niet goed?
 
arjenenelsbeth
Op dit forum kom in de ADLS modulatie aanduiding G.992.5 tegen voor mijn abonnement. Als ik bij DSL Information kijk dan zie ik ADSL(ITU G.992.1) staan. Dit lijkt niet te matchen. Het lijkt wel op de automatische selectie van Annex M niet werkt (ik kan in de router alleen Annex A en B selecteren), maar volgens de site van Fritz!Box ondersteund de router ook Annex J en M. In de handleiding van de 3390 kom ik echter alleen Annex A, B en J tegen... Dit zou kunnen betekenen dat Annex M geeneens wordt ondersteund...

Kortom; ellende.
 
I R Baboon
In Nederland zijn alleen Annex A en B in bedrijf.
En als je geen ISDN aansluiting hebt, kan alleen Annex A actief zijn.

Eerste stap: wat doet het DSL lampje op de Fritz?
Dan heb je ook nog ergens een Online modem gekregen. Welke is dat en heb je daarmee wel internet?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
arjenenelsbeth
Via de telefoon als modem de nieuwste firmware van de FTP server van AVM opgehaald (FRITZ!OS 6.04, was 5-nogiets); PROBLEEM DIRECT OPGELOST! Opvallend is dat G992.3 nu als verbinding wordt aangegeven, maar het werkt dus ik ben al lang blij. Dank voor het meedenken.
 
I R Baboon
Dan is het nog steeds niet in orde.
Of je moet G.992.1 (volgens mij uitgefaseerd in Nederland) of je moet G.992.5 zien in de Fritz.
G.992.3 is ADSL2 in plaats van ADSL2+. Je mist dus snelheid.

Wat staat precies aangegeven op de DSL pagina van de Fritz?
En is dit de eerste keer dat je een xDSL dienst afneemt via de telefoonlijn?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
arjenenelsbeth
Ik had hiervoor de door Online geleverde Thomson 712, maar irriteerde me aan de beperkte mogelijkheden.

Bijgevoegd een plaatje van de DSL pagina. Ik heb "Snel" Internet (10Mbit). Ik zie in het scherm een maximale snelheid van 6152kbits. Dat lijkt ook niet te matchen. Ben nu wel benieuwd naar wat de beperking veroorzaakt. Hoor graag je/jullie gedachten.
arjenenelsbeth voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
arjenenelsbeth
Nog een plaatje (992.3 indicatie). Kan het zijn dat de Fritz!Box zelf het ADSL protocol aanpast aan wat optimaal of haalbaar is?
arjenenelsbeth voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Ik denk dat er een probleem is met de aansluiting van de Fritz of met de telefoonlijn zelf.
Wat zijn de waardes in de Thomson? Ook zo slecht?
Dat vergelijken kan veel duidelijk maken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ander Modem of router voor adsl extra', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie