obey-robots.txt
05 December 2016, 03:23
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

huawei hg655d bellen internet probleem

sswijnen
Heeft iemand ervaring of een oplossing voor het volgende probleem:

Wanneer er inkomend of uitgaand een telefoongesprek begint, valt de verbinden van het internet(wifi) weg.
Later komt de internetverbinfing dan tijdens het gesprek weer terug.

Wie heeft een idee?

Iedergavel alvast bedankt voor het mee denken.

I R Baboon
Lijkt op een verkeerde aansluiting van modem of op een aftakking vóór het modem.
Hoe ziet die aansluiting eruit?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

sswijnen
De aansluiting loopt via de meterkast door naar een andere locatie in huis via een koper 4 aderig telefoonkabel met ronde mantel.
aders rood en blauw gaan in de adsl ingang van de modem(rj-telefoon). wit en oranje niet.
wel worden wit en oranje gebruik in de telefoon ingang van de modem.
wit en oranje word weer opgepakt in de meterkast en daar heb ik de telefoon op aangesloten.
uiteraard zijn de kleuren weer gecorrigeerd bij de telefoon zodat het werkende is.

hoor graag wat ik verkeerd doe.

I R Baboon
Waarom de omleiding naar het modem toe en weer terug? Of beter, waarom staat het modem niet in de meterkast?
Hoe is die telefoonkabel aangesloten op je hoofdaansluitpunt?
En wat voor type ISRA (hoofdaansluitpunt) heb je?

sswijnen
Vriendelijk dank voor uw reactie.
Hieronder enkele antwoorden op uw vragen:

De ISRA zit achter mijn keukenblok(helaas) een ouderwets blok met schroeven(wand contactdoos) waar alles binnen komt.
Door middel van soldering heb ik telefoonkabel(juiste aders gezocht op telefoon signaal) (Koperdraad ronde ommanteling) naar meterkast toe gebracht.
De modem staat niet in de meterkast, vanwege brandgevaar en slecht signaal in de rest van het huis(geen internet signaal op zolder)
De moden is verplaats naar midden van het huis waardoor ik overal signaal ontvang.
Omleiding is gedaan zodat er maar 1 kabel gelegd hoefde te worden.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

I R Baboon
Dat lijkt mij geen gebruikelijke aansluiting.
Brandgevaar in de meterkast? Heb je daar benzine opgeslagen? Grin

Is er nog een andere telefoonaansluiting in huis die aangesloten zit op de keuken ISRA?
Anders lijkt mij toch die omleiding de boosdoener. Wellicht is de kabel zelf niet in orde.
Dan storen de belletjes door de kabel ook het xDSL signaal voor het modem.

sswijnen
Nee het in de meterkast geen benzine staan, wel RedBull hierdoor hoop ik sneller te kunnen internetten Smile
Ik ben onder het huis geweest om te kijken waar de telefoonkabel uit de grond komt, maar dit is dus de enige oplossing.

kabel is in orde! dan word het de belletjes een andere leiding geven.
Mocht het niet zo zijn, een proffesioneel iemand inschakelen om een juiste telefoonaansluiting in mijn meterkast te installeren.

CnC
Misschien dat ik het verkeerd interpreteer, maar is dit niet gewoon een lijn die gedeeld wordt met analoge telefonie waarbij de splitter ontbreekt of niet op de juiste plaats zit?

I R Baboon
Een brak modem zou ook nog kunnen.
Had je al eens een fabrieksreset uitgevoerd om weer clean te beginnen?

Check ook even de stroomadapter. Misschien krijgt het modem net te weinig sap en
dan valt even je internet weg als de telefoon moet 'rinkelen'.

En check de telefoon zelf even of die dit niet veroorzaakt.

sswijnen
CnC schreef:

Misschien dat ik het verkeerd interpreteer, maar is dit niet gewoon een lijn die gedeeld wordt met analoge telefonie waarbij de splitter ontbreekt of niet op de juiste plaats zit?

Nee, de telefoonlijn is digitaal (voip) geen analoge lijn(dus volgens mij geen splitters nodig omdat ik signaal krijg uit de modem). zou dit van invloed kunnen zijn op wegvallende wifi?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'huawei hg655d bellen internet probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:29:50
| frankvdz04:33:39
| ronald schuit05:06:42
| Wanabo07:13:05
| dutch flash07:17:41
| RichieB07:48:54
| Roroko09:03:37
| Hans10:56:37
| Lutz11:54:32
| Sambala14:01:56
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?