obey-robots.txt
11 December 2016, 08:54
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

poort 53 dicht?

dropje
Hoi, ik draai mijn eigen webserver. In ene begon deze vreemd te doen en kreeg ik het maar niet opgelost.
Daarom de hele server opnieuw opgetuigd en weer vrolijk aan de slag (gelukkig had ik een back-up) :-)
Alleen....... Ik draai ook DNS, poortje 53 UDP.
Na heel veel testen, opnieuw configureren, uitzoeken of de firewall dichtstond of mijn router verkeerd geconfigureerd stond etc (modem gereset en opnieuw portforwarding gedaan).
Ontdekking: intern doet hij het, op de router doet hij het ook (als ik telnet naar mijn externe IP adres vanuit intern krijg ik verbinding) alleen zodra ik buiten mijn externe IP kom is er geen transport meer mogelijk.
Ik draai ook een mailserver (poort 25/110/143) en dat doet het allemaal perfect.
Vandaag de helpdesk gebeld, daar snappen ze het niet. Daarom doorgevraagd en een adres gekregen van euronet (netwerkbeheerder). Ik hoop dat het goed komt.
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem (geen transfer mogelijk via poort 53; vanaf extern lijkt hij dicht te staan).
Zo ja, zijn er meer mensen die tips hebben wat ik kan doen om toch weer mijn eigen DNS te draaien, ik ben nu afhankelijk van de leasetime van mijn DNS en een vriend van mij die sec. DNS draait en het handmatig weer opstart vanaf zijn server.

Thanks,

John.

dropje
REACTIE EURONET HELPDESK (netwerkbeheerder):
De Euronet helpdesk kan u helaas niet helpen met Online verbindingen.

Wij verzoeken u vriendelijk uw vraag te stellen via de Online
helpdesk of via Mijn Online.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als
u nog vragen heeft, dan vernemen wij deze graag per e-mail via
helpdesk@euronet.nl of via ons telefoonnummer: 020 - 5355 200.

Met vriendelijke groet,

Euronet Helpdesk

IEMAND suggesties? Frown

I R Baboon
Wat Euronet te maken heeft met je probleem, is mij een raadsel.
Hoe komen ze er op om je daar naar te verwijzen?

Hoe ziet je poort forward eruit?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

CnC
I R Baboon schreef:

Wat Euronet te maken heeft met je probleem, is mij een raadsel.
Hoe komen ze er op om je daar naar te verwijzen?

Hoe ziet je poort forward eruit?

Denk eerlijk gezegd dat dit een expeditie van TS zelf is. Lijkt me erg sterk dat de helpdesk daar naartoe verwijst. Euronet BV is moederbedrijf van Online, maar is in de bedrijfsvoering geheel gescheiden van Online.

Lutz
Of het modem staat het niet toe, of Online filtert dat weg. Maar hoe kom je erachter? Ik zal eerst met een eigen modem testen, waarvan je weet, dat jij het kan konfigureren. Werkt het dan nog steeds niet, dan wordt het blijkbaar al door Online weggefiltert.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

dropje
Heb de klacht ook bij de consumentenbond neergelegd. Probleem is opgelost...... Maar niet naar tevredenheid. GEEN WEBSERVER MEER BIJ ONLINE!!!

REACTIE ONLINE.NL

Geplaatst op: 25-09-2013, 4 uur 46 min geleden.

Beste heer Droppert,

Naar aanleiding van de klacht die u hier geplaatst heeft bericht ik u als volgt.
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om poort 53 vrij te geven op het netwerk en is het voor klanten van Online op dit moment onmogelijk een eigen DNS server te draaien. Wij kunnen u hierbij dan ook niet verder ondersteunen.
De reden dat wij deze functionaliteit geblokkeerd is dat wij veel Ddos aanvallen ervaren via deze poort(en). Omdat wij ons netwerk zo goed mogelijk willen beveiligen tegen dergelijke aanvallen is dit een noodzakelijke maatregel.

Wellicht ten overvloede meld ik u dat Online u een internetverbinding levert. Wij leveren geen ondersteuning op het hosten van eigen web-/ DNS servers.
Mocht u om deze reden aanleiding zien de overeenkomst te beëindigen dan kan dit met inachtneming van de opzegtermijn van één maand.

Met vriendelijke groet,
Online.nl Klantenservice

Als je een traceroute doet vanaf het internet zul je zien dat je via wat "hops" ook door het euronet net komt, zij zijn de "netwerkbeheerders" van online.

Ik sluit het topic af. Helaas voor mij mag ik op zoek naar een andere provider.
Andere gebruikers met een webserver, let op je DNS overdracht (mits je zelf DNS server hebt).

Bedankt voor jullie hulp.

John.

I R Baboon
Ik denk dat ik de achterliggende reden weet waarom poort 53 dicht zit.
Google dit maar: 100-000-modems-online-klanten-te-misbruiken-voor-ddos
Ik kan geen directe link hier neerzetten. Je komt bij een Webwereld artikel uit.
Om de verwondbaarheid van de Huawei modems te verhelpen, wordt gewoon de hele poort op het netwerk geblokkeerd..
Een afdoende maatregel die wel de goedwillende klanten dwars zit.
Dat is een maatregel die Online bij mijn weten niet gecommuniceerd heeft met zijn klanten.
Tot nu dan.

dropje
Tja, eerst je klanten crappy modems aanleveren en dan het probleem bij de klant neerleggen.

REACTIE KLAGER

Geplaatst op: 25-09-2013, 20 uur 26 min geleden.

Ik vind het jammer dat ik hier als klant niet over geïnformeerd ben.
Ik vind dat jullie hiermee in gebreke blijven volgens artikel 5.4 van jullie eigen voorwaarden. Alleen wijzigingen van dienst na informeren van de klant. Volgens artikel 6 moet ik er zelf voor zorgen dat ik er geen puinhoop van maak (eigen verantwoordelijkheid). Dit had ik niet verwacht, jullie zetten eenzijdig alle mensen met een webserver op jullie netwerk aan de kant.

REACTIE ONLINE.NL

Geplaatst op: 26-09-2013, 7 uur 27 min geleden.

VOORSTEL TOT AFHANDELING

Beste heer Droppert,

Zoals reeds aangegeven leveren wij u een internetverbinding voor privégebruik. Het hosten van een domein, server of DNS server valt niet onder onze verantwoordelijkheid. De primaire dienstverlening blijft in stand. Ondanks dat wij het bijzonder betreuren dat wij op dit moment niet aan uw wens kunnen voldoen. Ik raad u aan om wanneer u op zoek gaat naar een andere aanbieder op voorhand te informeren of zij deze dienstverlening kunnen garanderen.
Ook zij zullen de Ddos attacks ervaren via deze poorten.
Mocht u de overeenkomst willen ontbinden dan kan dat uiteraard onder de hier boven genoemde voorwaarde en dan verneem ik dit graag van u (uiteraard kunt u ook gebruik maken van de overstapservice van een nieuwe aanbieder, in dat geval bent u niet aan de opzegtermijn van één maand gebonden maar aan de snelheid waarmee de nieuwe ISP kan leveren).

Met vriendelijke groet,
Online.nl

Conclusie, als je een webserver hebt rot dan maar op bij online en ga een andere ISP zoeken.
Jammer, ik had altijd ondanks alle klachten op forums een warm hart bij online, alles deed het tot vorige maand.

Tja vrienden, tot ziens....

I R Baboon
Ik denk dat deze drastische oplossing iets te maken heeft met die aanval op bankensites en DigiD van de laatste tijd.
Vermoedelijk zaten daar nogal wat Huaweitjes bij en kreeg de directie van Online een goed gesprek met enkele banken...

Argue

RickB
Weet iemand of er een (gratis) DNS service is die je kunt gebruiken ter vervanging van een eigen server?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'poort 53 dicht?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten 8 08 december 2016, 10:02
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen 400 07 september 2016, 21:04
utorrent poort instellen op zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen 7 18 februari 2016, 23:28
Tabplad Poort toewijzing ontbreekt Algemeen 3 01 februari 2015, 13:15
Snelheid lan poort Huawei configuratie en problemen 3 06 september 2013, 23:57
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:27:17
| vdbits06:38:28
| Wanabo09:36:05
| Carlovanlent11:24:41
| Matthy Alblas13:41:15
| ronald schuit14:09:23
| famcai14:43:26
| cdb19:22:39
| peukevreugd21:48:40
| johan32421:49:34
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.